• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-01 17:23
Heb regelmatig last dat mijn samsung nx1000 een bestandsfout aangeeft als ik, nadat ik een foto heb genomen de foto wil bekijken. Als ik de camera dan uit en aan zet dan blijkt de foto niet op de sd kaart te staan. Even later doet hij het wel weer goed. Ben zo al wel veel foto's kwijtgeraakt.
Aanvankelijk dacht ik dat het wellicht aan de sd kaart, een 4 gb meegeleverde kaart, zou liggen. Heb toen een nieuwe samsung sd kaart gekocht maar daar dus hetzelfde probleem.
Op internet wel een paar meldingen gevonden met dit probleem, helaas nog geen oplossingen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:09

Fiber

Beaches are for storming.

Kaartje een keer in je camera formatteren...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• devlam
Zal het proberen en het resultaat hier aangeven. Vind het op zich wel vreemd dat het bij 2 kaarten op rij is. Wel beiden samsung overigens...

• devlam
Aanvankelijk leek het na formateren goed te gaan. Helaas vanmorgen weer fout gegaan. Toen niet gecontroleerd of de foto's waren opgeslagen. Nu blijkt dus van niet. Camera uit en weer aan en hij doet het weer.
De foto's van de wijnproeverij dus helaas verdwenen. Begin nu behoorlijk te balen van dit toestel.

Verwijderd

Als je nog garantie hebt dan zou ik toch wel contact opnemen met Samsung. Dit is gewoon een zeer frustrerend probleem.

Valt het toestel buiten de garantie dan zou ik het toestel als afgeschreven beschouwen en eens kijken naar een nieuwe body.

Verwijderd

Zijn er misschien firmware updates beschikbaar?

Ik heb zelf iets soortgelijk gehad met mijn Canon EOS 7D in combinatie met Sandisk kaartjes. Dan had je wat foto's gemaakt en kreeg je ook een error tijdens het wegschrijven. Na opnieuw opstarten waren alle foto's uit het buffer niet op het kaartje geschreven. Bleek op een gegeven moment een firmware update beschikbaar waarin dit was opgelost.

Ik had trouwens met een ander merk kaartjes geen problemen. Heb toen een tijdje Transcend kaartjes gebruikt. Misschien is het nog een poging waard om een ander merk kaartje te proberen.

• devlam
Sinds een paar dagen is er een firmware update. De klantenservice geeft aan die te installeren maar kan niet bevestigen of die update o.a. Is uitgebracht nav het bovenstaande probleem. Jammer, levert mogelijk niets anders op dan vertraging, maar hopelijk lost het probleem op.
Pagina: 1