Rijbewijs inleveren duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 17.808 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Topicstarter
Ik ben gesnapt met meerdere overtredingen op 1 en dezelfde dag, waarvoor ik volledig spijt beken. :P

Iets met een matige snelheidsovertreding, kleven waarvan ik mijn vraagtekens nog maar bijzet en de nodige gemiste flitspalen :P

Gezien de meerdere overtredingen willen ze nu mijn rijbewijs voor 1 maand hebben. Ik kom er niet uit wat nu exact de bedoeling is. Ten eerste is de invordering alleen voor duitsland geldig. Dus niet voor nederland. Aangezien ik in NL geen strafbaar feit heb begaan mag ik gewoon in NL rijden. Gezien duitsland mijn rijbewijs aangetekend wil hebben moet ik deze dus opsturen, en ben ik in NL in gebreke als ik zonder rijbewijs achter het stuur zit.

Sommige zeggen, je kunt schriftelijk akkoord verklaren door het rijverbod in Duitsland te accepteren en te stellen dat het rijbewijs in NL verplicht is, en je de boete betaald en hiermee de zaak af is. Anderen zeggen weer dat het opgestuurd moet worden, want als je de volgende keer in duitsland begeeft inbeslagname van je rijbewijs plus auto tot de zwaarste gevolgen kunnen vallen.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/5919_283607241785236_1777720276_n.jpg

Dus. Enige onderbouwing moet namelijk in het duits retour. Als het niet anders kan gaat mijn rijbewijs morgen de bus op om verdere problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18
* DiedX kijkt naar onderschrift, gniffelt.

Je gaat toch niet serieus je rijbewijs een maand naar Duitsland sturen? Een boete, ala, maar dan ben je in Nederland ook niet meer in staat om te karren lijkt me?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Even CBR bellen? Of een andere instantie die daar over gaat.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is als je duitsland maar laat varen voor wat het is, je de volgende keer daar aangehouden kunt worden, met alle gevolgen vandien. Aangezien ik met 1.5 maand juist weer naar Duitsland wil ivm sportvakantie is het wel zo wijs om dit soort dingen opgelost te hebben.

Ik heb geen zin in het opsturen van mijn rijbewijs, en bij wat voor een controle dan ook bovenstaand moeten verklaren en dat ik daarbovenop een boete nog eens krijg voor het hebben van geen rijbewijs op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 21:11
http://www.rijksoverheid....d-worden-ingevorderd.html
Als u in het buitenland een strafbaar feit pleegt, mag een buitenlandse autoriteit uw Nederlandse rijbewijs invorderen.

Invordering rijbewijs en rijontzegging buitenland
Een buitenlandse politieagent mag uw rijbewijs in beslag nemen en u een rijontzegging opleggen. Deze rijontzegging geldt alleen in het desbetreffende land. De rijontzegging geldt niet in Nederland. Het is wel zo dat u in Nederland dan geen motorvoertuig mag besturen. U moet namelijk altijd een origineel en geldig rijbewijs kunnen laten zien.

Ingevorderd rijbewijs terugkrijgen
Een buitenlandse autoriteit kan:

Uw ingenomen rijbewijs terugsturen naar de RDW. De RDW stuurt het rijbewijs door naar de gemeente waar het rijbewijs is geregistreerd.
Uw ingenomen rijbewijs vasthouden tot de rijontzegging is opgeheven en daarna terugsturen naar de RDW.
Dat wordt een maand geen auto voor de TS. Ook niet in Nederland.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sowieso hoef je volgens mij geen brief in Duits terug te sturen, ze behoren je in eigen taal te woord te staan en jij mag ook in eigen taal antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Bel erheen en vraag als eerste of je engels kunt spreken.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En dat kleven is ook wel te snappen. Je staat op de foto met een snelheid van 142km/h Je rijdt een meter of 10 achter je voorganger. Is dat 2 seconden afstand?

Ik moet heel erg rekenen hiervoor, met de kans op fouten. Toch probeer ik het:

142 km/u = 142.000 m per 3600 seconden

2 seconden is dan (142.000/3600)*2 ->(vereenvoudigen naar kleinere getallen) (142 / 3,6)*2
Dat wordt dan 78,88 meter. Dus ja, dat scheelt een factor 8 als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je echt niet zonder auto kunt: Gewoon opsturen en vooraf een kopie maken voor het geval je heel toevallig net in deze maand wordt aangehouden. Dan kun je het verhaal uitleggen en je kopie rijbewijs laten zien. Wellicht krijg je dan alleen een waarschuwing van oom agent.

Zoek dan wel even uit of je verzekerd rondrijdt in dat geval want dat is een heel ander risico.

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 14-07-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ja, je rijdt dan én onverzekerd rond én je pleegt een strafbaar feit, wat je nog eens veel duurder kan komen te staan dan wat het nu al doet. (kijk maar eens naar blik op de weg)

EDIT: een linkje zegt meer: http://www.rijksoverheid....den-zonder-rijbewijs.html

Daarin staat dat de verzekering eventuele schade mogelijk niet dekt. Verzekeringsmaatschappijen kennende willen die zo weinig mogelijk uitbetalen en dus zullen ze schade niet dekken die je maakt.

[ Voor 51% gewijzigd door sypie op 14-07-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat lijkt me duidelijk. Zoals ik al schrijf tref ik blaam voor wat ik gedaan heb ( :P ) en zal ik braafjes mijn rijbewijs aangetekend en wel toesturen naar duitsland. Het is alleen de verwarring die erom heen ontstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Anoniem: 58485 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:28:
Dat lijkt me duidelijk. Zoals ik al schrijf tref ik blaam voor wat ik gedaan heb ( :P ) en zal ik braafjes mijn rijbewijs aangetekend en wel toesturen naar duitsland. Het is alleen de verwarring die erom heen ontstond.
En hoe ga je dat in NL oplossen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
sypie schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:25:
Ja, je rijdt dan én onverzekerd rond én je pleegt een strafbaar feit, wat je nog eens veel duurder kan komen te staan dan wat het nu al doet. (kijk maar eens naar blik op de weg)
Nee, geen strafbaar feit.
Hij heeft immers geen rijverbod of ingevorderd rijbewijs in Nederland.

