Beste mensen,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn computer heb bijgewerkt, hij dateert uit 2008. Dat het nodig is heb ik al enige tijd ondervonden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn systeem voornamelijk voor het maken van muziek maar ook voor het spelen van nieuwe games. De upgrade van een videokaart wil ik echter uitstellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de 400 en 450 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem. Wat mij betreft hoeft niet alles vervangen te worden.
Het lijkt mij verstandig om het moederbord, geheugen en de processor te vervangen. En een nieuwe SSD erbij te plaatsen. Maar welke moet ik aanschaffen? Heeft mijn voeding de juiste aansluiting voor deze nieuwe onderdelen? Op een later moment wil ik nog een videokaart toevoegen (bv. de GTX 760), maar hier heb ik op het moment geen budget voor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren. Voor mij is het belangrijk dat de kwaliteit goed is. En dat ik er weer eventjes tegenaan kan.
Op het moment heb ik dit samengesteld:
Met betrekking tot bovenstaande samenstelling zou ik specifiek willen weten of mijn huidige voeding en kast compatible zijn. Verder is elke suggestie gewenst.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn computer heb bijgewerkt, hij dateert uit 2008. Dat het nodig is heb ik al enige tijd ondervonden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn systeem voornamelijk voor het maken van muziek maar ook voor het spelen van nieuwe games. De upgrade van een videokaart wil ik echter uitstellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de 400 en 450 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem. Wat mij betreft hoeft niet alles vervangen te worden.
- Antec Basiq, 500 Watt, Retail
- Western Digital Caviar Blue,7200RPM, SATA II, 16MB, 320GB
- OCZ Titanium EPP-Ready Dual Channel - Geheugen - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 > - 800 MHz / PC2-6400 - CL4 - 2.2 V - n
- PEAK Radeon HD4850,512MB, GDDR3, PCI Express x16
- Processor - 1 x Intel Core 2 Duo E8200 / 2.66 GHz ( 1333 MHz ) - LGA775 Socket - L2 6 MB
- MSI P43 Neo-F - Moederbord - ATX - iP43 - LGA775 Socket - UDMA133, Serial ATA-300 -> Gigabit Ethernet - High Definition Audio (8-
- Cooler Master Elite 334 - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX / PS/2 ) - zwart -> USB/Audio
- Samsung WriteMaster SH-S223F - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 22x/22x/12x -> Serial ATA - intern - 5.25" - zwart
- Windows 7
Het lijkt mij verstandig om het moederbord, geheugen en de processor te vervangen. En een nieuwe SSD erbij te plaatsen. Maar welke moet ik aanschaffen? Heeft mijn voeding de juiste aansluiting voor deze nieuwe onderdelen? Op een later moment wil ik nog een videokaart toevoegen (bv. de GTX 760), maar hier heb ik op het moment geen budget voor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren. Voor mij is het belangrijk dat de kwaliteit goed is. En dat ik er weer eventjes tegenaan kan.
Op het moment heb ik dit samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 208,95 | € 208,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 104,33 | € 104,33 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1866C11D3P1K2/8G | € 48,23 | € 48,23 |
| 1 | Plextor PX-128M5S 128GB | € 82,60 | € 82,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 444,11 | |
Met betrekking tot bovenstaande samenstelling zou ik specifiek willen weten of mijn huidige voeding en kast compatible zijn. Verder is elke suggestie gewenst.
[ Voor 51% gewijzigd door nielsvonk op 14-07-2013 17:46 ]