Toon posts:

'Final' GerPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb op dit moment een Mac Mini, maar die is een beetje traag (vooral bij gamen). Daarom heb ik besloten om zelf een computer te bouwen. Ik wist tot voor kort bijna helemaal niks van computer componenten, maar met de hulp van verschillende site’s weet ik nu redelijk wat over CPU’s, GPU’s, MHz en ga zo maar door. Hier is mijn lijstje.

#GerPC v6PrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 176,-€ 176,-
1Gigabyte GA-B85M-HD3€ 64,90€ 64,90
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define Mini€ 72,71€ 72,71
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,08€ 58,08
1Sharkoon WPM400€ 42,-€ 42,-
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 142,-€ 142,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 555,69

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen (Battlefield)
Internetten (Chrome)
Mailen (Thunderbird)
Simpele programma’s (Office, Spotify)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600/650 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
8GB RAM
Goede CPU
256GB SSD
Goedkoop moederbord
Voeding rond de 40 euro
Stille, mooie kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
8GB RAM
Goede CPU
256GB SSD
Goedkoop moederbord
Voeding rond de 40 euro
Stille, mooie kast
Merk maakt niet uit, als het maar een goed product is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil heel graag de Fractal Design Define Mini, die koelt goed en is mooi. Ik heb alleen gelezen dat de fans van de Fractal Design Define Mini nogal luidruchtig waren, heeft iemand hier ervaringen mee?

Het vorige topic dacht ik dat alles ging werken, maar toch bleek dat niet zo te zijn. Nu ben ik 90% zeker dat alles gaat werken, maar misschien kunnen jullie dit bevestigen?
Ik heb al aardig wat topics geplaatst over de “GerPC”, ik zou het graag bij één topic houden maar dan reageert niemand :(

De videokaart heb ik van Zinloos1 overgenomen en ik wil niet gaan overklokken. Voor de duidelijkheid :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 20:18 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
diot had best bij je andere topic gemogen hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Lednov schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:02:
diot had best bij je andere topic gemogen hoor...
Dan reageert niemand meer :(

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:57
Ik zou een voeding nemen met 2 pcie stekkers, anders moet je met verloopjes gaan werken.
Bijvoorbeeld: Van goedkoop (maar wel goed) naar 'duur'.
http://tweakers.net/price...;159193;296084/categorie/
http://tweakers.net/price...;256222;279914/categorie/
http://tweakers.net/price.../322857;253418/categorie/

Het moederbord is de allergoedkoopste, maar mist daardoor bv wel de mogelijkheid om de front USB3 van je behuizing aan te sluiten. Deze is beter:
pricewatch: Gigabyte GA-B85M-HD3

De rest ziet er goed uit imo.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 15-07-2013 00:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:57:
Ik zou een voeding nemen met 2 pcie stekkers, anders moet je met verloopjes gaan werken.
Bijvoorbeeld: Van goedkoop (maar wel goed) naar 'duur'.
http://tweakers.net/price...;159193;296084/categorie/
http://tweakers.net/price...;256222;279914/categorie/
http://tweakers.net/price.../322857;253418/categorie/

Het moederbord is de allergoedkoopste, maar mist daardoor bv wel de mogelijkheid om de front USB3 van je behuizing aan te sluiten. Deze is beter:
pricewatch: Gigabyte GA-B85M-HD3

De rest ziet er goed uit imo.
Heel erg bedankt dat je er nog even naar hebt gekeken, ik denk dat ik dat moederbord heb gekozen toen ik nog slaperig was 8)7 Ik kijk op dit moment naar de voeding.

EDIT: Ik weet niet precies wat 'verloopjes' zijn. Ook Google werkt niet mee :( Kan jij misschien wat meer uitleg geven?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 08:20 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Je hebt nu een voeding gekozen die maar één PCI 6/8-pins stekker heeft. Je videokaart heeft echter twee van deze stekkers nodig om van voldoende stroom te worden voorzien. Hiervoor zou je dus een verloopje van molex naar PCI moeten kopen. Ik raad dit echter niet aan, want als je met verloopjes moet gaan werken houdt dat meestal in dat je voeding net wel of net niet genoeg power heeft om al je componenten van voldoende stroom te voorzien. Je kunt dus beter uitwijken naar een 520 of 550 watt variant die deze stekkers gewoon out-of-the-box hebben.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Verwijderd

