Hallo tweakers,
Ik heb een tijdje geleden mn eigen game/workstation gebouwd en om eerlijk te zijn. Het smaakt naar meer.
Nu merk ik dat mijn storageschijven nogal snel vollopen na een enkele LANparty
Daarnaast draai ik vaak een simpel webservertje in een VM maar ik wil hem eigenlijk constant online kunnen hebben en om daarvoor mn gamemachine aan te laten staan met een nogal niet zuinige idle... vind ik een beetje zonde.
Nu ben ik niet op zoek naar een highend nas of webserver en sinds het feit dat ik een 'arme' student ben wil ik ook wel een klein beetje op de kosten letten.
waar ik nu een beetje aan zit te denken:
het hele gevalletje wil ik in een cheapo kast gooien die ik wel ergens vandaan pluk of toch koop maar dat is voor mij op dit moment wat minder belangrijk, gaat meer om wat erin moet.
Ik wil er FreeNAS op gaan draaien(90% zeker)
Maximale kosten wil ik eigenlijk op 400 euro leggen of er moet een goede reden zijn waarom wat hoger.
Mocht je meer info willen, vraag gerust, update ik deze ook even.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Marijn
EDIT: oeps, titelfaal
Ik heb een tijdje geleden mn eigen game/workstation gebouwd en om eerlijk te zijn. Het smaakt naar meer.
Nu merk ik dat mijn storageschijven nogal snel vollopen na een enkele LANparty
Daarnaast draai ik vaak een simpel webservertje in een VM maar ik wil hem eigenlijk constant online kunnen hebben en om daarvoor mn gamemachine aan te laten staan met een nogal niet zuinige idle... vind ik een beetje zonde.
Nu ben ik niet op zoek naar een highend nas of webserver en sinds het feit dat ik een 'arme' student ben wil ik ook wel een klein beetje op de kosten letten.
waar ik nu een beetje aan zit te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock E350M1 | € 62,85 | € 62,85 |
| 3 | Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB | € 79,95 | € 239,85 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1866C11D3P1K2/8G | € 48,23 | € 48,23 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 37,95 | € 37,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 388,88 | |
het hele gevalletje wil ik in een cheapo kast gooien die ik wel ergens vandaan pluk of toch koop maar dat is voor mij op dit moment wat minder belangrijk, gaat meer om wat erin moet.
Ik wil er FreeNAS op gaan draaien(90% zeker)
Maximale kosten wil ik eigenlijk op 400 euro leggen of er moet een goede reden zijn waarom wat hoger.
Mocht je meer info willen, vraag gerust, update ik deze ook even.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Marijn
EDIT: oeps, titelfaal