Nieuwe videokaart gezocht voor nieuwere games

Pagina: 1
Acties:

• lolsokje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor de wat zwaardere games, maar heb echt 0 verstand van pc hardware. Daarom hoop ik dat ik hier geholpen kan worden. Ik heb al wat topics aangaande dit gedeelte gelezen, dus hoop dat ik alles goed doe.

Op het moment heb ik dit in m'n PC zitten:
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 840
Videokaart: GeForce 9500 GT met 1 GB video RAM
RAM: 4GB
Beeldschermaansluiting is enkel DVI-D

Ik speel voornamelijk spellen als FIFA, Race 07/GTR Evolution en Euro Truck Simulator 2 ( :$ ). Ik heb al wel wat onderzoek gedaan en volgens mij is het echt alleen m'n videokaart die achterloopt. De rest voldoet (volgens canyourunit.com) aan de aanbevolen eisen. Dan zit ik echter met het probleem dat ik geen idee heb welke videokaart wel voldoet.

M´n budget ligt rond de 200-250€. Minder mag natuurlijk ook :P Heb al bij Pricewatch gekeken maar da's te onduidelijk voor me.

Overclocken hoeft van mij niet, want dan vervalt geloof ik ook de garantie.

Als er nog meer informatie nodig is, zeg het maar.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De Nvidia 760 GTX, beste koop voor dat budget, maar zwaar overkill voor die spellen
pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming

Beter koop je een goedkopere kaart van 100 euro ongeveer. Die ik hieronder aangeef past wel bij je systeem en is ook lekker zuinig.
pricewatch: MSI N650-1GD5/OCV1

• lolsokje
Bedankt voor je reactie, maar nu blijkt gelijk weer dat ik er absoluut geen verstand van heb. Wat bedoel je met "overkill voor die spellen"? Heb het gegoocheld maar kan niks vinden.

En met die MSI N650, kan ik dan die spellen op iets hogere kwaliteit spelen dan nu? Nu speel ik alles op een vrij lage kwaliteit, wil toch wel wat meer kunnen.

• Ernemmer
  • Niet online
Overkill wilt zeggen dat ie veel te goed is voor die spellen.

Die 650 is echt goed zat voor de spellen die jij speelt en je kan die dan ook op hoge kwaliteit spelen.

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Met een amd 7770 zit je al goed met de spellen, maar in het geval dat je ooit nog zwaardere spellen gaat spelen, neem een amd 7850 of een nvidia gtx 650(ti(boost)).

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-02 18:22

thorgal21

Forum Noob

Ik kan met mijn 6850 et2 net niet op hoogste settings 1080p spelen.

EDIT: even van telefoon naar laptop geswitcht.

Ik weet niet wat je scherm resolutie is, maar als je niet alles op ultra 1080p wilt spelen is inderdaad een HD7770 goed genoeg.

[ Voor 154% gewijzigd door thorgal21 op 14-07-2013 20:21 ]

• lolsokje
M'n scherm resolutie is 1920x1080. En ik hoef ook niet alles op de hoogste settings te kunnen spelen, maar gewoon zonder lag met hoge kwaliteit. Is toch wel fijn.

• Ernemmer
  • Niet online
de HD7770 presteerd ongeveer gelijk met de GTX650 van Nvidia. Het voordeel als je bij Nvidia blijft is dat je gewoon de kaart kan vervangen en niks met drivers hoeft te doen. Als je overstapt naar Ati dan moet je ook je drivers deistalleren en die van Ati installeren.

• lolsokje
Ik heb nog even wat gezocht, en ben er achtergekomen dat m'n moederbord (volgens mij) deze is: ASUSTeK M5A78L-M LE Rev X.0x. Geen idee welke informatie daarvan relevant is, maar ja :P Kan daar de Nvidia GTX650 gewoon op, of moet ik een ander moederbord kopen? En zit er nog verschil tussen de GTX650 en de GTX650 Ti?

[ Voor 10% gewijzigd door lolsokje op 14-07-2013 23:46 ]

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
bijna niet. De Ti versie is zeg maar een soort upgrade van de GTX650, als je het kort door de bocht zegt is het zeg maar een soort GTX650 Second Edition. gewoon een iets betere GTX650.

In princiepen zijn alle PCI Express videokaarten compatible. (Tenzij je nog AGP hebt) Dus een nieuw moederbord lijkt me niet nodig.

