Goedkoopst mogelijke game-pc met upgrademogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023
Sinds dat mijn PS3 voor de 3e keer de geest heeft gegeven ben ik aan het filosoferen over een game-pc die qua prijs in de buurt komt van een nieuwe PS3. Ik heb op het moment weinig te besteden dus goedkoop is het motto, met in het achterhoofd houdende dat ik op termijn wel geld voor upgrades vrij kan maken (bv. een i5).

Wat wil ik ermee doen
PCSX2, Dolphin, indie-games, Borderlands 2, Civ V, The Witcher 2, Bioshock Infinite... Als ik daar enigszins goede framerates mee kan behalen ben ik blij. 1080p met low details zou te preferen zijn gezien de 51" plasma waar ik op game maar ik kan ook prima leven met 720p.

Let wel: Ik ben geen pc-gamer en enkel een PS3 gewend wat wil zeggen 720p met framerates zelden boven de 30fps.

Daarnaast zou ik 'm op den duur ook voor Lightroom en als muziek/film/foto opslag willen gebruiken (gebruikt daar nu mijn macbook voor), dus bij voorkeur een stil en zuinig systeem met mogelijkheid voor iig. 1x HDD en 1x SSD.

Plaatsing
Systeem komt achter de bank met een HDMI naar mijn versterker.

super budget game-pc
Gebaseerd op de BBG heb ik het volgende in gedachten, met als kanttekeningen:
  • MSI 7790 voor €75 op marktplaats gereserveerd
  • Heb nog verschillende 3,5" HDD's liggen die dienst kunnen doen tot ik geld heb gespaard voor een SSD
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 35,95€ 35,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 55,95€ 55,95
1MSI R7790-1GD5/OC€ 113,-€ 113,-
1Fractal Design Core 1000€ 27,90€ 27,90
1Crucial CT51264BA160BJ€ 28,73€ 28,73
1be quiet! System Power 7 400W€ 40,70€ 40,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 302,23

Wat ik graag van jullie zou willen horen is het volgende:
  • Gaat dit werken zo? Zie ik iets over het hoofd?
  • Blijven er genoeg upgrade opties open of kan ik bv. beter een andere mobo pakken?
  • Is het te doen om met laptop HDD's te werken of kan ik beter gelijk voor een 2tb schijf gaan met het oog op muziek/video.
  • Kan het misschien nog goedkoper? :P
Thanks voor jullie input!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
400 watt voeding is nu wel overkill. 300 watt zou ruim voldoende zijn. Moederbord zou eventueel nog goedkoper kunnen. Tip: koop een koeler voor je cpu, dat kan al een hoop schelen in temperaturen (al is dit in jouw geval eigenlijk niet van belang), maar vooral een stillere oplossing dan de stock koeler.

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
goedkoop is het zeker, of je er fatsoenlijk of gaat kunnen spelen betwijfel ik. de celeron gaat de boel op bottlenecken als het spel opstart bij wijze van spreken.

het is vervelend als je zo weinig te besteden hebt, dus óf doorsparen, of naar tweede hands kijken.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Je kunt waarschijnlijk beter tweede-hands gaan kijken.

Zoiets als dit bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: Te koop AMD systeem met 22 inch Full HD monitor.

Of:
V&A aangeboden: Phenom II X4, GTX460 1GB, Micro-ATX Game-PC'tje

Zo niet moet je voor een eventuele upgrade van je videokaart wel aan een zwaardere voeding denken.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night