Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Hallo Tweakeraars.

Ik heb nu wat aardig wat geld binnen van mijn folderwijk en ik was al een tijdje van plan om een game pc te kopen. ik heb tijdens mijn verjaardag een MSI GTX 660 OC gekregen (3/4 maanden ligt die al stil helaas) en zelf heb ik een samsung tv monitor met een HDMI aansluiting en kabel. Veder heb ik nog een box van een oudere pc (midi tower) en nog een muis en toetsenbord.

De lijst die ik en mijn vriend hebben samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 208,95€ 208,95
1Gigabyte GA-Z87P-D3€ 98,40€ 98,40
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1G.Skill RipjawsX 8GB PC3-12800 (F3-12800CL7D-8GBXM)€ 72,90€ 72,90
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,95€ 14,95
1Thermaltake Berlin€ 50,10€ 50,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 482,30

+ MSI GTX 660 OC (videokaart), windows 7 licentie en office 2013 die ik op voorraad heb.

•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik ga met mijn nieuwe game pc aardig wat zware games spelen (far cry 3, GTA 5 en watch dogs) op gemiddeld/hoog instellingen. veder wat internetten en schoolwerk (PowerPoint, word) en overklokken tot 4,3/4,4 Ghz

Wat mag het systeem gaan kosten?

Rond de €500. (Max: €525)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Voor het moederbord geen asrock ven wege nare ervaringen. Maar voor prosessor het liefst intel. Maar AMD is ook goed. 8 Gb (snelle) Ram en voor in de toekomst nividia Sil.

[b]•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)[b]

Een stille pc zijn wel fijn zijn maar dat is geen benodigde eis

MarcRvB

[ Voor 1% gewijzigd door MarcRvB op 14-07-2013 18:03 . Reden: Meer duidelijkere eisen ]

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Tot hoeveel ga je overklokken?

Ben je tevreden met het eindbedrag of wil je het heel graag goedkoper?

PS: Is in de loop van de tijd slim om met deze pc dan een extra GTX 660 te nemen?

Omdat je hebt aangegeven ook op medium te willen spelen, zou ik gewoon je videokaart houden en later als de kaart het niet meer trekt een betere/ moderne/ zuinige/ stille kaart kopen.

Als je geen sli draait (en niet gaat overklokken), kunnen moederbord, voeding (en cpu koeler) goedkoper. (dus een klein bordje met een enkele videokaart en een goede voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
mirp schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:48:
Tot hoeveel ga je overklokken?

Ben je tevreden met het eindbedrag of wil je het heel graag goedkoper?

PS: Is in de loop van de tijd slim om met deze pc dan een extra GTX 660 te nemen?

Omdat je hebt aangegeven ook op medium te willen spelen, zou ik gewoon je videokaart houden en later als de kaart het niet meer trekt een betere/ moderne/ zuinige/ stille kaart kopen.

Als je geen sli draait (en niet gaat overklokken), kunnen moederbord, voeding (en cpu koeler) goedkoper. (dus een klein bordje met een enkele videokaart en een goede voeding)
Ik zou graag tot ongeveer 4,3/4,4 GHz willen overklokken.

ja ik ben wel tevreden met mijn eigen lijstje met het eindbedrag. Maar goedkoper is natuurlijk wel leuker.
:) . ik ga mijn topic even aanpassen voor mijn eisen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 17:21
Ik denk niet dat een GTX 660 GTA V goed zal kunnen draaien. Tenminste niet op hoge settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
thescorpi0n schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:28:
Ik denk niet dat een GTX 660 GTA V goed zal kunnen draaien. Tenminste niet op hoge settings.
Dus een 2de GTX 660 is daarbij wel nodig? Of moet ik een andere videokaart kopen voor later?

Maar GTA V is ook goed genoeg op Gemiddeld voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
GTA V komt nog lang niet uit voor op de PC. dat is minstens begin 2014 dus daar zou ik me nog niet druk over gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
MarcRvB schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:33:
[...]

Dus een 2de GTX 660 is daarbij wel nodig? Of moet ik een andere videokaart kopen voor later?

Maar GTA V is ook goed genoeg op Gemiddeld voor mij.
Is moelijk te zeggen. Voor sommige spellen levert SLI bijna een verdubbeling van de prestaties, bij andere spellen blijven de prestaties ongeveer hetzelfde of worden zelfs slechter door SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
thescorpi0n schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:27:
[...]

Is moelijk te zeggen. Voor sommige spellen levert SLI bijna een verdubbeling van de prestaties, bij andere spellen blijven de prestaties ongeveer hetzelfde of worden zelfs slechter door SLI.
Maak je daar geen zorgen over. Ik heb een review gezien dat 2x GTX 660 evenveel prestatie levert dan een 1x GTX 680 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
thescorpi0n schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:28:
Even hier op terug. GTA V kan gespeeld worden op de 5/6 jaar oude playstation 3 en xbox 360. Dus mijn gtx 660 kan wel een combinatie van gemiddelde en hoge grafische instellingen. (of de pc versie wordt totaal anders)
Lednov schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:53:
GTA V komt nog lang niet uit voor op de PC. dat is minstens begin 2014 dus daar zou ik me nog niet druk over gaan maken.
Dan heb ik inderdaad even te tijd om mijn beestje te upgraden :). Maar ik verwacht hem meer in november/december 2013. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
MarcRvB schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 23:51:
[...]

