Toon posts:

Desktop te warm met gesloten case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgend systeem samengesteld:
AMD FX-6300
ASRock 970 Pro3 R2.0 AMD 970
Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD7950 royalKing 3GB
Cooler Master Midi Tower K280 ATX
Crucial 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Ballistix Sport
Plextor SSD 2.5", 256GB
XFX Voeding ProSeries Core 550W

Het probleem is oververhitting. Met de case gesloten krijg ik onder load temperaturen tot 74°C en de CPU fan begint aan 6300 rpm te draaien. Nu heb ik op een gegeven moment de tower case opengemaakt om te zien of de case fan wel draait en plots zakt de temperatuur van de cpu (60° max) en de fan speed (4700 rpm) aanzienlijk, hetgeen doet vermoeden dat het probleem de air flow is. Hebben jullie suggesties. Case fan zit onderaan aan de voorkant, maar ik kan mij inbeelden dat de grafische kaart heel de onderzijde afsluit. Is het op zicht slecht om de pc te laten draaien met de case open?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:45
Ik kan me niet voorstellen dat dit echt met de kast te maken heeft. Die CPU hoort gewoon niet zo heet te worden. Zit je CPU koeler er wel goed op?

Op zich is het niet goed of slecht om met een open kast te draaien. Het hoort niet en het is onveiliger i.v.m. storing door straling en kortsluiting bij een ongelukje. Maar het kan prima als je er rekening mee houdt.

Addicted to silent computing

Verwijderd

Topicstarter
Welke temperatuur is dan wel normaal onder belasting? Idle zakt het tot 20-30°. Is 60° nog steeds veel te hoog? Het is zeer moeilijk om hierover duidelijke informatie te vinden.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:45
60° is de max voor veilig gebruik. In een normale situatie kom je daar niet aan. Wat precies de normaal is weet ik niet. Idle is 20-30 prima. Een graad of 10 boven de omgevingstemeratuur is vrij normaal.

Een goede CPU koeler is sowieso prettig. Het kost je een drie tot vier tientjes, maar scheelt je veel in geluid en temperatuur. Jouw kast kan een koeler van max 162mm hoog aan. Dat is bijvoorbeeld een Thermalright HR-02 Macho. Een beest van een koeler voor weinig airflow. De Venomous X is iets goedkoper en ook uitstekend. Als je met dat soort koelers nog hoge temperaturen haalt, is er echt iets mis.

Addicted to silent computing

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
74 graden is niet abnormaal hoog bij load.

Laat de case maar gewoon open. Met een paar extra case kans (en als je wilt misschien een cpu koeler) krijg je de warmte wel uit je kast. Kan je kast weer dicht. Of een kast met een betere koeling.

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
klinkt eerder of er iets niet goed is aangesloten of verkeerd is ingesteld.

makkelijkste oplossing, ze te de casefan eens aan de achterkant neer.

Verwijderd

Heb je al met verschillende software gemeten om er zeker van te zijn dat je waarden kloppen?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:49

Shunt

Boe

Laten we eens beginnen met een foto van hoe de binnenkant er uit ziet waar de ventilators zitten en welke kan ze op blazen / zuigen. Speculeren over dingen zonder enige relevante informatie is nutteloos.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Shunt schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:29:
Laten we eens beginnen met een foto van hoe de binnenkant er uit ziet waar de ventilators zitten en welke kan ze op blazen / zuigen. Speculeren over dingen zonder enige relevante informatie is nutteloos.
1e nuttige opmerking in dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Wel, blijkt een dirver probleem te zijn, sorry daarvoor. Nieuwe drivers en nu is het 50° max. Ik denk nog altijd aan een extra case fan. Alleszins bedankt voor de hulp.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 21:46 ]

Pagina: 1