Hij krijgt wel een boete voor het niet kunnen tonen van een geldig rijbewijs als er een verkeerscontrole is.
Als je een agent hebt ik een goede bui krij je een waarschuwing (als je je kan identificeren). Hij kan namelijk in zijn computer zien dat je wel een geldig rijbewijs hebt.
Maar in een slechte bui kan hij ook je auto in beslag nemen tot je op het bureau je rijbewijs komt tonen.

Weet alleen niet of ze die vordering uit Duitsland kunnen zien. Want na die maand gaat je rijbewijs niet naar jouw postadres, maar naar het RWD terug.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
50Miles schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:28:
[...]

En hoe ga je dat in NL oplossen dan?
Door een maand niet te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Simpel: niet rijden óf niet opvallend rijden en Twitter in de gaten houden voor verkeersfuiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Anoniem: 58485 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:29:
[...]

Door een maand niet te rijden?
Juist ja.

1. Je rijbewijs wordt opgestuurd: 2 dagen.
2. Voordat dit verwerkt is gaat er tijd overheen: 4 dagen.
3. Maand rijverbod: 30 dagen.
4. Verwerken: 2 dagen.
5. Opsturen naar RDW: 2 dagen.
6. Verwerken en bureaucratische afhandeling bij RDW: 10 dagen.
7. Opsturen naar jouw: 1 dag.

Totaal: 51 dagen.

EDIT: Aan mijn berekening kunnen geen rechten worden ontleend O-)

[ Voor 6% gewijzigd door 50Miles op 14-07-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:28:
[...]

Nee, geen strafbaar feit.
Hij heeft immers geen rijverbod of ingevorderd rijbewijs in Nederland.
Check de link die ik toegevoegd heb. De eerste regel:
U bent strafbaar voor het rijden zonder rijbewijs en riskeert een boete..
Strafbaar betekent dat je op dat moment een strafbaar feit hebt gepleegd, niet meer niet minder.

Ingevorderd in het buitenland, en dus ingeleverd, zorgt er voor dat je in Nederland niet mag autorijden omdat je geen geldig rijbewijs kunt overleggen op dat moment. Dat je een soepele agent tegen kunt komen doet aan dat feit niets af.

[ Voor 5% gewijzigd door sypie op 14-07-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
sypie schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:29:
Simpel: niet rijden óf niet opvallend rijden en Twitter in de gaten houden voor verkeersfuiken.
krijg je een boete voor het in de hand hebben van je telefoon tijdens het rijden ;)

@sypie. Oh ja, ik was in verwarring met het verschil tussen misdrijf en overtreding.
niet kunnen tonen van een rijbewijs is namelijk een overtreding, en niet hebben een misdrijf.

[ Voor 24% gewijzigd door RocketKoen op 14-07-2013 20:33 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Voorbereid op weg gaan, en dus thuis of op je werk Twitter controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RocketKoen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:28:
[...]

Maar in een slechte bui kan hij ook je auto in beslag nemen tot je op het bureau je rijbewijs komt tonen.
Ik neem liever niet het risico. Zolang ik mijn rijbewijs heb gaat het sindsdien probleemloos. Dus ook 0 ongevallen, schade enz. Dat wil ik graag zo houden.

Die bewuste dag, 24 april, was de terugweg vanuit Berlijn. Iets met een lang weekend cultuur en kunst enzo... Heb fors doorgereden aangezien het nog een uur of 3 rijden was. De stukken waar je met borden langs de weg een bepaalde snelheid maar mag, heb ik me verder ook aan gehouden. Deze bewuste kutbus herinner ik me verder ook niet. Duitsers zijn meestal wel schappelijk opzij te gaan zodra de kans daartoe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
50Miles schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:31:
[...]
Totaal: 51 dagen.

EDIT: Aan mijn berekening kunnen geen rechten worden ontleend O-)
Wat je vergeet is dat ná ontvangst en controle in Duitsland het rijbewijs meteen naar de RDW gestuurd kan worden die het rijbewijs pas weer vrijgeeft aan het einde van die 30 dagen. Daarna wordt het naar de gemeente gestuurd waar je staat ingeschreven. Het zal dus een dag of 32 worden, scheelt bijna 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik zou in Nederland snel een nieuw rijbewijs aanvragen.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Op basis waarvan? Gestolen? Vermist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Repeat schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:35:
Daar komen ze achter als je rijbewijs wordt teruggestuurd.
Om een nieuw rijbewijs aan te vragen moet je aangifte doen van vermissing.
En dan weten ze dus een maand later dat je een valse aangifte hebt gedaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja en wat staat hier? http://www.ijsselstein.nl...bewijs-aanvrageno_65.html
Als uit onderzoek van de gemeente blijkt dat u het nieuwe rijbewijs heeft aangevraagd op basis van een valse verklaring (vermissing/diefstal), dan moet de gemeente uw rijbewijs ongeldig verklaren. Dat betekent dat u opnieuw rijexamen moet doen.
Doe maar niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
sypie schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:34:
[...]

