Toon posts:

Welk geheugen kan ik het beste nemen met mijn system specs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wil het Ramgeheugen van mijn computer uitbreiden maar ik weet niet precies, welk geheugen daar het best bij past ik wil een setje van 4 x 8 GB kopen.

Dit zijn mij system specs:

Gigabyte 990 FXA UD 7

AMD FX 8350

Denk dat de bovengenoemde informatie wel voldoende zal zijn, ik ben benieuwd naar jullie antwoord, bij voorbaat dank.

Grz,Louzy

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:59
Hoe veel geheugen heb je nu?

Verwijderd

Topicstarter
8 GB van G Skill, 1600 Mhz, waarvan 6 GB fysiek, wat dat ook mag zijn dat laatste, het geheugen draaid op CL 7, het zijn 2 modules van 4 GB

Zou dit eventueel een goede keuze kunnen zijn ?

CORSAIR DDR3 1866Mhz 32GB KIT 4x8GB CMT32GX3M4X1866C9.

Vond deze de kloksnelheid ligt wel wat hoger als 1600 Mhz, maar geeft ook aan dat eventueel 2000 in OC modus zou kunnen, maar ik denk dat dan de 32 GB eventueel niet haalbaar is.

Wat is jou mening, en of heb je alternatieven of ideeen m.b.t. de evntueele uitbreiding

Gr,Louzy

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat doe je met de PC waarom je denkt zoveel geheugen nodig te hebben ? 8GB of 100GB is met gaming bijvoorbeeld geen enkel verschil.

Verwijderd

Voor bewerken en al dat soort dingen is meer RAM leuk inderdaad, maar als je gewoon een beetje gamed is het totaal niet nodig om meer RAM te kopen. Ook ga je sneller geheugen wss niet merken behalve als je een APU van AMD gebruikt, maar dat doe je niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:56:
Wat doe je met de PC waarom je denkt zoveel geheugen nodig te hebben ? 8GB of 100GB is met gaming bijvoorbeeld geen enkel verschil.
Wss idd niet, maar het is toch leuk om te weten wat je ermee kunt, en wat mogenlijk is met dit systeem mijn Mobo kan maximaal 32 GB dragen, en mss kan het voor zeer zware grafische toepassingen incindenteel wel interessand zijn of om de PC een beetje Futureproof te krijgen.

Gr,Louzy

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:05:
Voor bewerken en al dat soort dingen is meer RAM leuk inderdaad, maar als je gewoon een beetje gamed is het totaal niet nodig om meer RAM te kopen. Ook ga je sneller geheugen wss niet merken behalve als je een APU van AMD gebruikt, maar dat doe je niet.
AMD zou als het goed is, met een nieuwe FX serie komen de 9000 serie, ben benieuwd weet iemand van jullie of deze wel een APU ondersteund, maar goed dit is wel een offtopic ergens maar wel leuk om te weten.

