Toon posts:

Probleem met drivers van videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb net een nieuwe grafische kaart in mijn setup gestoken, een PNY GeForce GTX 660 Ti, en dit werkte perfect aangezien de vorige een nvidia geforce gt 640 was (zelfde drivercompatibiliteit).
Maar toch had ik het bijster slimme idee even een clean install van de drivers te doen, en hier begonnen de problemen.

Ik ging naar Configuratiescherm -> beeldschermadapters -> en daar uninstall optie bij de gtx 660 ti, direct viel mijn scherm weg en kon ik dus niets meer doen, ik startte de pc op en dit bleek niets te veranderen aan de situatie. Dit probleem blijft.

Ik heb momenteel de kaart er terug uitgehaald en de onboardgraphics nemen enkel over wanneer de gtx 660 ti eruit is, maar aangezien de kaart erin moet zitten om de drivers te installeren (anders krijg ik bij het proberen installeren van de drivers altijd de foutmelding: compatibele hardware niet aanwezig) kan ik dus echt niks doen... Ik denk dat mijn moederbord de onboardgraphics niet kan inschakelen zolang er een kaart in een PCI slot steekt.

Ik zit al een 8-tal uren vanalles te proberen en ik weet echt niet meer wat ik moet doen... Kan iemand me helpen aub?

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-02 20:32
u heeft de oude kaart dus niet meer?
want dan zou ik zeggen oude kaart erin, opnieuw drivers installen en de nieuwe kaart er in.

Verwijderd

Topicstarter
Oude kaart heb ik liggen, maar als ik die insteek en opstart blijft mijn pc op het acer scherm staan, omdat ik alles van nvidia eraf heb gesmeten ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op het acer opstartscherm*

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik misschien de drivers downloaden van nvidia, deze op een DVD-R zetten en op een of andere manier instellen dat de volgende keer dat ik opstart dat hij eerst dit uitvoert? Of is de gedownloade versie niet hetzelfde als de versie die meegegeven wordt bij de grafische kaart?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Probeer eens een bios reset te doen, daarna een keer opstarten zonder kaart.
Afsluiten en opnieuw opstarten met kaart erin, misschien kan je windows zo voor de gek houden dat er nieuwe hardware is (door de bios reset clear je de dma pool).

Volgende keer niet via die weg je drivers deinstaleren, gebruik gewoon config -> programma's en dan Nvidia driver.

Als je een herstelpunt hebt (ik zet ze altijd uit ^^) dan kan je dat nog proberen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

optie 1) in safe mode standaard drivers er op zetten, en dan opnieuw proberen
optie 2) system restore naar een dagje terug, en zonder deinstalleren updaten

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 15-07-2013 00:48 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga je methode eens uitproberen Sp3ci3s8472, brb ik heb net iets vrij gevaarlijk gedaan denk ik? Ik heb mijn kaart erin gestoken tijdens dat de pc opstond en dit kwam tevoorschijn onder de onboard intel HD 4000 graphics stond er dan videocontroller (VGA-compatibel)... Ik ga nu even die BIOS reset proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472, you are the fucking best!!!!! Na 10 uur werk schiet men kaart eindelijk terug aan! OH MY GOD bedankt! @ fish merci voor de tip ;), als ik het nog is voorheb neem ik jouw methode ! :)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 02:08:
Sp3ci3s8472, you are the fucking best!!!!! Na 10 uur werk schiet men kaart eindelijk terug aan! OH MY GOD bedankt! @ fish merci voor de tip ;), als ik het nog is voorheb neem ik jouw methode ! :)
Haha fijn om te weten, veel plezier met je kaart :P.

Verwijderd

Topicstarter
Bon 't is weer omzeep.

Ik zie helemaal niets op het scherm, ik had nu net 2 dagen dat het wel lukte en gisteren tijdens een 3d mark test stopte het scherm ineens weer met werken...

Ik had het de vorige keer opgelost door de kaart eruit te halen, pc op te starten, BIOS te resetten, pc afgezet en dan achteraf had ik gewoon de kaart ingestoken en het werkte terug. (Sp3ci3s8472 zijn voorstel)

enige suggesties? Is het moederbord te zwak ofzo? (Standaard moederbord van Acer Aspire m3985)
-> Hij start nu nog altijd perfect me de onboard graphics van de intel i7 3770

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-02 09:45
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:02:
Bon 't is weer omzeep.

Ik zie helemaal niets op het scherm, ik had nu net 2 dagen dat het wel lukte en gisteren tijdens een 3d mark test stopte het scherm ineens weer met werken...

Ik had het de vorige keer opgelost door de kaart eruit te halen, pc op te starten, BIOS te resetten, pc afgezet en dan achteraf had ik gewoon de kaart ingestoken en het werkte terug. (Sp3ci3s8472 zijn voorstel)

enige suggesties? Is het moederbord te zwak ofzo? (Standaard moederbord van Acer Aspire m3985)
-> Hij start nu nog altijd perfect me de onboard graphics van de intel i7 3770
Gebeurt dat ook tijdens andere zware taken zoals games? Want dan zou heb kunnen dat je een te zwakke voeding hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het niet weten aangezien ik geen beeld meer krijg met de kaart ;) en dus geen games kan runnen...

Mijn voeding is een Advance MPT-6500 650W (Heel goedkope voeding, 25 euro denk ik)
Pagina: 1