Voor jouw zou een HD 7770 perfect zijn. Kost ongeveer 100 euro. Een GTX650 is ook goed.

Ook belangrijk is je PSU (je voeding (dat kastje in je PC waar je stekker aan zit)) Die moet wel genoeg spanning hebben en een PCI Express 12 volt voeding kabel hebben. Ik gok dat die GeForce 9500 GT een 3x3 is. Maar als je een nieuwe videokaart koopt kan het zijn dat het 4x4 is. En is je voeding ubberhaupt nog wel goed/levert hij genoeg spanning.

TIME TO UPGRADE !!!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:21
Hier kun je goed de verhoudingen zien tussen de meeste kaarten rond jouw budget.
http://www.techpowerup.co..._GTX_650_Ti_Boost/25.html
(let op, dit zijn allemaal versies met standaard kloksnelheden)

• Ernemmer
  • Niet online
Ik zou dus echt voor die msi 650 gaan, deze is zuiniger en heeft geen extra voeding nodig en kost 90 euro. Gewoon de oude kaart uit je pc en de nieuwe er in en je kan spelen. Makkelijker wordt t niet.

• lolsokje
Heb nog even gezocht en dit is de voeding die ik heb:
http://www.ms-tech.de/eng.../detail/pdcid/64/pdid/160
Levert dat problemen op? Graag snel antwoord a.u.b. want als ik voor 9 uur bestel kan ik morgen al een nieuwe videokaart hebben :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:21
Die voeding zou ik zo snel mogelijk vervangen, ook al koop je geen nieuwe videokaart.

• lolsokje
Zou je ook kunnen vermelden waarom en welke ik dan zou moeten kopen? Daar heb ik in ieder geval meer aan dan enkel zeggen dat ik een andere moet kopen..

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Mijn gok waarom hij je aanraadt de voeding te vervangen; het is een B-merk 450W voeding zonder 80+ certificering. Meteen even copy-paste uitleggen:

80 Plus (trademarked 80 PLUS) is a voluntary certification program intended to promote efficient energy use in computer power supply units (PSUs). Launched in 2004 by Ecos Consulting, it certifies products that have more than 80% energy efficiency at 20%, 50% and 100% of rated load, and a power factor of 0.9 or greater at 100% load. That is, such PSUs will waste 20% or less electric energy as heat at the specified load levels, thus reducing electricity use and bills compared to less efficient PSUs. Sometimes, rebates are given for manufacturers who use 80 Plus-certified PSUs. bron: Wikipedia: 80 Plus

Als je dus een nieuwe/zwaardere videokaart gaat gebruiken, heb je kans dat er vroeg of laat problemen zullen ontstaan m.b.t. de stroom die geleverd moet worden. Het is daarom raadzaam een vrij goedkope voeding van een bekend merk te nemen.

Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor iets als: pricewatch: Corsair CX430M Een modulaire (mijn voorkeur, aangezien je niet "tig" draden door je computerkast hebt lopen, maar enkel het noodzakelijke) 430W voeding met 80+ bronze certificering. Deze zou in principe voldoende prik moeten kunnen leveren voor een mainstream systeem. Ik neem immers aan dat je één HDD draait, je processor niet overklokt en één optische drive hebt.

Je kan uiteraard ook meteen voor een iets zwaardere voeding gaan, Corsair heeft in dezelfde serie nog sterkere voedingen (500W/600W/750W). Dit zou je kunnen doen met het oog op de 'toekomst'. De garantie op de voedingen betreft 3 jaar en de garantieafhandeling van Corsair is naar eigen ervaring netjes.

Mochten mensen me willen verbeteren of aanvullen, voel je vrij ;) Ik ben hier ook alleen maar om m'n mening te delen.

Groeten,

Pascal

[ Voor 8% gewijzigd door Pascalx op 16-07-2013 02:56 ]

• lolsokje
Bedankt voor je bericht. Ik ga vanmiddag even langs de PC winkel bij mij in de buurt, kijken of ik daar wat kan halen :)

Edit: Bedankt voor de hulp iedereen. Heb besloten om deze voeding en grafische kaart te kopen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GTX650TI-1GD5€ 122,90€ 122,90
1Corsair Builder CX500 Bronze€ 49,99€ 49,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 172,89

Hoop dat ik het morgen in huis heb zodat ik er nog even gebruik van kan maken voordat ik moet werken :P

[ Voor 85% gewijzigd door lolsokje op 16-07-2013 14:57 ]

Pagina: 1