Auto start Perl script bij boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 06:24
Op mijn Synology NAS probeer ik een script te draaien bij het booten. In het verleden werkte het prima om de volgende lijn toe te voegen aan \etc\rc.local:

/opt/bin/perl /volume1/web/emoncms/SCRIPTNAME.pl >/volume1/web/emoncms/SCRIPTNAME.log

Om de 1 of andere reden werkt dit dus niet meer na een re-install van het OS. Ik heb al van alles geprobeerd (perl aanroepen via het absolute pad /volume1/@optware/bin/perl) chmod 777, chmod +x van het Perl bestand, chown root root, maar het lijkt allemaal niet te helpen. Ik heb ook al een .sh bestand gemaakt (zie beneden) welke ik in /usr/syno/etc/rc.d/ en later in /opt/etc/init.d/ heb gezet, maar het lijkt allemaal niet te werken.

Het vervelende is dat ik, via Putty, zelf het script prima kan starten met alle genoemde oplossingen (.sh, aanroepen Perl via zowel /opt/bin/perl als via het absolute pad).

Wie kan mij hier bij helpen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/sh

start() {
   /volume1/@optware/bin/perl /volumeUSB1/usbshare/envi3.pl >/volumeUSB1/usbshare/envi3.log &
   return 0
}

stop() {
   killall perl
   return 0
}

case "$1" in
start)
      start
      ;;
stop)
      stop
      ;;
restart)
      stop
      start
      ;;
*)
      exit 1
esac

Script en stappen zijn hier beschreven: http://gathering.tweakers...message/40512830#40512830

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een killall perl zou ik in dit geval nooit doen. Zo kill je namelijk ook alle andere perl processen die op je NAS draaien. Als daar je webinterface of andere software mee draait, ben je die ook gelijk kwijt.

Wat is precies je doel van dit script en hoe lang moet het draaien (continue)? Je kan namelijk ook scripts starten via crontab met @boot als tijdsnotatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Het script dient permanent te draaien (registreert mijn stroomverbruik). Ik heb het inderdaad ook al met de crontab geprobeerd, maar door een "bug" in het OS wordt deze regel steeds verwijderd voordat deze wordt uitgevoerd (bekend probleem van Synology).

Killall is op zich geen probleem doordat dit het enige Perl script is dat draait. Overigens is het sh bestand een quick en dirty probeersel.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 16:28
In de laatste DSM zit een taakplanner. Wellicht kun je proberen daarin het script aan te roepen.
NVM: daarin is niet aan te geven dat het script bij opstarten gestart moet worden.

offtopic:
Ik heb trouwens nooit problemen met cronjobs gehad op mijn Synology.

[ Voor 50% gewijzigd door Shakespeare2000 op 15-07-2013 09:12 ]

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Shakespeare2000 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:06:
In de laatste DSM zit een taakplanner. Wellicht kun je proberen daarin het script aan te roepen.

offtopic:
Ik heb trouwens nooit problemen met cronjobs gehad op mijn Synology.
Klopt, daar kan je echter geen @boot of @reboot in kwijt.

Overigens lijkt het probleem inmiddels opgelost te zijn door het .sh script in: /usr/local/etc/rc.d/ te zetten (was de laatste optie die ik nog niet geprobeerd had).

Overigens wel vreemd dat het via rc.local niet werkt, terwijl dit voorheen wel werkte.

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij Ubuntu meen ik hebben ze standaard rc.local uit het opstarten gehaald en moet je die handmatig inschakelen via update-rc.d. Wellicht dat dat bij je Synology ook is gedaan. Kan ook verhuist zijn naar je /usr/local map, wat iets logischer is, omdat je daar de dingen in zet die niet standaard in 't OS zitten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Nee, bij Synology is rc.local nog steeds actief. Optware wordt namelijk via dit bestand gestart (en Optware werkt prima), dus daar zou het probleem niet in kunnen zitten...

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Hero of Time schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:55:
Bij Ubuntu meen ik hebben ze standaard rc.local uit het opstarten gehaald [...]
Ik gebruik kubuntu en daar op werkt de /etc/rc.local als verwacht.

>.< >.< >.< >.<

Pagina: 1