Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

• lennaertP
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09-2023
Goedendag iedereen,

ik ben van plan mijn computer te gaan 'upgraden' gezien ik wil gaan multiboxen op diablo 3 en daarnaast wil gaan streamen op twitch. Daarnaast speel ik verscheidene games zoals BF3/starcraft2/LoL.

Momenteel beschik ik over de volgende specs:

Asus p9x79 pro moederbord
Intel core I7 3820 ( met stock koeler van intel )
16gb ram - vengeance ddr3

En dan de videokaart welke het mij vooral omgaat daar mijn idee is dat deze net wat laat liggen af en toe 'hickups'.

Zotac Geforce gtx 560 TI 2gb versie

de specs van deze zijn:

Videochip GF GTX 560 Ti
Chipset generatie GF 500
Videochipfabrikant Nvidia
Nominale snelheid videochip 822MHz
Shader clock 1,645GHz
Geheugengrootte 2GB

Het budget is tot 500 euro voor de upgrade maar hoeft natuurlijk niet allemaal op ;)!.

De koeling is momenteel met luchtkoeling geregeld het de omgeving is onder een tafelblad met aan de linker kant waar lucht aangezogen wordt genoeg ruimte om verse lucht te happen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door lennaertP op 15-07-2013 08:54 ]

• Thaikop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
pricewatch: Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB

Is een mooie kaart in jouw budget, als je wil kan je 60 euro meergeven voor een 'bekender' merk zoals MSI,..

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-02 21:48
Mocht je voeding het toestaan (qua vermogen en aansluitingen) is binnen het budget een GTX760 SLI opstelling het beste wat je kunt halen. Dit presteert ongeveer gelijk aan een GTX Titan of GTX690, voor een fractie van die prijs. Zie ook deze review van Guru3D. Een Palit Jetstream GTX760 kost zo'n 234 euro, dus zelfs met 2 hiervan kom je uit op "slechts" een kleine 470 euro.

Echter denk ik dat, gezien de spellen die je opnoemt, je aan 1 enkele GTX760 al genoeg moet hebben. Mocht 1 kaart niet aan je verwachtingen voldoen (lijkt me sterk aangezien je van een GTX560Ti afkomt), kun je alsnog een 2e erbij halen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• lennaertP
Ik heb een 750W powersupply van OCZ met kabelmanagment.

Dus het advies is dus eerder om 2 kaarten in SLI te nemen dan 1 enkele EVGA 770 ?

Excuus voor mijn wat late reactie ik kreeg geen automatisch bericht dat er iets gepost was.
Ik ga even de review doorlezen vanavond even kijken ook of palit een kwalitatief goed merk is.

Alvast bedankt voor de goede informatie tot dusver!

Ik heb even gekeken en deze lijkt mij ook een goede waar ik eerst voor een EVGA (ervaringen) wou gaan alleen deze niet leverbaar is. Nu viel mijn oog op deze en dan ook in SLI pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming

Of deze kaart in SLI: http://www.alternate.nl/E...%29/html/product/1088474/

[ Voor 36% gewijzigd door lennaertP op 18-07-2013 17:30 ]

• lennaertP
Daar ik dit weekend wil gaan bestellen 'bump' ik dit topic even.

Mijn keuze gaat uit naar de EVGA 770: http://www.alternate.nl/E...%29/html/product/1083526/

Kunnen jullie mij vertellen of deze kaart geschikt is voor mijn wensen?
Deze kaart krijgt over een jaar of anderhalf een broertje erbij van hetzelfde type aannemend dat deze nog verkocht zullen worden.

Zal dit een betere keuze zijn dan 2 maal een 760?

Tevens lees ik dat ik minimaal een 600W PSU moet hebben nu heb ik een 750 maar zal ik hier niet mee tekort komen na het toevoegen van de moederbord,cpu,gpu,drives en de fans. Iemand enige informatie of uitsluiting hierover?

[ Voor 19% gewijzigd door lennaertP op 21-07-2013 05:27 ]

Verwijderd

lennaertP schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:18:
Daar ik dit weekend wil gaan bestellen 'bump' ik dit topic even.

Mijn keuze gaat uit naar de EVGA 770: http://www.alternate.nl/E...%29/html/product/1083526/

Kunnen jullie mij vertellen of deze kaart geschikt is voor mijn wensen?
Deze kaart krijgt over een jaar of anderhalf een broertje erbij van hetzelfde type aannemend dat deze nog verkocht zullen worden.

Zal dit een betere keuze zijn dan 2 maal een 760?

Tevens lees ik dat ik minimaal een 600W PSU moet hebben nu heb ik een 750 maar zal ik hier niet mee tekort komen na het toevoegen van de moederbord,cpu,gpu,drives en de fans. Iemand enige informatie of uitsluiting hierover?
Een voeding van 750 watt is meer dan genoeg voor jouw systeem met een gtx 770. Waarschijnlijk is het zelfs genoeg om een 2-way sli van power te voorzien, al is het misschien wat aan de krappe kant.

Als het goed genoeg is voor streaming en multiboxing weet ik niet, daar heb ik geen verstand van. Wat ik wel weet dat gtx 770 een prima videokaart is voor high-end gaming :)

Beter dan 2 maal een gtx 760 is de gtx 770 absoluut niet. Maar persoonlijk vind ik een enkele gtx 770 toch wat fraaier (heb je geen last van sli).

• lennaertP
Heb toevallig de twin forz van msi besteld de gtx 760 deze komt in SLI vorm te zitten.
Heb wat youtube filmpjes bekeken en gegoogled an op de benchmark komt deze wat beter uit de test.

Nu vraag ik mij af hoe ik mijn 2 monitoren moet aansluiten beide op 1 videokaart of op elk videokaart 1 monitor?

Voor het streamen ga ik sparen voor een avermedia capture kaart deze schijnt goed werkzaam te zijn voor precies het geen dat ik wil doen.

de 750W voeding van ocz ( goud rating ) moet genoeg zijn voor de 760 in SLI neem ik aan? Zo niet dan wordt het weer upgraden maar dan ga ik voor een nieuwe kast en gelijk waterkoeling is het mogelijk dit op de kaarten te plaatsen of verlies ik dan de fins die er op gemonteerd zitten?

Verwijderd

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit met sli/ meerdere monitoren gewerkt, dus dat zou ik niet weten. Wat betreft de voeding, dat is ruim voldoende.

• lennaertP
Oke bedankt iig hopelijk dat iemand hier wel uitsluitsel op kan geven ;)!

Ben benieuwd naar de prestaties heb hem bij alternate besteld dus even 3-5 dagen wachten oftewel vrijdag in huis :)!

• Kiwiandapple
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-02 14:36
Voor zover ik weet (heb ook nog geen sli zelf gehad) kan je ze allebij aansluiten op 1 videokaart. Ik heb even snel op google gezocht en dit gevonden.

http://legitreviews.com/i..._surround_setup_thumb.png
http://www.legitreviews.com/article/2210/

[ Voor 6% gewijzigd door Kiwiandapple op 26-07-2013 02:03 ]

Pagina: 1