Wat je vergeet is dat ná ontvangst en controle in Duitsland het rijbewijs meteen naar de RDW gestuurd kan worden die het rijbewijs pas weer vrijgeeft aan het einde van die 30 dagen. Daarna wordt het naar de gemeente gestuurd waar je staat ingeschreven. Het zal dus een dag of 32 worden, scheelt bijna 3 weken.
Dat is een positief scenario. Ik denk dat ze in Duitsland 30 dagen dat rijbewijs vasthouden.
Kan niet zonder aangifte van verlies van je huidige rijbewijs. Ga je niet rechtpraten bij meneer agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou dat dus niet doen. Komen ze namelijk geheid achter, zodra het origineel wordt teruggestuurd, en dan zijn beide rijbewijzen direct ongeldig en kan je dus opnieuw af gaan rijden.

Daarnaast doe je dan valse aangifte (zonder aangifte krijg je sowieso geen nieuw rijbewijs), en dat kan je een celstraf tot een jaar opleveren, en een boete tot 7800 euro. En je hebt dus een strafblad (is een misdrijf).

Persoonlijk zou ik het dus niet doen, daar de pakkans ongeveer 100 procent is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 22:07
Ik zou eventjes bellen en m'n rijbewijs ook niet opsturen. Een snelle google actie levert mij dit:
https://forum.www.trosrad...iewtopic.php?f=95&t=82857

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjeh op 14-07-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Zou ik ook niet doen :+

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Bartjeh schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:48:
Ik zou eventjes bellen en m'n rijbewijs ook niet opsturen. Een snelle google actie levert mij dit:
https://forum.www.trosrad...iewtopic.php?f=95&t=82857
Die hebben dus een kopie opgestuurd.

Het argument daar dat ze niet de bestuurder maar de kentekenhouder hebben gaat niet op, aangezien hij (rechtsboven) op de foto staan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:15
1) Eisen dat ze in NL te woord staan, en gewoon een domme brief terug schrijven in NL dat je niet snapt wat ze allemaal willen met de mooie foto's die ze opsturen.
2) Nooit je rijbewijs opsturen
3) Er is de mogelijkheid dat je verklaart niet in Duitsland te rijden tussen x en x. Kopie rijbewijs bijvoegen. En ga dan ook niet rijden in de tussentijd.

Oja deze zin van flitsservice is wel leuk om erin te zetten, heeft een ambtenaar door ook nog een glimlach op zijn gezicht :+ :
Mocht uw schrijven een aanbieding betreffen voor een foto van mijn auto, dan kan ik u hierbij al mededelen dat als deze zwart-wit foto van mijn mooie bolide 35 Euro moet kosten, ik hier geen interesse in heb. Ik stuur u daarom bijgaand ook de foto retour.

Boete betalen en zaak afgedaan. Voor meer tips www.flitsservice.nl, groot topic over Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Mijn rijbewijs zou ik sowieso niet opsturen. Dat document is eigendom van het Koninkrijk der Nederlanden en daar heeft geen één ander land iets mee van doen. Mochten ze het wel verlangen dan zou ik verzoeken op basis waarvan zij gerechtigd zijn en wat de exacte procedure is. Maar dan nog zou het document Nederland niet verlaten.

Ik vind het eigenlijk al vreemd dat een ander land bij een staande houding het document mag invorderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Oyster op 14-07-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar ik heb liever geen gezeik als ik over 1.5 maand richting duitsland vertrek. Bedoel tegenwoordig staan ze met auto's langs de snelweg te posten die kentekens registreert. Als bijv je kenteken opkomt als in "heeft zijn rijbewijs niet ingeleverd" of "heeft een rijverbod" ben je bij aanhouding wel de sjaak.

Dus een kopie is aldus sommige forumberichten afdoende plus het betalen van de boete? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318843

RocketKoen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:21:
... Een buitenlandse politieagent mag uw rijbewijs in beslag nemen ...
Dat zal best. Maar waar is die agent dan?
Ter plekke mag die agent jou rijbewijs afnemen. Maar niet een half jaar later per brief.
Nooit opsturen dus.
sypie schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:23:
Je rijdt een meter of 10 achter je voorganger.
Nee; op de foto staat 21,9m.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 14-07-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ging erom dat ik er 20 meter achterzat ipv de minimale 60 a 80 meter geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of je betaalt moet je zelf weten.
Als je betaalt zou ik ook een brief sturen waarin je zegt dat je rijbewijs niet jouw document is en dat je het dus niet zult opsturen. Eigenaar is Staat der Nederlanden. Als ze het document willen hebben moeten ze dat regelen met Staat der Nederlanden.
Vraag wanneer het rijverbod geldt en verzeker hun dat je je die periode niet zult laten zien op de duitse wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Begin eens met dit topic op Flitsservice.nl te zetten. Daar zitten heel veel mensen die hier genoeg ervaring mee hebben ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
sypie schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:32:
[...]
Check de link die ik toegevoegd heb. De eerste regel:
[...]

Strafbaar betekent dat je op dat moment een strafbaar feit hebt gepleegd, niet meer niet minder.

Ingevorderd in het buitenland, en dus ingeleverd, zorgt er voor dat je in Nederland niet mag autorijden omdat je geen geldig rijbewijs kunt overleggen op dat moment. Dat je een soepele agent tegen kunt komen doet aan dat feit niets af.
Als je in de periode dat je rijbewijs in Duitsland ligt, gaat rijden in NL, dan pleeg je een lichte overtreding. Namelijk het niet kunnen tonen van een rijbewijs.

Dat is heel andere koek dan een NL ontzegging van de rijbevoegdheid. Als je daarmee gaat rijden pleeg je een misdrijf en ben je onverzekerd.

Allebei verboden, maar toch een heel verschil. Geen rwb kunnen tonen betekent niet dat je geen rijbevoegdheid hebt in NL.