Gr,Louzy

Verwijderd

Volgens mij snap je het niet helemaal. RAM kopen omdat het leuk is om te zien wat je er mee kan? Nou, niks meer dan met wat je nu hebt, behalve videobewerken en zo. Zeer zware grafische toepassingen? Als je geen gericht plan ermee hebt, waarom zou je het dan kopen? Dan kan je het beter kopen tegen de tijd dat je een plan hebt, want dan is het wss goedkoper en meer afgestemd op je systeem zoals het dan is.
De FX9000 serie die "een APU ondersteund"? Dat slaat nergens op. Een APU is simpelweg een CPU met een geintegreerde GPU. Dat kan je niet wel of niet ondersteunen, dat is gewoon wel of niet ingebouwd. En aangezien jouw CPU geen GPU ingebouwd heeft heeft sneller geheugen weinig tot geen nut.
Ik weet niet of je een SSD hebt, maar als je dat nog niet hebt zou ik je RAM lekker laten zitten en een SSD kopen. Tips? Een Samsung 840 Pro, of een Plextor M4/ M500.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 18:48:
Volgens mij snap je het niet helemaal. RAM kopen omdat het leuk is om te zien wat je er mee kan? Nou, niks meer dan met wat je nu hebt, behalve videobewerken en zo. Zeer zware grafische toepassingen? Als je geen gericht plan ermee hebt, waarom zou je het dan kopen? Dan kan je het beter kopen tegen de tijd dat je een plan hebt, want dan is het wss goedkoper en meer afgestemd op je systeem zoals het dan is.
De FX9000 serie die "een APU ondersteund"? Dat slaat nergens op. Een APU is simpelweg een CPU met een geintegreerde GPU. Dat kan je niet wel of niet ondersteunen, dat is gewoon wel of niet ingebouwd. En aangezien jouw CPU geen GPU ingebouwd heeft heeft sneller geheugen weinig tot geen nut.
Ik weet niet of je een SSD hebt, maar als je dat nog niet hebt zou ik je RAM lekker laten zitten en een SSD kopen. Tips? Een Samsung 840 Pro, of een Plextor M4/ M500.
Het ging mij er meer om wat mogenlijk is met dit systeem dus eigenlijk een advies, kopen is twee, ik zeg dus ook niet dat je compleet ongelijk heb wss is het een onzinnige investering, en zou het geld waarschijnlijk beter kunnen sparen voor een high end videokaart, momenteel heb ik een Amd Radeon HD 6990 in OC modus, daar doe ik het voorlopig dus maar mee :) . Een SSD heb ik al, en dat is idd 1 van de beste investeringen die ik voor mijn pc heb kunnen doen, mijn SSD is een OCZ Vertex 4 en die draai ik op AHCI, dus ik haal de maximale snelheid eruit ik heb een 128 GB versie en die gebruik ik puur als C: schijf, dus windows applicaties en besturing. Wat betreft de 9000 serie van amd de woordkeus is mss wat ongelukkig de bedoeling is overeenkomstig, de 9000 serie deze zou wss een high end amd CPU zijn met geintegreerde APU, maar goed mocht ik van processor willen veranderen wat nog zeker niet aan de orde is wacht ik op de 2 e of messchien wel 3 e generatie. Maar toch wil ik je bedanken voor je feedback, maar het was gewoon puur een vraag wat mijn systeem kan ondersteunen aan RAM geheugen, mss dat eerder bericht daar mee in strijd is, dus ik ben benieuwd of je dat weet ongeacht of dat zinnig is of niet of dat ik het aankoop of niet.

Mvg,Louzy

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:36:
Maar toch wil ik je bedanken voor je feedback, maar het was gewoon puur een vraag wat mijn systeem kan ondersteunen aan RAM geheugen, mss dat eerder bericht daar mee in strijd is, dus ik ben benieuwd of je dat weet ongeacht of dat zinnig is of niet of dat ik het aankoop of niet.
Dat zei je zelf toch al? 32GB maximaal. Wat wil je dan nog meer weten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:48:
[...]

Dat zei je zelf toch al? 32GB maximaal. Wat wil je dan nog meer weten?
Welk geheugen geschikt is, dus dan heb ik het over de snelheid van het geheugen 1600 Mhz/1866 Mhz, of ik rekening moet houden of het wel goed compatibel is met de processor AMD FX 8350, ik kom wel wat zaken tegen maar ik twijfel of die informatie volledig is of up to date, vandaar mijn vraag eigenlijk.

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:53:
[...]

Welk geheugen geschikt is, dus dan heb ik het over de snelheid van het geheugen 1600 Mhz/1866 Mhz, of ik rekening moet houden of het wel goed compatibel is met de processor AMD FX 8350, ik kom wel wat zaken tegen maar ik twijfel of die informatie volledig is of up to date, vandaar mijn vraag eigenlijk.
Dat kan je op de sites van het moederbord wel vinden? Voor gaming is 8gb 1600mhz trouwens ook al dik voldoende. Zonde om dan geld uit te geven aan meer RAM. Kan je beter geld steken in een nieuwe gpu of ssd oid.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie meningen insides, uiteindelijk denk ik dat het wel goed zit zo, als ik alle meningen zo lees zijn ze overeenkomstig, dus ja het is denk idd mss beter om van aanschaf af te zien, het is duur en het effect is niet zichtbaar volgens de meningen. Verder is mijn PC wel optimaal denk ik. Uiteindelijk is het denk het meest verstandig om te sparen voor nieuwe GPU, wellicht denk ik.

Gr,Louzy
Pagina: 1