Toon posts:

I7 930 niet onder de 45 idle.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had een H50 maar deze maakt een tikkend geluidje (pomp, bekend probleem). Dat was ik zat, dus een scythe ninja 3 rev b gekocht.

Geinstalleerd. Kreeg slechte temp. Dus heb nu mn pc horizontaal liggen met de koeler rustend op de cpu adhv. zwartekracht xD... Zodat contact zonder meer goed is. Ik kom met fan op high niet onder de 42 idle op stock. Stressed (prime 95) gaat het richting de 65 á 70. Ambiant gaat richting 25 á 30. Koelpasta is AC5. een 'dotje' en uitgedrukt met cpu. Heb ik een aantal keer herdaan. Heb nog nooit problemen gehad met installeren van koeler :S. Wat gebeurd mij nu.

Met mijn h50 draaide de cpu 24/7 (gedurende 1.5 jaar +) .... @ 4.2 met 1.3xx volt op de core. @ 50 idle en 70 stressed. Wat kan hier aan de hand zijn? Dit moet een high end cooler zijn en toch niet zó veel moeten onder doen tov. H50? Of zou cpu iets gedegradeerd zijn na hij aardig op zn staart is getrapt....

Als ik nu mn oude OC instelling gebruik gaat de pc binnen 2 sec. op zwart. :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoge temperatuur van de omgeving is denk ik op dit moment je grootste probleem. Zou het winter zijn ligt je CPU temp ook 4 graden lager of meer. Nou ben ik een geval dat liever te veel koelpasta gebruikt dan te weinig dus zou adviseren om 2 rijst korrels pasta aan te brengen en zo de gehele CPU te voorzien van een 1mm dik laagje pasta. Ook zorgen dat de bouten waarmee de koeler vast zit stevig zijn aangedraaid en dan je backplate niet verkeerd om zit.
Ook maakt het een hoop verschil hoeveel ventilatoren je gebruikt en in welke configuratie dat is (push/pull)?