Toon posts:

Geheugen voor Acer Aspire V3 571G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste dames en heren,

Ik heb een Acer Aspire V3 571G, die momenteel erg sloom is. Ik doe aan videobewerking, en heb altijd veel programma's open staan.
Komende maand ga ik windows opnieuw installeren, maar wil ook graag een uitbreiding van mn geheugen.
De laptop is ongeveer 7 mnd oud en als ik eens rond kijk zijn er weinig €800laptops die mee dan 8 gb hebben (dat heb ik nu ook).
Ik heb op pricewatch gezien dat het geheugen uit te breiden is naar 16 gb..
Ik heb ook de achterkant al open gehad en ik moet DDR3 geheugen hebben.

Mijn vraag;
Zit er nog verschil in geheugen soorten?
Wat raden jullie aan? (Welke kan ik het beste kopen)
Hoe zit het met de processor? Kan ik daar nog iets aan doen en zou dat de pc versnellen?

Ben benieuwd,
Thanks

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Max geheugen voor die laptop is 8GB volgens de website.
Dus ik ben bang dat je pech hebt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een dergelijke laptop die sloom is, is terug te voeren op verkeerde of slecht ingestelde software.

Een verse install van windows kan dan al een hoop schelen: zet er dan wel een echte windows op en gebruik niet de meegeleverde windows die inderdaad vol met meuk kan zitten.

Geheugen upgraden heeft dus geen zin. Dat heeft alleen zin als het vol zit. Controleer voor de grap eens bij taakbeheer hoeveel geheugen gebruikt wordt: waarschijnlijk is dat 2 tot 4 GB... dat betekent al zet je er 100 GB bij, er geen snelheidsverschil is.

edit, ik heb even gekeken om welke laptop het precies gaat, dat ding is bloedsnel. Elke review is het daarover eens. Mag ook wel met een i7 processor en discrete graphics.

[ Voor 14% gewijzigd door Reepje op 15-07-2013 11:09 ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:29

Speedmaster

Make my day...

Enige waar je hooguit nog voordeel op kan halen is het plaatsen van een SSD schijf.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Zoals Speedmaster hierboven ook al aangaf zal een ssd evt. nog een optie zijn, hiermee zul je nog veel prestatiewinst mee boeken ;).