Maak je daar geen zorgen over. Ik heb een review gezien dat 2x GTX 660 evenveel prestatie levert dan een 1x GTX 680 :)
Dat hangt van de games af. Bij sommige games is de prestatiewinst met sli rond de 90%. Bij andere slechts 20%.
Sli is idd wel aan te raden als je echt op hoge settings wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

MarcRvB schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 23:58:

Dan heb ik inderdaad even te tijd om mijn beestje te upgraden :). Maar ik verwacht hem meer in november/december 2013. ;)
Off topic, maar reken maar meer ergens in Maart/April (minimaal 6 maanden na release date).

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
Wil je nu wel of geen sli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
MarcRvB schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 23:51:
[...]

Zoals ik zei, dat verschilt per spel.
Sommige spellen maken goed gebruik van SLI, sommige helemaal niet.
Zie hier een review met heel veel benchmarks met single cards, SLI en 3-way SLI: http://nl.hardware.info/r...dirt-showdown---1920x1080
In sommige spellen helpt het heel veel, in sommige bijna niet (of zelfs negatief).
MarcRvB schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 23:58:
[...]

Even hier op terug. GTA V kan gespeeld worden op de 5/6 jaar oude playstation 3 en xbox 360. Dus mijn gtx 660 kan wel een combinatie van gemiddelde en hoge grafische instellingen. (of de pc versie wordt totaal anders)
De pc versie is absoluut niet gelijk aan de console versie. GTA wordt meestal gemaakt voor de consoles, en daarna geport naar de PC. Dit zorgt vaak (ook in het geval van GTA IV) dat de code verre van goed geoptimaliseerd is voor PC. Ik betwijfel of een GTX 660 uberhaupt GTA IV goed kan draaien, laat staan GTA V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 00:45
thescorpi0n schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:13:
De pc versie is absoluut niet gelijk aan de console versie. GTA wordt meestal gemaakt voor de consoles, en daarna geport naar de PC. Dit zorgt vaak (ook in het geval van GTA IV) dat de code verre van goed geoptimaliseerd is voor PC. Ik betwijfel of een GTX 660 uberhaupt GTA IV goed kan draaien, laat staan GTA V.
De 660 Oc haalt GTA gemakkelijk, de vraag is alleen met welke settings. Battlefield 3 draait die op 37 fps minium op 1080p Ultra. De vraag is waarom je zo'n sterke cpu neemt terwijl je met games eigelijk maar weinig aan hebt. De gpu zal altijd het bottleneck zijn.

Er is trouwens gewoon een scyth mugen 4 uit, is geen doorbraak maar hij is wel beter dan de pcgh editie.
pricewatch: Scythe Mugen 4

[ Voor 12% gewijzigd door comitatus op 14-07-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
comitatus schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:41:
[...]

De 660 Oc haalt GTA gemakkelijk, de vraag is alleen met welke settings. Battlefield 3 draait die op 37 fps minium op 1080p Ultra. De vraag is waarom je zo'n sterke cpu neemt terwijl je met games eigelijk maar weinig aan hebt. De gpu zal altijd het bottleneck zijn.

Er is trouwens gewoon een scyth mugen 4 uit, is geen doorbraak maar hij is wel beter dan de pcgh editie.
pricewatch: Scythe Mugen 4
Ok thx voor de info :). Dus volgens jouw kan ik net zo goed een i3tje nemen en van dat overige geld een SSD kopen ofzo?

scyth mugen 4? Oh ok nice, ondersteunt die dan ook de nieuwste soccet?
Jep die wil ik wel heel graag.
thescorpi0n schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:13:
[...]

Zoals ik zei, dat verschilt per spel.
Sommige spellen maken goed gebruik van SLI, sommige helemaal niet.
Zie hier een review met heel veel benchmarks met single cards, SLI en 3-way SLI: http://nl.hardware.info/r...dirt-showdown---1920x1080
In sommige spellen helpt het heel veel, in sommige bijna niet (of zelfs negatief).

[...]

Ja die GTA 4 was inderdaad zeer slecht geoptimaliseerd (helaas). Maar we weten niet wat voor hardware voor GTA V moet hebben voor gemiddelde of hoge prestaties? Maar je kunt toch ook sil uitzetten toch? (ik weet niet veel van Sil. Alleen dat je een 2de videokaart dan erin kan schuiven en beide kunt gebruiken)

Maar thx voor de hulp iedereen ik waardeer het :)

Dus even op een rijtje:

- Een i5 is niet echt nodig, een i3 is meer dan genoeg.
- De videokaart blijft een raadsel dat hij wel of niet GTA V kan afspelen of Gemiddeld of op hoog.
- Een 2de GTX 660 (Sil) kan maar bij sommige spelen werkt dat soms niet zo goed

Maar de rest van mijn onderdelen zijn goed dus hierbij of moet ik een nieuw lijstje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
CPU:

http://www.pcgameshardwar...re-i5-4570T-Test-1077362/

GTX 660 sli:

http://lanoc.org/review/video-cards/6606-gtx-780-sli-results

Jouw systeem kan (wel even een sli mobo pakken) en ik persoonlijk zou een voeding van seasonic pakken (langer garantie).

Sli bordje kun je hier eentje uitkiezen:

http://tweakers.net/categ...BRZYk5SlbRSibGlmZKsbW1tQA (wel even de juiste socket kiezen)

[ Voor 84% gewijzigd door mirp op 14-07-2013 21:06 ]

Pagina: 1