Wat zoek ik:
All-round Desktop PC geschikt voor gaming, bewerken van foto's, video's en audio en tevens ook geschikt voor office gerelateerde zaken. Het gaat hierbij alleen om het systeem, randapparatuur en software (OS) heb ik niet nodig! Het systeem mag tussen de ca. €1000 - €1300 gaan kosten.
Belangrijke eisen:
- Stil (geen waterkoeling)
- Koel (geen waterkoeling)
- Overclockbaarheid
- Snelle HDD (2TB) en SSD
- Windows 8.1 compatible (voorlopig zal ik Windows 8 x64 blijven gebruiken)
- HD audio streaming (HDMI: DTS HD-MA / Dolby TrueHD)
Voorkeuren:
Over het algemeen heb ik niet echt een voorkeur voor een bepaald merk. Ik vind het product en de prestaties daarvan belangrijker dan Paarse Broek B.V. op de doos plakt. Echter betekend dit niet dat ik geheel voorkeurloos ben:
CPU: Intel
GPU: NVIDIA
HDD: Geen Seagate
Wat ik tot nu toe heb samengesteld:
Ik denk dat ik hiermee een aardig solide build heb die eigenlijk volledig aan mijn eisen voldoet. Misschien is een Scythe Mugen 3 een betere optie voor de CPU koeler? En voor de mensen die opletten: Er ontbreekt een HDD! Dit is één van de punten waar ik echt moeite mee heb. Ik kan maar geen beslissing maken!
All-round Desktop PC geschikt voor gaming, bewerken van foto's, video's en audio en tevens ook geschikt voor office gerelateerde zaken. Het gaat hierbij alleen om het systeem, randapparatuur en software (OS) heb ik niet nodig! Het systeem mag tussen de ca. €1000 - €1300 gaan kosten.
Belangrijke eisen:
- Stil (geen waterkoeling)
- Koel (geen waterkoeling)
- Overclockbaarheid
- Snelle HDD (2TB) en SSD
- Windows 8.1 compatible (voorlopig zal ik Windows 8 x64 blijven gebruiken)
- HD audio streaming (HDMI: DTS HD-MA / Dolby TrueHD)
Voorkeuren:
Over het algemeen heb ik niet echt een voorkeur voor een bepaald merk. Ik vind het product en de prestaties daarvan belangrijker dan Paarse Broek B.V. op de doos plakt. Echter betekend dit niet dat ik geheel voorkeurloos ben:
CPU: Intel
GPU: NVIDIA
HDD: Geen Seagate
Wat ik tot nu toe heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 208,95 | € 208,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | € 178,80 | € 178,80 |
| 1 | Gigabyte GV-N770OC-2GD | € 364,- | € 364,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,04 | € 86,04 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 24,95 | € 24,95 |
| 2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 59,50 | € 119,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Plextor M5 Pro 128GB | € 112,90 | € 112,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.199,64 | |
Ik denk dat ik hiermee een aardig solide build heb die eigenlijk volledig aan mijn eisen voldoet. Misschien is een Scythe Mugen 3 een betere optie voor de CPU koeler? En voor de mensen die opletten: Er ontbreekt een HDD! Dit is één van de punten waar ik echt moeite mee heb. Ik kan maar geen beslissing maken!
- Hitachi 7K3000 2TB: Dit is precies wat ik zoek, maar deze is niet meer leverbaar als ik de pricewatch moet geloven. Stil, 3 jaar garantie en heeft de prestaties die ik zoek.
- Western Digital Green 2TB: Prima, echter zijn de prestaties ook green!
- Western Digital Blue 1TB: Dit is dus een mooie mainstream schijf, echter biedt WD geen 2TB Blue schijven
- Western Digital Black 2TB: Prima, echter schijnen dit herriemakers te zijn bij schrijfoperaties
- Western Digital SE/RE/RED: NAS schijven met de nadruk op longlevity, niet performance
- Seagate 7200.14 2TB: Gezien de afgelopen series (eigenlijk beginnend bij de 7200.11) allerlei dubieuze problemen hebben gehad met de betrouwbaarheid heb ik besloten geen Seagate schijf meer te willen in mijn systeem. En ik wil er straks ook niet achter komen dat ik opeens een schijf krijg met 3 platters i.p.v. 2 en dat soort fratsen!
- Toshiba: 0,0 ervaring en ik durf de aankoop voor het systeem niet aan, omdat ik geen problemen wil
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.