Tip: neem andere legitimatie mee. Daarmee is de kans op een schappelijke agent misschien wat hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Anoniem: 318843 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:19:
[...]
Dat zal best. Maar waar is die agent dan?
Ter plekke mag die agent jou rijbewijs afnemen. Maar niet een half jaar later per brief.
waarom niet?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorop: ik ben geen rechtsgeleerde dus ik gok maar wat.
Bij een betrapping op heterdaad kan een agent jouw papiertje afnemen als dat wettelijk zo geregeld is. Bv je scheurt langs tien flitspalen met 180km/h. Dat gaat linea recta naar een officier van justitie (ook in Duitsland) en tot die uitspraak doet mag je niet meer rijden en krijg je dus je papiertje niet terug.
Maar dat een buitenlandse instantie jouw doodleuk een briefje stuurt en je maant je rijbewijs op te sturen gaat er bij mij niet in.

T.S. wil graag gezeik voorkomen, dat snap ik ook wel.
Maar als het rijverbod geldt voor één maand zou ik na die maand gewoon weer in Duitsland gaan rijden. Eerst eens navragen welke data ze precies bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:04

Sharky

Skamn Dippy!

Anoniem: 318843 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:57:

Maar dat een buitenlandse instantie jouw doodleuk een briefje stuurt en je maant je rijbewijs op te sturen gaat er bij mij niet in.
En toch komt het vaker voor. Ik kan me uit een eerder topic herinneren waarbij exact hetzelfde was gebeurd, dat oom agent in NL aanraadde om je rijbewijs gewoon op te sturen en hem hier in Nederland als verloren op te geven. Je krijg dan redelijk snel een nieuwe en je kunt weer de weg op. Kost je wel knaken natuurlijk en je pleegt valsheid in geschrifte door hem als verloren op te geven.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 17:29
Haha dit lijkt me inderdaad de minst goede oplossing. Maandje niet rijden lijkt me de beste :). Apart verhaal, hoor graag hoe het is afgelopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:18
Informeer eens bij je gemeentehuis.

Er bestaan van die documenten die je kan opvragen bij verlies rijbewijs.
Toch bij ons in Belgie.

Dat kan een oplossing zijn om in Nederland alsnog rond te blijven knotsen.

Op het vlak van bumperkleven ... in Duitsland moet je een serieuze afstand met je voorligger aanhouden en ze controleren er streng op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:11
Sharky schreef op maandag 15 juli 2013 @ 00:08:
[...]

En toch komt het vaker voor. Ik kan me uit een eerder topic herinneren waarbij exact hetzelfde was gebeurd, dat oom agent in NL aanraadde om je rijbewijs gewoon op te sturen en hem hier in Nederland als verloren op te geven. Je krijg dan redelijk snel een nieuwe en je kunt weer de weg op. Kost je wel knaken natuurlijk en je pleegt valsheid in geschrifte door hem als verloren op te geven.
Niet zo'n hele slimme oom agent aangezien dat geintje je je rijbewijs kost.
Zodra het "verloren" rijbewijs weer tevoorschijn komt weet men meteen dat je nieuwe rijbewijs afgegeven is op grond van door de houder verschafte onjuiste gegevens.
Gevolg hiervan is dat je rijbewijs ongeldig verklaard wordt en dan heb je helemaal niets meer.
http://maxius.nl/wegenverkeerswet-1994/artikel124
Hoofdstuk VI. Rijvaardigheid en rijbevoegdheid
Afdeling 7. Verlies van geldigheid
Artikel 124
1.
Onverminderd de artikelen 132, tweede lid, 132b, tweede lid, en 134, vierde lid, wordt een rijbewijs overeenkomstig bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde regels voor een of meer categorieën van motorrijtuigen of voor een deel van de geldigheidsduur ongeldig verklaard indien:
a. het rijbewijs is afgegeven op grond van door de houder verschafte onjuiste gegevens en het niet zou zijn afgegeven indien de onjuistheid van die gegevens ten tijde van de aanvraag bekend zou zijn geweest;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik had er ook weer één liggen uit Duitsland, schijnbaar een bord van 130 gemist. In dit geval is het zelfs een vrij pittige boete.

Europese wetgeving stelt dat je recht hebt op een eerlijke verdediging en daarmee in het Nederlands moet worden aangeschreven. Eerste bezwaar wijzend op dat recht kreeg ik een deel vertaalde brief terug met de foto, tweede brief waarin ik aangeef dat de brief volledig in het Nederlands moest zijn heeft tot op heden geen response gehad.

Al een aantal keren zo gedaan, uiteindelijk geeft de Duitse handhaver het op. Het kost ze waarschijnlijk veel te veel moeite, tijd en geld om figuren zoals mij te beboeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:15
Wat heeft TS nu zelf op flitsservice gevonden? Meerdere mensen verwijzen hem hiernaar, en allemaal speculatie schiet TS weinig mee op lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het meeste wat hier verteld wordt is inderdaad klinkklare onzin. Links over ingevorderde rijbewijzen in het buitenland etc. zijn totaal niet van toepassing op dit geval.

Wat er met je rijbewijs gebeurd is het volgende, je stuurt hem op, zij plakken er een ambtelijk zegel op waarop de duur van het rijverbod vermeld staat en sturen je rijbewijs weer terug. Je bent hem dus niet meer dan een maand kwijt.

Komen we bij het volgende punt, mag een buitenlandse instantie wijzigingen aanbrengen op jouw rijbewijs? Op het rbw zelf staat van niet. En dan is het weer jammer dat we hier in Nederland zitten, want wanneer je met deze vraag naar de RDW gaat krijg je geen antwoord, sturen ze je door naar de gemeente die het rijbewijs afgeeft en die verwijzen je vervolgens weer naar de RDW.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thefox154 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:30:
Wat heeft TS nu zelf op flitsservice gevonden? Meerdere mensen verwijzen hem hiernaar, en allemaal speculatie schiet TS weinig mee op lijkt me.
Niets. Ik stuur het rijbewijs aangetekend woensdag aan en zit op de blaren voor een maand.

