Gigabyte EP45-DS3R Moederbord start niet met 4pins power

Pagina: 1
Acties:

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:58
Ik heb het volgende moederbord, Gigabyte EP45-DS3R, overgenomen van een mede-Tweaker maar deze start niet op.

Zodra ik de power erop zet geeft de voeding een soort CoilWhine geluid en start deze voor ongeveer 2 seconden op. Daarnaar gaat de voeding weer uit en herstart hij weer om vervolgens na 2 seconden uit te gaan.

Ik heb het nu zover kunnen traceren dat zodra ik de 4polige 12V stekker op het moederbord eruit laat ik geen vervelende coilwhine geluiden krijg en het moederbord/voeding ook langer aan blijft als 2 seconden.

Ik heb verder alle componenten al los gehad van het moederbord op de processor na. Ook al andere geheugenbanken geprobeerd in de wanhoop. De voeding en processor komen van een andere bord af waar deze wel goed werkte.

Die 12V stekker is volgens mij voor de voeding van de processor, heb geen andere 775 processor liggen om te testen, maar deze deed het voorheen wel in een ander mobo. Daarom denk ik niet dat het de processor zelf is maar de voeding hiervan op het moederbord.

Systeem:
Mobo: Gigabyte EP45-DS3R.
Processor: Q9450 S775
Geheugen: Corsair 4GB 1066Mhz
Voeding: Nexus 450Watt
Graka: HD6870.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook al contact op genomen met de vorige eigenaar? Want wellicht had hij dat ook al. Je gaat er als koper vanuit dat het werkt, en dat blijkt nu niet het geval.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Sandertje03
Hero of Time schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:45:
Heb je ook al contact op genomen met de vorige eigenaar? Want wellicht had hij dat ook al. Je gaat er als koper vanuit dat het werkt, en dat blijkt nu niet het geval.
Heb hem via tweakers gekocht, bij een tweaker met een paar recensies.
Heb ook al even contact gezocht met deze Tweaker. Ook even verwezen naar dit topic zodat hij ook weet wat er aan de hand is. Wacht natuurlijk graag zijn reactie af.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

• Sandertje03
Als er iets is wat ik nog kan testen dan hoor ik het graag.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:36
Socket775... pinnetjes... haal de CPU er eens uit en inspecteer de socket, grote kans dat er een krom pinnetje in de socket zit waardoor er kortsluiting gemaakt wordt.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je aan je voeding een 4 pins of 8 pins cpu ansluiting? De eerste CPU aansluitingen op voedingen en moederborden waren vroeger 4-pins. Als je het lipje van de stekker naar je toe hebt, moet de 4 pins stekker rechts aangesloten worden op het 8pins aansluiting van het moederbord.

[ Voor 5% gewijzigd door Lip op 15-07-2013 19:17 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lip schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:17:
Heb je aan je voeding een 4 pins of 8 pins cpu ansluiting? De eerste CPU aansluitingen op voedingen en moederborden waren vroeger 4-pins. Als je het lipje van de stekker naar je toe hebt, moet de 4 pins stekker rechts aangesloten worden op het 8pins aansluiting van het moederbord.
Een ding scheelt, je kan 'm er niet verkeerd op zetten. Het past maar op 1 manier ;). Heb je 'm wel eens andersom geprobeerd? Past niet.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Hero of Time schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:32:
[...]

Een ding scheelt, je kan 'm er niet verkeerd op zetten. Het past maar op 1 manier ;). Heb je 'm wel eens andersom geprobeerd? Past niet.
Of je leest niet goed, of wij begrijpen elkaar verkeerd.

8pins 12V CPU aansluiting op mobo
4pins 12V CPU stekker aan PSU

Andersom past niet, maar de stekker kan wel in de verkeerde 4 pinnen gestopt worden m.a.w links of rechts.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lip schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:11:
[...]

Of je leest niet goed, of wij begrijpen elkaar verkeerd.

8pins 12V CPU aansluiting op mobo
4pins 12V CPU stekker aan PSU

Andersom past niet, maar de stekker kan wel in de verkeerde 4 pinnen gestopt worden m.a.w links of rechts.
Ik lees echt niet verkeerd. Heb eerder deze maand nog een PC gebouwd en daar had ik ook een 8-pin stekker (in 2 delen van 4 pins) en paste toch echt maar op 1 manier erop. Links is niet gelijk aan rechts. Zoals als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie8.jpg
Toch wel een duidelijk verschil tussen links en rechts ;).

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Hero of Time schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:29:
[...]

Ik lees echt niet verkeerd. Heb eerder deze maand nog een PC gebouwd
Ik, 2 dagen terug nog.
Hero of Time schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:29:
[...]
en daar had ik ook een 8-pin stekker (in 2 delen van 4 pins) en paste toch echt maar op 1 manier erop. Links is niet gelijk aan rechts. Zoals als dit:

Toch wel een duidelijk verschil tussen links en rechts ;).
En je hebt inderdaad gelijk :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wist dat ik niet gek was :)

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-02 20:24
Ik heb eens een keer gezien dat iemand een pcie stekker in een 8-pins cpu aansluiting had geduwd, dus alles is mogelijk :p

OT: Heeft de rest van het systeem het wel eerder goed gedaan?

[ Voor 21% gewijzigd door improperBunny op 16-07-2013 07:45 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

improperBunny schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 07:44:
Ik heb eens een keer gezien dat iemand een pcie stekker in een 8-pins cpu aansluiting had geduwd, dus alles is mogelijk :p
Dan moet je wel heel lomp zijn om dat te doen. Typetje "alles past met een hamer" :+.

• Sandertje03
Even iets duidelijk maken:
Ik heb een enkele 4pins power stekker op mijn voeding zitten en ook op mijn moederbord. 1 op 1 en het kan er maar op 1 manier goed op. Hier is ook geen twijfel over mogelijk.

Ik heb even de SOC geinspecteerd op aanraden van JGC. Maar ook hier geen gekke dingen in gevonden. Geen pinnentjes die sluiting maken. Ook even beide kanten van het moederbord schoongemaakt met perslucht.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Al antwoord van de verkoper?

Verwijderd

Ook al geprobeerd zonder grafische kaart en geheugen ?
Blijven de fans dan wel draaien ?

• Sandertje03
Na 2 andere moederbord, 2 andere processoren, een andere videokaart en meerdere setjes geheugen ben ik erachter gekomen dat mijn voeding het niet trok. Vreemd want deze heeft wel eerder met een ander moederbord gewerkt.
Nu een iets zwaardere voeding die niet eruit knalt.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Die gigabyte heb ik ook gehad en die had problemen met opstarten op sommige voedingen, als die geen verschil zag in zijn 12V lijn dan starten die bij mij niet op, met een andere voeding met 2 12V lijnen was dat opgelost, maar heb goedkoop een Asus kunnen kopen en toen werkte ie terug op de zwaardere voeding.

Ondertussen dus al enkele jaren op een asus q5-deluxe - q9550 - 6870 hawk - 550W voeding

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Sandertje03
Damic schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:49:
Die gigabyte heb ik ook gehad en die had problemen met opstarten op sommige voedingen, als die geen verschil zag in zijn 12V lijn dan starten die bij mij niet op, met een andere voeding met 2 12V lijnen was dat opgelost, maar heb goedkoop een Asus kunnen kopen en toen werkte ie terug op de zwaardere voeding.

Ondertussen dus al enkele jaren op een asus q5-deluxe - q9550 - 6870 hawk - 550W voeding
Dat is vreemd. Beetje geluk moet je hebben dus met deze moederborden... 8)7

Pagina: 1