Jazz Jackrabbit(1,2,3) Players in NL?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-10 22:30
Ik vraag me af of er nog NL-spelers zijn die Jazz Jackrabbit 1,2,3 spelen? En wat de mening van Tweakers over dit spel is?

Wij tot voor kort wel, alleen is de multiplayer van JJR2 tegenwoordig bijna uitgestorven en kunnen we JJR1 niet meer spelen vanwege kapotte Win98 notebook.

Voor de mensen die Jazz Jackrabbit niet kennen:

Serie PC-games, eerste deel uitgebracht in 1994. Oorspronkelijk idee van Cliffy B, werkzaam bij Epic MegaGames. Eerste versie DOS. Gaat om hazen Jazz Jackrabbit en Spaz, deze hazen bevrijden in het eerste deel prinses Eva van Carrotus. In het tweede deel andere verhaallijn, echter uitgebreid met een flinke (universele) multiplayer en een eigen levelmaker, waarvan veel gamers al dankbaar gebruik hebben gemaakt.

Ook een JJR3 3 bestaat, wel onafgemaakt en nooit officieel uitgebracht. Wel te downloaden, alleen lijkt die erg weinig te worden gespeeld. (naar het schijnt)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Zo'n 20 jaar geleden allemaal uitgespeeld ja, net zoals Keen, Duke Nukem (niet de 3D versie), Jill of the Jungle en Blackthorne. Maar dit past misschien beter in het PC budget games topic ofzo. Denk niet dat dit nog veel gespeeld wordt, hooguit uit nostalgie.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hydra schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:52:
Zo'n 20 jaar geleden allemaal uitgespeeld ja, net zoals Keen, Duke Nukem (niet de 3D versie), Jill of the Jungle en Blackthorne. Maar dit past misschien beter in het PC budget games topic ofzo. Denk niet dat dit nog veel gespeeld wordt, hooguit uit nostalgie.
Dit vroeger helemaal grijs gespeeld, en inmiddels de stelling aangenomen dat het het nooit meer zal halen bij de fantastische herinneringen die ik eraan heb. Dus die koester ik ook en ga dat niet "verpesten" door het nu nogmaals te spelen :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Oh my _O_ dit was zo goed. Op de cd van jazz jack rabbit 2 stond ook de demo van een robot vechtspel, weet iemand toevallig hoe deze heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:52

ThunderNet

Flits!

Tricq schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:48:
Oh my _O_ dit was zo goed. Op de cd van jazz jack rabbit 2 stond ook de demo van een robot vechtspel, weet iemand toevallig hoe deze heet.
OMF2097?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Holy shit dit is hem ook gewoon _O_ totally made my day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Present, maar al jaren niet meer actief gespeeld, denk dr nog regelmatig met goede herinneringen aan terug, dat was een erg gezellige tijd, met een hoop online gamen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Jazz Jackrabbit 2 is volgens mij één van de eerste games die ik zelf gekocht heb. Zowel 1 als 2 helemaal kapot gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Deel 1 vond ik wel vermakelijk... deel 2 was daarentegen echt een heerlijke (en een van de weinige) goed speelbare platformers voor de pc. Daar heb ik veel uren in gestopt destijds :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 07:55

Raphaelo

boeiend!!

Deel 2 kon volgens mij ook prima multiplayer, als ik het me goed herinner...

En het had SPAZ! :D

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:11
Tricq schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:50:
[...]

Freeware en Dosbox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor de liefhebbers: Hell Yeah! Wrath of the Dead Rabbit is praktisch hetzelfde als Jazz, alleen dan in een modern jasje. Het is zelfs wederom een opgefokt konijn. :)

[ Voor 14% gewijzigd door TimMer op 07-04-2014 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalverian
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-04 17:38
OMG! Ik krijg gewoon kriebels als ik denk aan alle uren die ik hier aan heb verspeeld :D

Geniaal. Tijd om het weer op te pakken
Thnx for a brilliant idea!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tricq schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:50:
[...]

Haha ja dat spel heb ik ook heel veel gespeeld. Kan het liedje nog fluiten!

Maar dit is misschien wat off-topic O-)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTV DNA
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 07:32
Wow, blast from the past. Met zowel Jazz Jackrabbit als One Must Fall heb ik me vroeger ook de nodige uren vermaakt. Net als Commander Keen, Skyroads, Ski or Die...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Vroeger was leveldesign nog een vak! _O_ Muziek was ook top in Jazz Jackrabbit. d:)b

Grappig genoeg is het geprogrammeerd door Arjan Brussee, een Nederlander. :*)

Heb deel 2 nog origineel in doos staan hier (zit deel 1 ook bij), samen met nog aardig wat tijdloze krakers. :)

[ Voor 59% gewijzigd door TimMer op 07-04-2014 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Deel 2 heb ik helemaal de pleuris gespeeld vroeger (vooral met cheats, shame on me) maar het was geweldig, dat er een deel 3 was (of in de maak was) wist ik niet eens :o

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 09:15
TimMer schreef op maandag 07 april 2014 @ 03:39:
[video]
Vroeger was leveldesign nog een vak! _O_ Muziek was ook top in Jazz Jackrabbit. d:)b

Grappig genoeg is het geprogrammeerd door Arjan Brussee, een Nederlander. :*)

Heb deel 2 nog origineel in doos staan hier (zit deel 1 ook bij), samen met nog aardig wat tijdloze krakers. :)
Hier ook helemaal kapot gespeeld vroeger, ook nog de doos staan van secret files. Heerlijk om die muziek ook weer eens te luisteren, brings back memories :P
Pagina: 1