Ik moet wel over 1.5 maand in Duitsland zijn. Als ik 1 of andere actie uithaal over wat op een forum stond en ik wordt aangehouden .... Het ergste geval leggen ze beslag op je auto en mag je tevoet je reis verder voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:06:
In dit geval is het zelfs een vrij pittige boete.
Hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die van mij is iets van 267 euro.

Maar goed. Ik spendeer liever geld aan boetes in Duitsland dan nederland met een belachelijke 207 euro voor een 21km overschrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:02

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 58485 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:56:
[...]

Niets. Ik stuur het rijbewijs aangetekend woensdag aan en zit op de blaren voor een maand.

Ik moet wel over 1.5 maand in Duitsland zijn. Als ik 1 of andere actie uithaal over wat op een forum stond en ik wordt aangehouden .... Het ergste geval leggen ze beslag op je auto en mag je tevoet je reis verder voortzetten.
Je kan contact met ze opnemen, dan wordt het een administratieve inname, kan je hier in NL gewoon blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 58485 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:43:
[...]

Die van mij is iets van 267 euro.

Maar goed. Ik spendeer liever geld aan boetes in Duitsland dan nederland met een belachelijke 207 euro voor een 21km overschrijding.
Het is maar net wat het doel is hè, mensen op de vingers tikken en bij herhaling ernstiger straffen, of mensen een poot uit draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527855

Ik woon nu bijna 10 jaar in Duitsland (net onder Hamburg) en heb de eerste jaren, totdat mijn Nederlandse rijbewijs verliep, gewoon met een Nederlands rijbewijs rondegereden.

Volgens mij is het simpel zo dat je nu een rijverbod van een maand in Duitsland aan je broek hebt.

Omdat je rijbewijs Nederlands staateigendom is wordt hoef je het niet in te leveren, er komt simpelweg een aantekening in dat je gedurende 1 maand niet in Duitsland mag rijden.

Overigens zijn hier altijd wel snel met rijverboden. Enige voordeel wat je hebt is dat je die maand altijd wel vrij mag kiezen. Dus inleveren ....paar weken op vakantie...weekje tobben...en dan weer je rijbewijs ophalen.

Ik spreek overigens niet uit ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 527855 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:11:
Ik woon nu bijna 10 jaar in Duitsland (net onder Hamburg) en heb de eerste jaren, totdat mijn Nederlandse rijbewijs verliep, gewoon met een Nederlands rijbewijs rondegereden.
offtopic:
Officieel mag dat maar 6 maanden, daarna moet je hem inruilen voor een Duits rijbewijs. Maar goed, who cares :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

226 waar je blijkbaar 130 mocht, ik weet het bedrag nog niet maar er wordt gevraagd om informatie over de berijder en die kunnen ze je niet verplichten om op te geven, los van het feit dat ze zich zelf aan de Europese wetgeving moeten houden en dat schijnbaar te veel kosten met zich meebrengt. Meer dan 70km overschrijding zit op € 600, rijontzegging en strafpunten, dus 96km te hard zal wel iets hoger liggen.

Bewegwijzering in Duitsland is zowiezo discutabel. Heb bewust een keer goed opgelet, en op het moment dat iedereen om me heen het gas diep intrapt en er is stonden geen einde snelheid borden, dan weet ik al hoe laat het is.

Kans dat ik een Nederlandse vertaling ga krijgen acht ik overigens nihil. Heb vaker deze tactiek gevolgd en nog nooit een boete hoeven te betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 15-07-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527855

oops...is wel beetje erg veel te hard.

ter info

http://bussgeldkatalog.de/tempo.html

600 Euro en 3 maanden Fahrverbot

Overigens worden de "Punkte" ook voor buitenlanders gewoon in Flensburg bijgehouden.

Kan op termijn ook vervelend worden. Maar ook dan moeten ze eerst de bestuurder kennen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 527855 op 15-07-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 527855 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:28:
oops...is wel beetje erg veel te hard.

ter info

http://bussgeldkatalog.de/tempo.html

600 Euro en 3 maanden Fahrverbot

Overigens worden de "Punkte" ook voor buitenlanders gewoon in Flensburg bijgehouden.

Kan op termijn ook vervelend worden. Maar ook dan moeten ze eerst de bestuurder kennen.
Ze vragen in Nederland de gegevens op bij de RDW. Mits geslacht van de foto en kentekenhouder overeenkomen merken ze hem eerst maar als bestuurder aan. Als jij mbv een kopie van je rijbewijs aan kan tonen dat jij niet degene achter het stuur bent kan je er mee weg komen, maar anders wordt het toch lastig.

En die punten vervallen na 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 14124 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:21:
[...]
Bewegwijzering in Duitsland is zowiezo discutabel. Heb bewust een keer goed opgelet, en op het moment dat iedereen om me heen het gas diep intrapt en er is stonden geen einde snelheid borden, dan weet ik al hoe laat het is.
Het dorpje waar ik dit jaar was sloeg noch kant nog wal....

Intrede was 70kmph... vervolgens 50... vervolgens weer 70... en nog voordat je het doorhad stond je al op de foto met een overschrijding van 10km te hard waar je 50 mocht.

Baal er ook van dat ik Tomtom flitsservice gekocht had afgelopen jaar en dat ding niet op dat punt ging triggeren... Die paal staat er al jaren namelijk.

Nou ja.. ik verwacht net zoals vorig jaar een 7 km overschrijding met een 15 euro boete. Doe dat in NL en je bent het 3 tot 4 voudige kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:53

_Apache_

For life.

