Toon posts:

Bestaande ADSL uitbreiden met Wifi, hoe krijg ik dit werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestaande ADSL router van KPN de Speedtouch 546 (4p). Nu wlde ik een Wifi uitbreiding er op zetten door middel van een Sitecom WL-143 router (4p). Ik dacht als volgt als aansluiting. Internet - ADSL - WL-143 (WAN) - PC. Ik sluit dus een van de hub poorten van de ADSL router op de WAN poort van de Sitecom router. Een van de Sitecom LAN poorten gaat dan naar de PC. Het resultaat is op dit moment dat het niet werkt, ik denk door een verkeerde IP instelling. Ik zou graag wat hulp hebben hoe ik beide moet instellen? Bedankt alvast.

Ed

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Krijgt je WiFi router wel een IP toegewezen van de Speedtouch?
Het zou moeten werken als je het zo aansluit. Zo heb ik hier ook een hele tijd gedraaid (maar dat was met een Linksys geval).

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Draadloze router aansluiten op een PC, verder op niks. Naam netwerk instellen, wachtwoord en zo. DHCP server uitzetten. Geef de router nu een ip-adres in het subnet die de speedtouch 546 uitdeelt, maar buiten zijn dhcp-range. Dus stel dat de 546 adressen geeft als 192.168.1.x dan geef je de draadloze router bv 192.168.1.254.
Instellingen opslaan. Sluit nu de draadloze router aan via en van ze LAN! Poorten op de speedtouch. Wanpoort niet gebruiken.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 06:36
Je moet, als het kan de Speedtouch configureren als Bridge, hiervoor moet je in configuratiewizard Bridge-profiel instellen. Dan geeft hij het externe ip en DNS-adressen, gateways enzo direct door aan de apparaten die je achter modem hangt. Dat zal neem ik aan die sitecom router worden, aan de WAN-poort.

Je kunt de sitecom eventueel tijdelijk laten werken door de bridge-mode van de Sitecom te laten werken. Gewoon de kabel van modem in een lan-poort van Sitecomrouter klikken (werkt bij mij redelijk, wel tijdelijke oplossing)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?