Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Een aantal dagen geleden is mijn HD4870 512mb kapot gegaan. Ik ben nu dus opzoek naar een andere kaart. Op dit moment bestaat mijn systeem uit:

- Intel E8500 @ 3.16 GHz
- Real Power M520 ( 520 watt )
- Antec 300
- P5K SE

ben ik iets vergeten?

Ik ben nu dus opzoek naar een goede videokaart voor dit systeem. Ik heb er al een aantal gezien maar ik weet niet of mijn processor hier wel goed genoeg voor is ( 7xxx kaarten ). Ik speel vooral League of Legends naar wil af en toe nog wel eens een zwaarder spel zoals BF3 spelen. Ik ben dus opzoek naar een kaart waar ik met dit systeem het maximale uit kan halen. Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk en budget ligt rond de 100 euro maar. Het mag duurder zijn als het niet anders kan

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 13:50 ]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-02 12:36
Voor mn gevoel moet je niet sneller gaan dan een gtx580 of gtx660 voor er echt een cpu bottleneck gaat optreden.
mischien is 2e hands een optie?

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
als je perse een nieuwe kaart wil zal het moeilijk zijn
maar 2dehands zijn er nog veel kaarten voor 100 euro die +- 5 keer beter presteren dan een nieuwe voor 100 euro.
maar eerlijk gezegd als jij battlefield 3 en evt. 4 wil draaien raad ik toch aan om een systeemupgrade te doen.
je cpu is niet meer van deze tijd en gaat je gpu zwaar bottlenecken vandaar.
maar als het niet toelaat om een nieuw systeem te kopen raad ik deze kaart aan V&A aangeboden: Powercolor HD5870 1GB GDDR5 PCI-E
speel alles nog op high op 1080p ;)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb je gelijk in, enigste nadeel van tweedehands vind ik dat de kaart niet heel lang meer meegaat. De kaarten zijn meestal intensief gebruikt en dat is de ook de rede waarom die van mij kapot is gegaan.

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bij de 100e zul je absoluut niet in staat zijn om spellen op hoge kwaliteit te kunnen spelen. Als je 2e hands wil gaan neem dan in ieder geval een wat recentere kaart. Enkele opties zijn wel:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 650 1GB Superclocked
Asus GTX650-E-1GD5

Of voor iets boven de 100e

pricewatch: Asus GTX650TI-1GD5
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft ook niet per se high end, het gaat me er meer om dat ik net iets meer kan als met mijn HD 4870 zodat ik nog een jaartje vooruit kan. Ik heb nu de HD7770 gezien en die lijkt me ook wel goed. Er staat wel dat er een PCI-e 3.0 aansluiting opzit. Werkt die wel met mijn moederbord / processor combinatie?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PCIe-versie maakt niet uit, dat is backwards compatible en het PCIe 2.0-is snel genoeg om elke kaart aan te kunnen (je merkt dat pas bij de echte high-end van honderden euro's en dan nog heeft het weinig invloed). De HD7770 is ietsjes sneller dan de HD4870 en is op zich wel een goede combi, maar je gaat er dan dus niet heel veel op vooruit. Een iets snellere kaart kan ook nog wel, je CPU zal dan in sommige games bottlenecken, en in sommige games niet, ligt aan hoe erg de game op de CPU of GPU leunt. Kaarten als de GTX580 worden zeker door de CPU gebottleneckt en zou ik niet doen, dan liever even doorsparen voor een compleet nieuw setje en nu een goedkope vervanger (kaarten van het kaliber HD4870 zijn tweedehands erg gemakkelijk te vinden denk ik, al zou ik wel iets nieuwers nemen vanwege de levensduur).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu waarschijnlijk dan voor de HD7770 of 7790 en verkoop die dan volgend jaar weer door!
Pagina: 1