Topicstarter
Liveshort schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:18:
Je hebt nu een voeding gekozen die maar één PCI 6/8-pins stekker heeft. Je videokaart heeft echter twee van deze stekkers nodig om van voldoende stroom te worden voorzien. Hiervoor zou je dus een verloopje van molex naar PCI moeten kopen. Ik raad dit echter niet aan, want als je met verloopjes moet gaan werken houdt dat meestal in dat je voeding net wel of net niet genoeg power heeft om al je componenten van voldoende stroom te voorzien. Je kunt dus beter uitwijken naar een 520 of 550 watt variant die deze stekkers gewoon out-of-the-box hebben.
Bedankt! Ik moet eens uit mijn hoofd leren wat die moederbord aansluitingen (PCI-e x16 enz.) nou precies doen ;)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:57
In principe is die 430W voeding ruim voldoende, je systeem gaat hooguit 250W verbruiken, maar zoals gezegd moet je dan een molex-> pcie verloop hebben (kan op zich ook niet zoveel kwaad, en vaak zit die bij de videokaart, maar ik persoonlijk voel me er niet lekker bij).

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:39:
In principe is die 430W voeding ruim voldoende, je systeem gaat hooguit 250W verbruiken, maar zoals gezegd moet je dan een molex-> pcie verloop hebben (kan op zich ook niet zoveel kwaad, en vaak zit die bij de videokaart, maar ik persoonlijk voel me er niet lekker bij).
Ik heb de Sharkoon WPM400 als voeding gekozen :D

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
Je grafische kaart is niet meer verkrijgbaar. Sowieso is het beter een wat meer up-to-date te nemen. Daarnaast kan je beter een iets goedkopere CPU kopen en wat meer investeren in de GPU.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Topicstarter
niektb schreef op maandag 15 juli 2013 @ 18:28:
Je grafische kaart is niet meer verkrijgbaar. Sowieso is het beter een wat meer up-to-date te nemen. Daarnaast kan je beter een iets goedkopere CPU kopen en wat meer investeren in de GPU.
Toen ik mijn topic heb veranderd heb ik perongeluk ook de tekst 'De GPU heb ik van Zinloos1 overgenomen' verwijderd. Sorry hiervoor :( Na sinterklaas, kerst en mijn verjaardag (15 januari) heb ik het geld om een beter GPU te kopen.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor je filmpje. Dit is tot nu toe het beste hoe-bouw-je-zelf-een-computer filmpje dat ik heb gezien :D Als het handig is om van voeding te veranderen, doe ik dat graag. Alleen kan je misschien een reden geven waarom ik van voeding zo veranderen? ;)

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Betere condensatoren die warmer mogen worden van een fabrikant met een goede reputatie. Resultaat: betere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
mirp schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:51:
Betere condensatoren die warmer mogen worden van een fabrikant met een goede reputatie. Resultaat: betere voeding.
Hmmm... Ik moet nu al 50 euro van mijn broertje lenen dus ik twijfel een beetje... is het die 16,95 euro waard?

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel nu tussen de Fractal Design Mini of de Fractal Design R4. Volgensmij heeft de Mini dezelfde functies alleen dan is hij kleiner, maar hij heeft kennerlijk luidruchtige fans.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
Neem niet zo'n dure kast in een 600 euro PC.

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-04 09:55
Met mijn eerste build heb ik alles van Newegg afgekeken, dit filmpje heeft mij heel erg geholpen.

En meer info kan natuurlijk geen kwaad;)

YouTube: Newegg TV: How To Build a Computer - Part 2 - The Build.

Succes met het bouwen!

Verwijderd

Topicstarter
GnrlSchnavy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:06:
Met mijn eerste build heb ik alles van Newegg afgekeken, dit filmpje heeft mij heel erg geholpen.

En meer info kan natuurlijk geen kwaad;)

YouTube: Newegg TV: How To Build a Computer - Part 2 - The Build.

Succes met het bouwen!
Bedankt! Ook het filmpje is erg handig :+

Verwijderd

Topicstarter
digital_ownage schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:06:
Neem niet zo'n dure kast in een 600 euro PC.
Als ik nu een dure neem kan ik hem later ook nog gebruik :) Goede, heel stille koeling en mooi design. Je kan het ook wat aardiger zeggen hoor ;)
Pagina: 1