Vandaag heb ik verschillende speakers beluistert in 2 winkels.
De eerste winkel had niet echt veel aanbod, niet eens B&W KEF alleen maar voor mij onbekende merken. Had daar naar 2 speakers geluisterd de Monitor Audio RX6 en nog eentje waarvan ik de naam al van ben vergeten, de RX6 klonk wel goed.
Ik sprak daar over B&W speakers en hij vertelde dat, dat helemaal niet klink dat die ze daarom ook niet verkoopt.
Bij de tweede winkel, hadden ze werkelijk van alles en nog wat heel uitgebreid.
Heb daar o.a Kef en B&W geluisterd, de KEF vond ik maar tegen vallen.
Toen heb ik de B&W beluisterd nou wat een wereld van verschil echt heel mooi klonken die.
De B&W 684 klok erg goed met een strakke bas en een goed midden voor zo ver ik kan beoordelen.
het hoog was erg 'hoog' maar met een soort van randje die best irritant was, dat zou misschien ook door de muziek kunnen komen.
De B&W 683 kost een stukje duurder en was een stuk groter, vond er nou niet echt verschil in zitten tussen de 684 en de 683.
De 863 had iets meer bas dan de 864 dat was dat ook het enige verschil, heb ze niet echt lang beluistert.
Verder nog de B&W CM8 beluistert en die klonken werkelijk prachtig, mooi hoog en een goed midden, de bas was iets minder aanwezig dan de 684, maar dat vind ik helemaal niet zo erg, zoals ik al zei hou ik soms wel van een goede bas en soms ook weer niet, wordt toch aangevuld met een sub.
En ook nog eventjes de B&W CM 9 beluistert, de verkoper vond het wel vreemd dat ik ineens naar zo een dure speaker wilde luisteren.
Vond hem erg mooi en zuiver klinken, de bas was een heel stuk strakker dan de CM8, maar niet overheersend pressies goed (niet te veel en niet te weinig).
Toen ik ze aan het luisteren was, was ik meteen verkocht zo mooi en helder, maar dat had ik ook met de CM8.
Ze zijn beide heel goed en geven het geluid voor mij gevoel een mooie natuurlijke weergave.
Eigenlijk zou ik wel voor die (CM9) willen gaan, echter die speakers die vragen een grote ruimte en die ruimte kan ik ze niet bieden, verder zei hij (de verkoper) dat er ook een flinke receiver er achter moet hangen hij begon over prijzen van 3000 euro??
Volgens de verkoper gaat het geluid vervormen omdat ze geen genoeg ruimte m3 hebben.
Dat kan ik me enig zins wel een beetje voorstellen dat dat waar kan zijn, de speakers stonden in een grote ruimte die ook helemaal werd gevuld met het geluid, heel openlijk waren ze (allemaal trouwens).
Zit op een Zolder met schuine daken, heb een vloer oppervlak van 18 M2 kan daar niet alle ruimte van benutten( zit met de daken).
Daardoor kan me linker speaker niet veel van de muur af, hij zit er eigenlijk helemaal tegen aan, hij heeft wel ruimte rondom, alleen achter dus niet.
Me rechter speaker die heeft alle vrijheid.
Dus wat zou ik doen de CM8 of toch de CM9 halen qua koste zijn ze redelijk gelijk kan de CM9 overnemen van een vriend.
Maar niet dat ik dadelijk een miskoop doe, aangezien ik niet weet hoe ze klinken.
Uiteraard heb ik ook andere merken geluisterd maar de B&W's vond ik het mooiste klinken.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 24-07-2013 18:25
]