PS3 Jagged Lines/Kartelranden probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:49
Hey all,

Ik heb nu zo'n 1,5 dag mijn PlayStation 3 en ben er érg blij mee. Behalve met 1 ding. De "lijnen" in diverse games zijn heel scherp en kartelachtig. Ik zocht naar dit probleem en kwam op "Jagged lines" uit. Ik weet dat dit bij een enkele game voor kan komen en dat het best te doen moet zijn, maar naar mijn idee gaat dit wel héél erg ver. Ik heb de resolutie van de PS3 al op 720 geprobeerd, eveneens als op 1080p en 1080i. Ik heb wat voorbeelden bijgevoegd (game; inFamous).

Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Voorbeeld 4
Voorbeeld 5

Natuurlijk ligt er ook een beetje een "waas" van de foto overheen. De foto's zijn gemaakt met een iPhone 4S.
Trouwens, monitor is een HP 2311x 24".

Alle hulp en tips zijn welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

Nemesizz

Untouchable

De ene game kan er meer last van hebben dan de andere, maar komt metname doordat de PS3 in de meeste gevallen geen AA gebruikt (Anti Alliasing). Metname bij de games met grote open ruimtes krijg je dan snel last van zulke kartels.

Is verder niks aan te doen vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is gewoon de PS3, limitatie van de uiteindelijke kracht :) Vergeet niet dat het hardware van bijna 7 jaar oud is, er is weinig ruimte meer om AA toe te passen zonder enorme framedrop.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
1 van de legio redenen om PC als game-platform te gebruiken.
Buiten Matchmaking (fifa bijv) en console only's mis je niets behalve de kartelranden en lange laadtijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 14:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je op dezelfde afstand van je monitor zit als bij normaal PC gebruik, dan zit je er voor een current gen console gewoon te dicht op en zie je de lage resolutie waarin die games worden gerenderd.

Dit is in veel gevallen onafhankelijk van de 720p of 1080p instelling van je PS3 omdat sommige spellen nog niet eens in volledige 720p worden gedraaid.

Pak bijvoorbeeld WipeOut HD die wordt volgens mij wel in 1080p uitgevoerd, dan heb je minder 'kartels'.

[ Voor 3% gewijzigd door --MeAngry-- op 14-07-2013 16:44 ]

Tesla Model Y RWD (2024)