Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een suggestie voor telefoon-reviews.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jullie behoren al tot de beperkte groep websites die de moeite doet de kwaliteit van de schermen van mobiele telefoons te meten. Mag ik voorstellen om ook de kwaliteit van de audio-out te meten, zoals bijvoorbeeld GSMArena dat al doet? Veel mensen gebruiken hun telefoon ook om naar muziek te luisteren, en het lijkt mij dan niet meer dan normaal om ook dat aspect in een review mee te pakken.

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

De meeste mensen gebruiken daar (gelukkig) headphones voor. De kwaliteit van de audio wordt mijns inziens veelal door de kwaliteit van de headphones bepaald en minder door de telefoon.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Eens met john-lienden; we rusten niet bepaald op onze lauweren wat betreft het aanpassen van testen van telefoons (we zijn onder meer bezig met betere testen voor onder meer gps en wifi), maar dit is niet echt wat prioriteit heeft, omdat voor veel mensen inderdaad de kwaliteit van de headset de beperkende factor is.

Ik voel meer voor een speaker-test, zodat je weet of je je telefoon goed hoort in de zak bijvoorbeeld. Hoe denken jullie daarover?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:12
Liever niet, test dan de trilfunctie :) Die mag tegenwoordig wel iets meer gepropageerd worden wat mij betreft :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een beetje vergeten dat ik dit topic was gestart, vandaar de late reactie.
JohnVanZetten schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:38:
De meeste mensen gebruiken daar (gelukkig) headphones voor. De kwaliteit van de audio wordt mijns inziens veelal door de kwaliteit van de headphones bepaald en minder door de telefoon.
Juist dat mensen headphones gebruiken geeft aan dat mensen blijkbaar waarde hechten aan wat hun oren te horen krijgen. De audio output speelt juist bij hoofdtelefoons een zeer grote rol in de geluidskwaliteit. Meestal knikkert de stereoscheiding compleet in elkaar en neemt de vervorming een bak toe. Hell, sommige telefoons hebben zelfs moeite om een koptelefoon met een redelijk volume aan te drijven. Aangezien telefoons tegenwoordig meer zijn dan alleen maar een telefoon lijkt mij dit niet meer dan een logische extentie. Hell, ik denk dat het hele Beats gebeuren bij HTC al aangeeft dat het wel iets is dat speelt.
arnoudwokke schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:52:
Eens met john-lienden; we rusten niet bepaald op onze lauweren wat betreft het aanpassen van testen van telefoons (we zijn onder meer bezig met betere testen voor onder meer gps en wifi), maar dit is niet echt wat prioriteit heeft, omdat voor veel mensen inderdaad de kwaliteit van de headset de beperkende factor is.
Dat de kwaliteit van de headset de beperkende factor zou zijn is natuurlijk een non-argument. Iedereen weet dat praktisch elke MP3-speler geleverd wordt met waardeloze oordopjes en dat veel mensen deze gewoon blijven gebruiken (zie bijvoorbeeld de weide verspreiding van iPod oordopjes). Dus waarom zou men dan überhaupt aandacht schenken aan de geluidskwaliteit van MP3-spelers in reviews? Ik denk dat niemand zal ontkennen dat de MP3-speler markt gekannibaliseerd wordt door de huidige smartphones.

Overkill voor een review? Misschien. Maar dat zijn de huidige tests van de schermen ook. Niemand gaat kleur krititsche fotobewerking doen op zijn telefoon. En een groot deel van de consumenten is al gauw tevreden als de kleuren van het scherm spatten. Dat het de kleurtemperatuur iets te warm of te koud is zal echt een non-issue zijn voor deze mensen.
Ik voel meer voor een speaker-test, zodat je weet of je je telefoon goed hoort in de zak bijvoorbeeld. Hoe denken jullie daarover?
Dat is ook wel aardig, sommige telefoons komen duidelijk volume tekort als je een filmpje wilt laten zien op je telefoon.

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
arnoudwokke schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:52:
Carpento schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:21:
Liever niet, test dan de trilfunctie :) Die mag tegenwoordig wel iets meer gepropageerd worden wat mij betreft :+
With ^

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik denk dat jullie hierboven een beetje langs elkaar heenpraten ;) TS doelt op de audio-out, dus dat is de kwaliteit van het geluid wanneer je er fatsoenlijke oortjes in propt. john-lienden en arnoudwokke hebben het over de telefoonspeakers ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
Ter verduidelijk:
http://www.gsmarena.com/s..._s4_mini-review-953p8.php

Als je daar even naar beneden scrolt zie je precies wat ik bedoel. In één oogopslag zie je dat de S4 duidelijk beter is dan de S4 Mini en de toestellen van Sony. Alleen GSMArena doet dit. Je kan misschien op Head-fi nog wat gebruikerservaringen vinden, maar die ervaringen worden zelfden ondersteund door harde data. Daarnaast is het ook een gegeven dat je in de winkel niet zo makkelijk kan testen. Of een scherm er goed uit ziet (je kan natuurlijk niet meten) kan je in de winkel wel bepalen, maar je eigen muziek testen wordt al een heel stuk moeilijker.

Hoe ze het doen:
http://www.gsmarena.com/latest_features-review-171p2.php
En wat Arnoud ook wil doen:
http://www.gsmarena.com/latest_features-review-171p3.php

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2013 15:59 ]

Pagina: 1