Origin crash bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Hallo mede-tweakers,

Ik heb gisteren mijn pc geupgrade naar Windows 8.1. Ik heb ervoor gekozen om alle instellingen, "apps" en files te behouden, zo ook Origin.
Echter na de installatie werkt Origin niet meer. Ik heb het al een paar keer opnieuw geïnstalleerd en ook de geïnstalleerde spellen verwijderd, maar niks helpt.
In Windows 8(.0) werkte alles nog prima (ook na een upgrade vanaf Windows 7). Ook in een Virtual Machine draaiend in Windows 8, met de 8.1 preview geïnstalleerd, werkte Origin naar behoren.

Ik heb geen idee meer wat te doen. :? Misschien dat iemand van jullie nog suggesties heeft?

Hier een screenshot van de crash die ik na elke start te zien krijg: https://dl.dropboxusercon...42028782/Origin_crash.png.

Groetjes,

Hylke

[ Voor 1% gewijzigd door hylke94 op 14-07-2013 22:01 . Reden: Origin ipv Steam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Da's Origin, niet Steam?

Voor Steam,b este wat je kan doen is alles verwijderen behalve steam.exe en de map steamapps, dan steam.exe dubbelklikken en dan zou hij zichzelf moeten herinstalleren.
Maar ik heb geen ervaring met Win8, dus kan er eigenlijk weinig over zeggen.

[ Voor 83% gewijzigd door anandus op 14-07-2013 21:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Sorry, heb het gewijzigt. Ik bedoel idd Origin...
anandus schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:58:
Da's Origin, niet Steam?

Voor Steam,b este wat je kan doen is alles verwijderen behalve steam.exe en de map steamapps, dan steam.exe dubbelklikken en dan zou hij zichzelf moeten herinstalleren.
Maar ik heb geen ervaring met Win8, dus kan er eigenlijk weinig over zeggen.
Dit werk idd ook voor Origin, maar daarna crash hij nog steeds elke keer...

NB: Zou een admin de titel kunnen wijzigen?

[ Voor 102% gewijzigd door hylke94 op 14-07-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Wil je dat een moderator dat snel opmerkt kun je het beste een topicreport (links boven je eerste post) aanmaken. Dat is nu niet meer nodig want dat heb ik reeds voor je gedaan.

Tevens gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Windows 8.1 is nogaltijd in ontwikkel fase en dus kan je verwachten dat dit soort problemen verschijnen.
Ik ben bang dat je weinig tot geen support hierover kan verwachten. Mocht je die toch willen zoeken, dan zou ik beginnen bij Origin zelf. Als zij aangeven geen support er op te geven omdat je op 8.1 draait, zit er niks anders op dan terug naar Windows 8.0 te gaan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
psychoclown schreef op maandag 15 juli 2013 @ 00:07:
Wil je dat een moderator dat snel opmerkt kun je het beste een topicreport (links boven je eerste post) aanmaken. Dat is nu niet meer nodig want dat heb ik reeds voor je gedaan.

Tevens gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.
Bedankt voor de tip.

Het probleem is trouwens opgelost. Ik heb Origin (en de games) compleet verwijderd, inclusief de register-keys (voor uitleg: https://help.ea.com/artic...ling-origin?showhome=true). Hierna heb ik de laatste installer van Origin van de website gehaald en geïnstalleerd. De eerste keer deed hij het nog niet, maar na een herstart van de hele pc, werkte alles weer gewoon. Op het moment ben ik de games weer aan het downloaden.
Wylana schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:46:
Windows 8.1 is nogaltijd in ontwikkel fase en dus kan je verwachten dat dit soort problemen verschijnen.
Ik ben bang dat je weinig tot geen support hierover kan verwachten. Mocht je die toch willen zoeken, dan zou ik beginnen bij Origin zelf. Als zij aangeven geen support er op te geven omdat je op 8.1 draait, zit er niks anders op dan terug naar Windows 8.0 te gaan.
Origin support officieel zelfs geen Windows 8.0. Dus volgens Origin (ook in andere fora) moet ik Windows 7 weer gaan installeren...

Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Hylke
Pagina: 1