Ati 7970 x 2 op systeem maar beeld valt geregeld weg

Pagina: 1
Acties:

• fenixable
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Hallo, ik had het al met mijn enkele 7970 ATI, met mijn 3 beeldschermen gekoppeld ging het goed mis...
Ik besloot dat er dan maar 2 schermen konden aangesloten zijn, maar ook dit liep verkeerd: nog steeds het beeld dat wegviel en terugkwam meerdere keren...eigenlijk de hele tijd na een poosje. Ik weet me geen raad. Nu draai ik meestal met 1 x 32" scherm maar zou toch graag de mogelijkheid hebben om 6 schermen te kunnen aansluiten, daarom ook dat ik een tweede 7970 ATI kocht. Weet iemand wat het probleem/oplossing is? Ik zou het echt wel waarderen ;w

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als een voeding die het niet helemaal trekt. Wat heb je voor vodeing en wat zijn de rest van je systeemspecs? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• fenixable
de voeding is 700W die er standaard bij was. Ik heb verder 16 GDDr ram's en een Asrock 990 extreem moederbord. De CPU is een AMD 8x3.60ghz

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:23

Perkouw

Moderator General Chat
We verwachten hier op GoT eigen inzet, het is hier immers geen helpdesk. Wat heb je zelf al geprobeerd en wat zijn inderdaad je specificaties ? Je hebt het over een 32'' monitor, zijn de overige monitoren ook 32'' ? Hoe sluit je deze aan ? Etc..

• fenixable
de andere 2 huidige schermen zijn 22", die ik via miniport aansluit. Wat ik al probeerde was de kabels te vervangen daar ik steeds het aan- en afkoppelsein te horen krijg, maar ook dat helpt niet. Vandaag heb ik eens een tweede scherm aangesloten aan de rechter kant van de 32", die lijkt stabiel momenteel. Ook verlaagde ik mijn resolutie van mijn 22". De resolutie van 22" is nu 1280 x 800. Wat er mij toch een vraag is is dat de7970 normalieter 3gb aan resolutie kan geven, en ik heb er twee! ook probeerde ik de grafische kaarten eens te wisselen van plaats, maar steeds diezelfde reactie. Zou het kunnen dat mijn scherm zelf het begint op te geven (linker)? De rechter 22" draait nu al ruim een uur stabiel, samen met de 32"(midden).

[ Voor 35% gewijzigd door fenixable op 14-07-2013 15:48 ]

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
fenixable schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:16:
de voeding is 700W die er standaard bij was.
Voeding die al in je case zat? want in dat geval denk ik dat het een B-merkje is met 700 watt piekvermogen, en die na een aantal jaar versleten is.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
@TS
ik stel toch voor dat je begint met een gedetailleerde oplijsting van alle onderdelen (merkt, type,...)

• fenixable
Ok, laten we beginnen met het moederbord: het is een Asrock 990FX Extreme3, daarbij zitten er 4 latjes Kingston (type: Vengence?) GDDR5 en er zijn 3 interne HDD's van elk 1 Terra geinstaleerd uit verschillende winkels. De CPU wordt ondersteund door mijn moederbord zie ik, het is een Octocore FX AMD Black Edition van 3.60ghz. Ook hier is de compabiliteitmet het moederbord en grafische kaart(en) beschreven als uiterst betrouwbaar en stabiel. De voeding is een Cooler Master GX Lite met betrouwbaarheid ingeschat tot 88% en 3 jaar garantie. En als laatste heb je natuurlijk de grafische kaarten van ATI Radeon Club Edition 7970 HD (2x). Dit alles huist onder een AZZA Toledo3Di case. Ik kocht deze computer ongeveer een jaar geleden online via een winkel uit Nederland die "Dragon computers"- Kerkrade noemt. Ik had geen klachten eerst, maar nu de garantie wellicht verlopen is begint het. Alle andere stukken heb ik mij eerder aangeschaft zoals: G15 (eerste editie) toetsenbord, G5 lasermuis (dit beiden van Logitech) en een 5.1 surround systeem (ook van Logitech). Mijn printer is een oudere DCP 115c en ik heb nog een externe harde schijf van 2 Terra van het merk Samsung.
Eigenlijk had ik in de basisopstelling 3x 22" schermen naast elkaar geplaatst en aangesloten via 1DVI en 2miniports. Ook was er enkel 1 grafische kaart aangekoppeld toen. Na een poosje leek er een probleem te zijn met mijn linker scherm, want ik probeerde het uit en telkens die aangekoppeld was begon het allemaal: het geluidsigniaal van Windows die optreedt bij aan- en afkoppelen van hardware, en de drie schermen viellen steeds uit en dan weer aan. Nog wat later werkte het ook niet goed met 2 schermen van 22", dus deed ik volgende: ik kocht nieuwe DVI-kabels en ik koppelde mijn computer slechts aan 1 scherm die ik net aangekocht had (32") en ging zo verder zonder meer. Maar ik wou toch bij het aanschaffen van een 2e grafische kaart terug proberen om multimonitoring aan te passen, zonder dat eene (defect? AL2216W) scherm. Dus nu staat er op mijn bureau 2x 22" van Acer (welliswaar verschillende modellen P223w en P224w). Ik begon zo verder en het leek te lukken, maar na een tijdje tijdens een sesie ging het weer mis. Ik draaide enkel mijn computer op die32", maar vandaag heb ik een uur mijn computer laten draaien met mijn rechter 22" aangesloten, en het lijkt stabiel...tot nu toe (nog). Waarom ik de linker monitor nog niet ingeschakeld heb is duidelijk daar ik het het al meermaals geprobeerd heb. Ook kan ik niet direct mijn DVI of miniports van mijn 2e kaart gebruiken daar die blijken inactief te zijn... Uiteindelijk vraag ik jullie om wat advies daar ik toch mijn computer wou uitbouwen tot 6schermen. Ik weet dat er een soort Eyfinity hub bestaat die het toelaat om 2 schermen op 1 miniport te linken (dual link), maar dit item is gewoon nergens te vinden...is die wel al op de markt? Zo ziet mijn computer eruit en mijn problemen (moet eigenlijk wat lachen) maar ik hou van mijn machine...hardware and blood....

• fenixable
Duidelijk werd het toen ik mijn computer binnenbracht dat het dus een softwarefout is van de driver. Het is dan ook een "klassieker" bij dit model. Het beste te doen is nu nog 2 maanden wachten naar een betere driver... |:(

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Welke driver zou het waard zijn om 2mnd op te wachten? Die van AMD? Gewoon laatste installeren (evt Beta)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Ordieee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Ehm over je lijstje,

"daarbij zitten er 4 latjes Kingston (type: Vengence?) GDDR5" Je bedoelt DDR 3.

En de GX Lite versie van Cooler Master... Staan nou niet echt bekend voor hun goede performance.. Ik denk 'ook' dat je voeding het niet trekt.
Pagina: 1