Anoniem: 58485 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:48:
[...]

Baal er ook van dat ik Tomtom flitsservice gekocht had afgelopen jaar en dat ding niet op dat punt ging triggeren... Die paal staat er al jaren namelijk.
Volgens mij mogen navigatiesystemen geen flitspaal informatie bevatten. Want ik heb er ook zo eentje, die in NL maar niet stopt met piepen, maar in DUI heerlijk stil is.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:18:
[...]

Volgens mij mogen navigatiesystemen geen flitspaal informatie bevatten. Want ik heb er ook zo eentje, die in NL maar niet stopt met piepen, maar in DUI heerlijk stil is.
En dat geldt inmiddels in meerdere landen, dus als TS over een tijdje weer die kant op gaat, wel even met de oogjes opletten of er geen paal staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Fly-guy schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:16:
[...]

En dat geldt inmiddels in meerdere landen, dus als TS over een tijdje weer die kant op gaat, wel even met de oogjes opletten of er geen paal staat ;)
met 226 is het te laat tegen de tijd dat je de paal ziet :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:45
Gewoon met de motor op vakantie naar Duitsland. De helft flitst daar lekker van voren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_Apache_ schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:18:
[...]

Is niet helemaal waar. Bepaalde zowel op de snelweg als bebouwde kom worden wel degelijk herkend.

In Nederland weet ik vaak vanaf de A1 wel uit m'n hoofd. Pas nabij Utrecht een beetje rustig aan doen met het gas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

[...]

Het dorpje waar ik dit jaar was sloeg noch kant nog wal....

Intrede was 70kmph... vervolgens 50... vervolgens weer 70... en nog voordat je het doorhad stond je al op de foto met een overschrijding van 10km te hard waar je 50 mocht.
Dat is overal in Duitsland zo, daarom remmen Duitsers ook zodra er een snelheidslimiet wordt veranderd. Ik stond ook bijna met mijn smoel op de foto toen ik het dorpje in reed en dacht "oh ik kan wel even uitrollen". Niet dus. 50 = 50 :P Gelukkig is het daar allemaal iets minder duur dan hier.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet met wie je op vakantie gaat, maar kan die persoon niet rijden voor die ene week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 12:03
Sta je trouwens zichtbaar op de foto? Zo ja dan kunnen ze nogal hardnekkig zijn.

En als tip voor op je telefoon: https://itunes.apple.com/nl/app/id367345773 voor de volgende keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voordat je over foto's enzovoorts gaat beginnen, probeer het maar gewoon door ze te wijzen op het Europese recht wat gewoon van toepassing is.

Overigens zou je ze ook nog in het Fries kunnen aanschrijven aangezien het een erkende taal betreft. ;)

Misschien heb je er wat aan:

Mijn laatste reactie n.a.v. een gedeeltelijke vertaling waarbij alleen enkele alinea's vertaald en bijlage met uitleg in het Nederlands was toegevoegd. Voor de duidelijkheid, alles, de volle 100%, moet in het Nederlands zijn om te voorkomen dat je in je verdediging details mist die nadelig voor je kunnen zijn.
Beste Francesca,

Ik verzoek u nogmaals voor de derde keer om alle correspondentie, documenten, bewijsvoering, enzovoorts, inzake conform de vorige twee eerdere verzoeken volledig in het Nederlands te doen toekomen zoals bepaald in Europese wetgeving.

Zoals u zelf ook weet bent u zelf verantwoordelijk voor vertalingen en eventuele kosten die hieruit voortvloeien, eveneens vastgelegd in het Europees recht.

Ik ga er vanuit dat u zich na dit derde verzoek waarin ik heel duidelijk ben geweest over de verwachting van uw zijde conformeert aan de Europese wetgeving en aan mijn vriendelijke doch dringende verzoek gehoor geeft zodat we dit op een constructieve wijze kunnen afronden.

Met vriendelijke groet,
En de eerste reactie van mij die bovenstaande als gevolg had:
Uw kenmerk: 727.164.260.661 3LZ

Geachte Schotters,

Heden ontving ik Uw brief dd. 14-05-2013 met boven genoemd kenmerk. Hoewel ik niet of nauwelijks duits spreek, begrijp ik, door de bijgevoegde foto, dat U mij beschuldigt van een verkeersdelikt. Alvorens hierop te kunnen reageren, moet ik begrijpen, waarom het gaat.

Derhalve verzoek ik U, alle correspondentie alsmede de bewijsstukken in deze zaak, conform het Europese Verdrag over de Rechten van de Mens (Europäische Menschenrechts Konvention) Artikel 6, lid 3, in het Nederlands te doen toekomen. Uit het internet heb ik volgend citaat van het door mij bedoelde artikel voor U bijgevoegd.

Art. 6 Recht auf ein faires Verfahren (3) Jede angeklagte Person hat mindestens folgende Rechte: a) innerhalb möglichst kurzer Frist in einer ihr verständlichen Sprache in allen Einzelheiten über Art und Grund der gegen sie erhobenen Beschuldigung unterrichtet zu werden;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat ik vergeten was te vermelden, de volgende keer gewoon even het telefoonnummer wat op die brief staat opbellen en zeggen dat je van x tot y niet in Duitsland zal rijden. Dan noteren ze dat gewoon en hoef je je rijbewijs niet op te sturen. Heb ik laatst ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Status update:

Ik heb de boete a € 261 voldaan, printscreen gemaakt en toegestuurd per email. Ik heb een enveloppe gemaakt met daarin 2 a4'tjes. eentje met een kopie voor / achterzijde rijbewijs, de ander met een toelichting. Eigenlijk vraag ik heel hoffelijk af te zien van eventueele vervolgprocedures, en dat ik me gewoon netjes aan het rijverbod opgelegd hou en de boete heb betaald. Tevens netjes excuses aangeboden :P

