Hallo allen,
Enige weken terug vroeg ik een eerste keer advies omtrent de aanschaf van een nieuwe gaming desktop.
Dankzij het advies toen verkregen, in combinatie met wat opzoekingswerk heb ik een nieuw lijstje opgemaakt en is het moment aangebroken om de knoop door te hakken en maar eens te gaan bestellen..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In de eerste plaats gamen. FPS games genre counterstrike
Daarnaast zal er ook wat gesurft en gemailt worden
Geen videobewerking of gelijkaardige taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik beschouw een 1500€ als maximum al kan een paar euro meer ook nog wel indien dit echt nodig blijkt te zijn. Liever niet natuurlijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Logitech mx510 muis
Logitech keyboard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Al het overige, naast de desktop dus ook een windows verise en een monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hou het graag bij een intel processor (clockable)
Graag ook een ssd voor OS
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stille kast is een vereiste, als ze dan nog eens relatief koel blijft ben ik helemaal tevreden.
Verbruik maakt me niets uit
Hieronder alvast een probeersel:
Belangrijk om weten:
- Ik ga voor Win 7 x64, geen Win 8 voorstander.
- Over de monitor en processor en case valt niet te onderhandelen, deze worden het sowieso
- Indien me iemand kan aangeven hoeveel exta fans aan te kopen bij deze case, diameter ervan en waar alles te plaatsen voor een optimale airflow help,dit me ook weer op weg
- ook een advies aangaande thermal compound voor de processor/koeler zou leuk zijn
- grafische kaart lijkt me ok, ik sta open voor betere suggesties (andere/betere gtx770) rekening houdend dat ik slechts 1 monitor gebruik (120hz) en niet hoger an 1080p zal gaan (althans niet meteen). Goeie frames per second is belangrijk (zal voornamelijk cs:go gespeeld worden)
- ram: andere latjes kan ook, liefst low profile rekening houdend met de cooler, max 8GB
- Alles dient bestelbaar te zijn bij afuture gezien ik daar ga afhalen
Graag had ik van jullie ook geweten of er misschien betere opties zijn voor het moederbord?
Ik zou oc'en. Sli / crossfire is geen optie en heb voor zover ik kan zien minstens 3 sata aansluitingen/kabels nodig. Deze dienen dus meegeleverd te zijn bij het moederbord.
Graag ook even bevestiging dat gelijk welke dvd brander aangesloten kan worden op een sata600 poort daar ik merk dat dvd branders meestzl sata150 aansluiting hebben?
Alvast bedankt
Enige weken terug vroeg ik een eerste keer advies omtrent de aanschaf van een nieuwe gaming desktop.
Dankzij het advies toen verkregen, in combinatie met wat opzoekingswerk heb ik een nieuw lijstje opgemaakt en is het moment aangebroken om de knoop door te hakken en maar eens te gaan bestellen..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In de eerste plaats gamen. FPS games genre counterstrike
Daarnaast zal er ook wat gesurft en gemailt worden
Geen videobewerking of gelijkaardige taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik beschouw een 1500€ als maximum al kan een paar euro meer ook nog wel indien dit echt nodig blijkt te zijn. Liever niet natuurlijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Logitech mx510 muis
Logitech keyboard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Al het overige, naast de desktop dus ook een windows verise en een monitor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hou het graag bij een intel processor (clockable)
Graag ook een ssd voor OS
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stille kast is een vereiste, als ze dan nog eens relatief koel blijft ben ik helemaal tevreden.
Verbruik maakt me niets uit
Hieronder alvast een probeersel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 208,95 | € 208,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 135,50 | € 135,50 |
| 1 | Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB | € 356,70 | € 356,70 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,85 | € 53,85 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,04 | € 86,04 |
| 1 | BenQ XL2420T Zwart | € 355,- | € 355,- |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue | € 64,99 | € 64,99 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,20 | € 53,20 |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 81,- | € 81,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.529,18 | |
Belangrijk om weten:
- Ik ga voor Win 7 x64, geen Win 8 voorstander.
- Over de monitor en processor en case valt niet te onderhandelen, deze worden het sowieso
- Indien me iemand kan aangeven hoeveel exta fans aan te kopen bij deze case, diameter ervan en waar alles te plaatsen voor een optimale airflow help,dit me ook weer op weg
- ook een advies aangaande thermal compound voor de processor/koeler zou leuk zijn
- grafische kaart lijkt me ok, ik sta open voor betere suggesties (andere/betere gtx770) rekening houdend dat ik slechts 1 monitor gebruik (120hz) en niet hoger an 1080p zal gaan (althans niet meteen). Goeie frames per second is belangrijk (zal voornamelijk cs:go gespeeld worden)
- ram: andere latjes kan ook, liefst low profile rekening houdend met de cooler, max 8GB
- Alles dient bestelbaar te zijn bij afuture gezien ik daar ga afhalen
Graag had ik van jullie ook geweten of er misschien betere opties zijn voor het moederbord?
Ik zou oc'en. Sli / crossfire is geen optie en heb voor zover ik kan zien minstens 3 sata aansluitingen/kabels nodig. Deze dienen dus meegeleverd te zijn bij het moederbord.
Graag ook even bevestiging dat gelijk welke dvd brander aangesloten kan worden op een sata600 poort daar ik merk dat dvd branders meestzl sata150 aansluiting hebben?
Alvast bedankt