Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat/forum] On- en off-topic posts

Pagina: 1
Acties:

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hey :)

Het komt vaak voor op het forum dat bepaalde threads door "slowchat" 'gedomineerd' worden, dit is niet slecht voor de gezelligheid van de aanwezigen, maar komt zeker niet ten goede van de overzichtelijkheid
(mensen die enkel on-topic posts willen zien en die mss maar 1x per dag er naar kijken).
voorbeeld: Gropah in "Steam Summer Sale 2013"

Daarom zou het eigenlijk wel mooi zijn om je post als off-topic te kunnen markeren. (checkbox ofzo)
Als member zou je dan kunnen kiezen om zowel de on-topic als off-topic of enkel de on-topic berichten te bekijken. (misschien een default optie in je profiel kunnen kiezen, alsook een (link)button om alsnog alle berichten te kunnen zien op de forumthread zelf)
Dit zou denk ik het forum alleen maar ten goede komen.

cheers

Verwijderd

Er kan beter een manier gezocht worden (is er eigenlijk al met topic warnings en moderatie dus jammer genoeg zijn nog steeds heel veel mensen bijdehand) om die hele off-topic / ongerelateerde zooi weg te poetsen. Als ik het XboxOne forum wil lezen om te kijken of er weer wat nieuws is, dan wil ik dingen over de Xbox lezen. Als die PS4 doordouwers zich dan weer moeten laten horen, moet je dat gewoon reporten. Of ze ooit het goede forum kunnen vinden weet ik niet, maar je moet die mogelijkheid niet uit gaan sluiten door het half goed te gaan keuren.

Opzich leuk dat je een oplossing probeert te vinden. Maar ik vind de oplossing Rapporteer eigenlijk wel goed werken, jammer dat er dan weer zo veel werk is.

• SmokingCrop
  • Niet online
off topic bedoel ik dan wel in de zin van slowchat ipv verkeerde forumdeel (of uitlokken van reacties).
Bv. het SteamSummerSale topic, al die slowchat vind ik gewoon heel gezellig en maakt het forum voor mij (en vele andere) leuk (ookal post je soms niets voor een paar pagina's), maar ik begrijp ook wel dat sommige mensen enkel maar 'nuttige informatie' willen lezen en niet dat Piet Borderlands gekocht heeft..

topic reporten moet natuurlijk gewoon blijven. Off topic betekent niet dat je je opeens niet meer aan de regels dient te houden (alle regels behalve de slowchat dus).

Een andere mogelijkheid zou ook kunnen zijn om een chat beschikbaar te kunnen maken op populaire threads waar al die slowchat dan verteld kan worden (je moet dan wel kunnen zien wat er een dag geleden gezegd is geweest natuurlijk, anders is dit ook niet hetzelfde). Alle ontopic/noemenswaardige posts kunnen dan ook gewoon op de echte thread.

Ik vind het gewoon jammer dat er tal van leuke & gezellige threads 'gebroken' worden omdat de regels van GoT dit niet toelaat..

[ Voor 42% gewijzigd door SmokingCrop op 15-07-2013 01:03 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Het probleem is een visie probleem, wil je een helpdesk-forum hebben of wil je een discussie forum hebben.

Een helpdesk-forum heeft keurig netjes 1 ontopic gedeelte per topic, waar een discussie van koers van veranderen en dingen die eerst offtopic waren kunnen dan opeens ontopic worden en alles wat eerst ontopic was kan offtopic worden.

Ik denk dat als je alle topics pakt met meer dan 1000 posts dat je er weinig zal vinden die nog discussieren over dingen die in de 1e 10 posts ontopic waren.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Met een offtopic-functie stimuleer je ook weer slowchat. Offtopic posts horen imho niet thuis in een topic

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22

crisp

Devver

Pixelated

Misha schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:09:
Met een offtopic-functie stimuleer je ook weer slowchat. Offtopic posts horen imho niet thuis in een topic
Of iig in een speciaal los slow-chat topic. Losse on-topic vragen horen gewoon in aparte topics; dat is overzichtelijker en bevordert ook de vindbaarheid.

Intentionally left blank

• SmokingCrop
  • Niet online
Um, dat is het net eigenlijk.
slowchat zou dan gestimuleerd 'mogen' worden, omdat je als gebruiker de keuze zou hebben om enkel de echte on-topic niet-slowchat berichten te zien?
Ondertussen creëer je wel een forum waar gezellig gepraat en gediscussieerd kan worden.

Nu ja, dat is hoe ik erover denk.
Nu zijn er gewoon zodanig veel threads met zeer veel slowchat dat het voor de niet-slowchat-lezers niet meer aangenaam is.. en dat Admins soms de hele thread even moeten sluiten om de plaats schoon te maken..

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 15-07-2013 11:58 ]

• Misha
Willen we meer slowchat? Wat mij betreft niet. Het vervuilt alleen maar. Er zijn al prima plekken waar je kan slowchatten, bijvoorbeeld op IRC :)

• SmokingCrop
  • Niet online
Misha schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:02:
Willen we meer slowchat? Wat mij betreft niet. Het vervuilt alleen maar. Er zijn al prima plekken waar je kan slowchatten, bijvoorbeeld op IRC :)
Is er een manier om berichten van de hele dag te bekijken op IRC?
anders vind ik dit al geen geldig (doenbaar/handig) alternatief.. :>

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 15-07-2013 17:13 ]

• Misha
Geen idee, maar de use case om andermans slowchat na te kunnen lezen vind ik niet passen binnen Tweakers en vind ik niks toevoegen. IRC is een prima plek voor de ad-hoc slowchat. Mocht een mod of admin het geschikt vinden om een apart slowchat topic te hebben dan kan hij naar eigen inzicht een topic openen en er naar linken in de topic warning
Pagina: 1