Even afwachten wat ze daarop zeggen; als blijkt dat ze het toch willen hebben krijgen ze 'm dan ook. Met een subtiele anderhalve maand bel ik eens op om te vragen hoe het zit en of ik duitsland in mag. :P

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bel ze gewoon, dan weet je het meteen en kan je een datum kiezen waarop je rijverbod ingaat. Je hebt 4 maanden nadat de boete rechtsgeldig wordt om je rijverbod te laten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:01:
Status update:

Ik heb de boete a € 261 voldaan, printscreen gemaakt en toegestuurd per email. Ik heb een enveloppe gemaakt met daarin 2 a4'tjes. eentje met een kopie voor / achterzijde rijbewijs, de ander met een toelichting. Eigenlijk vraag ik heel hoffelijk af te zien van eventueele vervolgprocedures, en dat ik me gewoon netjes aan het rijverbod opgelegd hou en de boete heb betaald. Tevens netjes excuses aangeboden :P

Even afwachten wat ze daarop zeggen; als blijkt dat ze het toch willen hebben krijgen ze 'm dan ook. Met een subtiele anderhalve maand bel ik eens op om te vragen hoe het zit en of ik duitsland in mag. :P

To be continued.
Lijkt me idd de meest handige en ook meest correcte oplossing. Alleen zou ik zelf begin en eind datum van die maand ontzegging in m'n brief vermelden en de begin datum zetten op de datum dat je de brief verstuurd. Brief gewoon in correct en beleefd nederlands moet voldoende zijn.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Dat komt in Nederland ook voor. Bijv op de N282. Rijdt je 500 meter door Dorst waar je 50 mag, er voor en er na 70, en natuurlijk een flitspaal in het 50-gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 15:47
frickY schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 10:47:
[...]
Dat komt in Nederland ook voor. Bijv op de N282. Rijdt je 500 meter door Dorst waar je 50 mag, er voor en er na 70, en natuurlijk een flitspaal in het 50-gebied.
Ik ken meer plaatsen waar je zoiets hebt. Het zijn vaak N-wegen die af en toe dwars door een dorpje heen lopen, en het risico is dat mensen vrolijk doorscheuren zonder hun snelheid aan te passen aan de bebouwde kom. Op zulke plekken vind ik flitspalen eigenlijk wel redelijk. Moet de bebording natuurlijk wel in orde zijn, en zo'n paal zou dan ook niet vlak achter het 50-bord moeten staan imo.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem van de flitsboete met name was dat ik al ruim 5 uur achter het stuur zat, in tunnelvisie modus op m'n bestemming probeerde te komen, en dan heb je minder oog voor snelheidsborden langs de weg.

10kmph overschrijding is de wereld niet, het kost iets van € 15. :)

M.b.t afstand met mijn voorligger... Foto in topicstart is uitzonderlijk. Normaliter behou ik gewoon ook mijn afstand t.o.v mijn voorligger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:54

Nox

Noxiuz

Even tussendoor;

Als je in Duitsland een parkeerboete krijgt met in het Duits een kennisgeving van beschikking onder je ruitenwisser dan hoef je die dus niet te betalen omdat het niet in het Nederlands is?

Dan kan je dus vrij goed onder je boetes uitkomen als je hardnekkig Fries gaat lullen of desnoods Zimbabwaans?

* Nox LOI opzoeken voor taalcursus

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kunt het nalaten, maar de volgende keer dat je in Duitsland bent en bijv bij een verkeerscontrole of steekproef eruit geplukt wordt dat soort dingen naar boven kunnen komen... en je direct net zoals toeristen die hier in Nederland een verkeersovertreding begaan direct mag afrekenen....

Teminste... Ik zou het risico al niet eens willen nemen. Gewoon betalen. Wat kosten boetes in Duitsland nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nbaETPPWsYCvdCm7O3zbbfQB/full.jpg

:)

Wat heb ik gedaan?

Boete betaald,
excuus brief geschreven,
kopie rijbewijs.

Zaak heeft verder geen gevolgen meer en mag weer rijden met einde van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 17-06 16:11

Cliffie

Trompetslet

Wel klagen dat je in het Duits een mail krijgt ;)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het opwekken van schuldgevoel van ruim 50 jaar geleden helpt daar ook wel een beetje bij hoor.... :P :+

Nee duits kan ik wel. Wel maf dat ik eerder toegekend had de overtreding te hebben gepleegd, en nu pas het verbod (sinds vorige maand dus) ingegaan is. Normaal moet je een periode afgeven.

Kan ik toch nog op sportvakantie vanaf september nadat ik lissabon onveilig heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 23:30
Als dat al kleven is dan is daar een geldige reden voor, wat die witte bus gaat niet naar links terwijl daar toch echt alle ruimte voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En werken ze tegenwoordig ook met email? Dat ben ik niet van onze Duitse vrienden gewend; normaal moet alles op papier.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:52:
En werken ze tegenwoordig ook met email? Dat ben ik niet van onze Duitse vrienden gewend; normaal moet alles op papier.
Ze bieden bij beschikking ook een email adres.

Daar heb ik op gereageerd. En bij excuusbrief ook mijn email vermeld.

Dus ja, als dat de kosten van een brief bespaard waarom niet. Email is immers ook rechtsgeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zou het ook prima vinden hoor met email, maar de laatste keer dat ik correspondeerde met de oosterburen moest het allemaal officieel op papier. Dat hangt misschien ook van het Bundesland of de politieregio af. Wel fijn dat ze met hun tijd meegaan. :)

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-08-2013 15:08 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Het Fantoom schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:46:
Als dat al kleven is dan is daar een geldige reden voor, wat die witte bus gaat niet naar links terwijl daar toch echt alle ruimte voor is.
Dan is het nog steeds kleven :P
Misschien heeft die bus ook een boete voor onnodig links rijden gehad.

