Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"High-end" laptop advies gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Wingeddrac0
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Hallo tweakers,

over enkele weken gaat mijn studie van start en aangezien de conducteurs en mijn medepassagiers van de NS het niet zullen waarderen om ieder weekend mijn desktop in de coupé te zien staan ben ik gaan kijken voor een geschikte vervanging, maar dan in laptopvorm.

Natuurlijk gaat de laptop met name gebruikt worden voor studeren 8)7 , maar ik ben toch op zoek naar een pittig apparaatje zodat ik er ook fatsoenlijk mee kan gamen.

Enkele puntjes die van pas kunnen komen;
- Budget: 1500,- (100 meer lukt prima maar 2000,- loopt voor mij de spuigaten uit)
- Doel: Studeren, yeah right. Laten we het maar op gamen houden.
- Voorkeur: Alienware vind ik net iets té flashy maar zeker niet uit te sluiten, daarnaast ben ik nvidia kaarten gewend dus daar gaat ook mn voorkeur naar uit (indien mogelijk natuurlijk)
- Ding gaat iedere dag mee met de trein vanuit bourgondisch limburg naar eindhoven. Gewicht maakt me niks uit, ik dump hem in mn rugzak en zet het neer op de tafel. Accuduur, tja, met gamen ben ik blij als ik 20 minuten behaal, met normaal/licht gebruik toch wel graag een uurtje of 2+ (studiestukken doornemen oid). Grootte is net als gewicht, in de rugzak ermee en klaat. Schermgrootte denk ik dat 17" het beste gaat worden, simpelweg omdat het niet klein is maar ook niet absurd groot (rugzak).

Ik heb al enkele laptops gevonden, die zal ik vanavond erbij linken (de baas waardeert mijn inzet niet van dit verhaal). Tevens ben ik wel nieuwsgierig naar "zelfbouw" laptops, of zal ik eerder samenstel laptops noemen?
Tips en advies zowieso welkom maar nogmaals, meer informatie zal straks komen :P

Alvast bedankt voor het lezen van de lap text.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Als jij je eigen initiatieven hier vanavond even neerklapt, zal ik dan weer even kijken ;)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Samenstellaptops hebben leuke specs maar qua bouwkwaliteit zit dat meestal best slecht.
Ik ga volgend jaar ook studeren en ben ook op zoek naar een laptop. Ik kwam uit op de MSI GE70 2OE, is dat wat?

http://www.msi.com/product/nb/GE70-2OE.html#overview (De foto's op de site zijn behoorlijk slecht trouwens, op YouTube ziet hij er een pak beter uit)

Android developer & dürüm-liefhebber

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

Tja, je zegt nu dat een 17 inch laptop prima mee te nemen is, maar ik denk dat je dat ding uiteindelijk vaker thuis gaat laten dan mee gaat nemen. 17 inch is gewoonweg te groot (en zo'n soort model ook veel te zwaar) om iedere dag voor je lol op en neer te slepen. Ik zou als ik jou was naar een desktop van rond de 1000 euro kijken en er een klein laptopje bijkopen voor het op en neer reizen. Ik denk dat je daarvan, als je over een jaar terug gaat kijken, meer plezier van gaat hebben.

Btw: Welke studie ga je doen?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night