Toon posts:

Willekeurige Reeks van Time-outs met acces point

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo leden van Tweakers

ik heb recent een nieuwe router boven aangesloten en deze ingesteld als acces point nu is het probleem dat hij willekeurig time-outs geeft en dat kan ik alleen oplossen door het acces point uit en aan te zetten ik gok dat dit een ip probleem is maar zou niet weten hoe ik dat zou moeten oplossen. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen in ieder geval hieronder wat extra informatie

router beneden: KPN experia box v2
router boven : icidu
DHCP range experia box: 192.168.2.1 -> 192.168.2.200
ip acces point: 192.168.2.201

ik hoop dat dit voldoende
alvast bedankt
Rusty

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Even het volgende testen:

- ping vanaf machine met kabel de accesspoint
- ping vanaf wireless device de accesspoint

Hoe heb je de kanalen ingesteld?
Al een keer met inSSIDer gekeken (veel interferentie van andere draadloze netwerken)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:28
Ik neem aan dat je maar één DHCP-server hebt draaien?
Je kunt dan ook het AP zijn IP laten verkrijgen van de Experiabox en je hoeft deze dan niet apart een IP toe te wijzen.

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:49:
Even het volgende testen:

- ping vanaf machine met kabel de accesspoint
- ping vanaf wireless device de accesspoint

Hoe heb je de kanalen ingesteld?
Al een keer met inSSIDer gekeken (veel interferentie van andere draadloze netwerken)?
ik heb met beiden pings geen probleem tot op een willekeurig punt waar ik alleen maar time-outs krijg.
Het zou kunnen dat ik je niet goed begrijp maar ik ben met mijn laptop en mijn pc verbonden met kabel naar het acces point dus ik snap niet wat de interferentie van andere draadloze netwerken hier mee heeft te maken? want benden loop inderdaad ook een draadloos netwerk maar die zittten samen op een kanaal met hetzelfde SSID vandaar dat ik hier boven een totaal ander kanaal heb en SSID om deze netwerken wel te onderscheiden maar dat lijkt me hier niet van toepassing

en ja ik heb alleen een DHCP draaien op de experia box en in een tutorial stond dat ik het ip van het accespoint moest zetten buiten de DHCP range van de experia box vandaar de 192.168.2.201

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Als je alleen gebruik maakt van de LAN poorten op je accesspoint dan ben ik bang dat je accesspoint niet helemaal lekker is. De reden om te vragen ihkv interferentie is dat ik ervan ben gegaan dat je draadloos verbonden bent, logisch bij accesspoints :)).

Je kan nog wel je router pingen zodra de time outs optreden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:20:
Als je alleen gebruik maakt van de LAN poorten op je accesspoint dan ben ik bang dat je accesspoint niet helemaal lekker is. De reden om te vragen ihkv interferentie is dat ik ervan ben gegaan dat je draadloos verbonden bent, logisch bij accesspoints :)).

Je kan nog wel je router pingen zodra de time outs optreden?
ja dat kan nog wel maar ik krijg dan algemene fout en heel veel time-outs en voor de duidelijkheid het is orgineel geen acespoint maar een router zonder DHCP
Pagina: 1