Had veel slechter af kunnen lopen. Stel je voor dat die bus de flitspaal had gezien en (zoals iedereen in Nederland) op de rem was gegaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:18
Tof geregeld. Je mag dus een maand niet in duitsland rijden, maar je hebt gewoon je rijbewijs nog zodat je in nederland de weg op kunt.

Trouwens. Als je je rijbewijs wel had moeten opsturen had ik persoonlijk wel gewoon de weg op gegaan. Voor de nederlandse politie heb je namelijk wel een rijbewijs (zoeken ze op), alleen je kunt hem niet tonen. Op dat laatste staat een bekeuring van 75 euro ofzo. Bij een eventueel ongeluk ben je wel gewoon verzekerd, want je hebt een rijbewijs (je kunt hem alleen niet tonen).

Het is niet anders dan wanneer je je rijbewijs bij een vriend in duitsland op de keukentafel zou hebben laten liggen! Als je een auto bestuurt zonder dat je je rijbewijs fysiek bij je hebt ben je voor de politie in overtreding omdat het voor hun zo lekker handig is met controles. Maar de verzekering maalt er niet om of je hem fysiek bij je hebt. Je moet er alleen wel eentje hebben en hij mag niet zijn ingetrokken door de nederlandse justitie.

Teminste.. bovenstaande is in mijn ogen he. Als ik persoonlijk in deze situatie had verkeerd had ik mijn verzekeraar opgebeld om met hun te overleggen.
RocketKoen schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:54:
[...]

Dan is het nog steeds kleven :P
Misschien heeft die bus ook een boete voor onnodig links rijden gehad.

Had veel slechter af kunnen lopen. Stel je voor dat die bus de flitspaal had gezien en (zoals iedereen in Nederland) op de rem was gegaan.
Gast.. In de eerste regel van zijn openingspost zegt hij al dat hij spijt heeft :O En jij komt hier nog even met het "stel je voor dat!" vingertje wijzen. :F

[ Voor 58% gewijzigd door FragDaddy op 05-08-2013 17:31 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:25:
Wat heb ik gedaan?
Boete betaald, excuus brief geschreven, kopie rijbewijs.
Goed gedaan blijkbaar!
Eind goed, al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 760007

Moest aantekening laten maken in rijbewijs ivm 2 x snelheidsovertreding binnen half jaar in dezelfde deelstaat. Omdat ik niet wist hoe ze de aantekening gingen maken, was ik bang dat mijn rijbewijs ongeldig zou worden.
Postkantoormedewerkers van een gemeente met 50.000 inwoners (samen ruim 150 jaar ervaring) hadden nog nooit meegemaakt dat iemand een rijbewijs ging opsturen. 2 x bij politiebureau geweest, ze wisten het niet. Naar gemeentehuis geweest of rijbewijs geldig bleef na aantekening, ze wisten het niet en ook niet met wie ze moesten overleggen, ik wil toch graag een nieuw rijbewijs als het verlengd moet worden. RDW gebeld, ze wisten het niet. Gesproken met hoofd geldigheid rijbewijs Nederland (deze bestaat echt), hij wist het niet en nam zelfs geen enkele moeite of initiatief om mijn een advies te geven. Contact gezocht met rechtsbijstand, was volgens hen (terecht bleek later), geen probleem. Ben zelf naar Essen gereden, (mocht van hen niet in een andere gemeente) ze plakken daar een stickertje dat je er zelf na 1 maand mag afhalen (volgens mij doen ze het wel overal anders, heb ook gelezen dat er met pen een aantekening gemaakt kan worden) Heb veel berichten gelezen over deze situatie, iedereen heeft zijn eigen ideeen en meningen, tegen dit probleem lopen veel Nederlanders aan omdat er op het rijbewijs staat dat het onbevoegde gezag geen aantekening mag maken (zijn de duitsers bevoegd) en ook mag je zonder rijbewijs niet rijden in nederland. Zojuist een artikel gelezen van gemeente Meppel omdat veel inwoners van hun gemeente daar dezelfde vraag komen stellen. Hun advies: kopie rijbewijs bij de hand hebben en de duitste brief met verzoek tot opsturen rijbewijs. Wat ik zeer opmerkelijk vind en eigenlijk ongelooflijk dat ik veel officiele instanties heb geraadpleegd om verdere problemen te voorkomen, NIEMAND kon mij iets vertellen of zelfs maar doorverijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat een woordenbrei zeg :p Misschien wat vaker op enter drukken? :p

Ik heb dezelfde ervaring gemaakt idd, niemand weet er iets van, niemand neemt ook moeite er achter te komen hoe het zit. Ik heb uiteindelijk alles telefonisch kunnen regelen, gewoon daar bij de Bußgeldstelle opgebeld en gezegd dat ik vanaf datum x, y maanden niet meer in Duitsland zou rijden. Zij hebben de aantekening gemaakt en daarmee was de zaak afgedaan.

In Nederland gewoon blijven rijden, ik had immers mijn rijbewijs nog op zak.

Oh, dat had ik dus drie jaar geleden ook al gepost: fsfikke in "Rijbewijs inleveren duitsland"
Volgende keer meteen maar even op GoT nakijken, ipv de dames van het postkantoor vragen :p

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 16-04-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06 16:40
Mooi man speciaal een account aanmaken en een topic uit 2013 weer tot leven wekken om je eigen frustratie te bot vieren op tweakers, dank je wel @Duitsland!! kan iemand dit topic sluiten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Slotje, onnodige kick...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.