Ok, laten we beginnen met het moederbord: het is een Asrock 990FX Extreme3, daarbij zitten er 4 latjes Kingston (type: Vengence?) GDDR5 en er zijn 3 interne HDD's van elk 1 Terra geinstaleerd uit verschillende winkels. De CPU wordt ondersteund door mijn moederbord zie ik, het is een Octocore FX AMD Black Edition van 3.60ghz. Ook hier is de compabiliteitmet het moederbord en grafische kaart(en) beschreven als uiterst betrouwbaar en stabiel. De voeding is een Cooler Master GX Lite met betrouwbaarheid ingeschat tot 88% en 3 jaar garantie. En als laatste heb je natuurlijk de grafische kaarten van ATI Radeon Club Edition 7970 HD (2x). Dit alles huist onder een AZZA Toledo3Di case. Ik kocht deze computer ongeveer een jaar geleden online via een winkel uit Nederland die "Dragon computers"- Kerkrade noemt. Ik had geen klachten eerst, maar nu de garantie wellicht verlopen is begint het. Alle andere stukken heb ik mij eerder aangeschaft zoals: G15 (eerste editie) toetsenbord, G5 lasermuis (dit beiden van Logitech) en een 5.1 surround systeem (ook van Logitech). Mijn printer is een oudere DCP 115c en ik heb nog een externe harde schijf van 2 Terra van het merk Samsung.
Eigenlijk had ik in de basisopstelling 3x 22" schermen naast elkaar geplaatst en aangesloten via 1DVI en 2miniports. Ook was er enkel 1 grafische kaart aangekoppeld toen. Na een poosje leek er een probleem te zijn met mijn linker scherm, want ik probeerde het uit en telkens die aangekoppeld was begon het allemaal: het geluidsigniaal van Windows die optreedt bij aan- en afkoppelen van hardware, en de drie schermen viellen steeds uit en dan weer aan. Nog wat later werkte het ook niet goed met 2 schermen van 22", dus deed ik volgende: ik kocht nieuwe DVI-kabels en ik koppelde mijn computer slechts aan 1 scherm die ik net aangekocht had (32") en ging zo verder zonder meer. Maar ik wou toch bij het aanschaffen van een 2e grafische kaart terug proberen om multimonitoring aan te passen, zonder dat eene (defect? AL2216W) scherm. Dus nu staat er op mijn bureau 2x 22" van Acer (welliswaar verschillende modellen P223w en P224w). Ik begon zo verder en het leek te lukken, maar na een tijdje tijdens een sesie ging het weer mis. Ik draaide enkel mijn computer op die32", maar vandaag heb ik een uur mijn computer laten draaien met mijn rechter 22" aangesloten, en het lijkt stabiel...tot nu toe (nog). Waarom ik de linker monitor nog niet ingeschakeld heb is duidelijk daar ik het het al meermaals geprobeerd heb. Ook kan ik niet direct mijn DVI of miniports van mijn 2e kaart gebruiken daar die blijken inactief te zijn... Uiteindelijk vraag ik jullie om wat advies daar ik toch mijn computer wou uitbouwen tot 6schermen. Ik weet dat er een soort Eyfinity hub bestaat die het toelaat om 2 schermen op 1 miniport te linken (dual link), maar dit item is gewoon nergens te vinden...is die wel al op de markt? Zo ziet mijn computer eruit en mijn problemen (moet eigenlijk wat lachen) maar ik hou van mijn machine...hardware and blood....