Makkelijkste manier om bestanden van harddisk af te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• pietervsa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07-2023
graka is dood dus kan niet in windows komen. wil graag de bestanden van mijn HDD afhalen deze heeft de volgende ingangen en kabels(foto). heb geen andere pc waar de HDD kabels compatibel zijn
wat is mijn beste optie om de bestanden eraf te halen en kan iemand mij vertellen hoe deze kabels/ingangen genoemd worden(op de foto)?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/3BWt4.jpg

foto van de twee kabels die erin gaan

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/3BWvY.jpg

Verwijderd

Das een Sata connector :) mag sata1 sata2 of 3 zijn dat moet niet uitmaken.

maar als je geen andere PC hebt hoe wil je dan bij de bestanden komen?
-als je een huis netwerk hebt zou je de pc ook zonder videokaart moeten kunnen laten opstarten en mogelijk via je huisnetwerk de schijf benaderen?
-anders een PC met sata zoeken waar je hem in kan hangen (en via schijf beheer koppelen) of een goedkoop 2e hands videokaartje halen / nieuwe?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wikipedia: Serial ATA

lijkt misschien een botte reactie, maar dit is toch echt heel simpel te vinden (en eigenlijk standaard tweakers knowledge)... een beetje reverse image search en klaar :S

[ Voor 55% gewijzigd door Bartjezz op 13-07-2013 17:51 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 20:22
Ik zou je schijf niet zo vol op de printplaat vastpakken overigens..

UNOX: The worst operating system

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-01 08:46
Standaard sata connector.
Je schrijft dat je andere pc geen sata heeft, dat hoeft geen probleem te zijn.
Wat je moet zoeken is een pc/laptop welke USB heeft en een usb naar sata setje:
http://www.conrad.nl/ce/n...bel?queryFromSuggest=true

Deze zijn bij de betere computerwinkels te koop.

Hiermee sluit je de harde schijf aan op een andere pc/laptop en verschijnt de schijf als een externe schijf.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 16:36
of voor dezelfde prijs een externe bay kopen liefst met usb 3.0.
Is hij meteen klaar voor externe opslag.

gewaarwordingshorizon

• pietervsa
beascob schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:14:
of voor dezelfde prijs een externe bay kopen liefst met usb 3.0.
Is hij meteen klaar voor externe opslag.
geweldig en bedankt voor de reacties allemaal! dus als ik mijn HDD in zo'n behuizinkje steek is het een portable harddisk? wat is het verschil buiten veiligheid om zo'n connector te kopen vs een behuizinkje?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
pietervsa schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:47:
[...]

geweldig en bedankt voor de reacties allemaal! dus als ik mijn HDD in zo'n behuizinkje steek is het een portable harddisk? wat is het verschil buiten veiligheid om zo'n connector te kopen vs een behuizinkje?
Technisch is er geen verschil. Zo'n losse connector is handig voor mensen die vaak een losse hardisk moeten aansluiten om te testen etc, dan hoef je hem niet steeds in een behuizing te schroeven.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Hoop alleen dat je HDD het nog doet....
Zoals al eerder door iemand hierboven gemeld ga je niet met die gevoelige hardware om zoals het hoort. Je hoeft maar een beetje statisch geladen te zijn (en pech hebben) en die chips worden gefrituurd omdat jij er met de hand vol op zit...
Niet echt handig... maar succes...

• pietervsa
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:11:
Hoop alleen dat je HDD het nog doet....
Zoals al eerder door iemand hierboven gemeld ga je niet met die gevoelige hardware om zoals het hoort. Je hoeft maar een beetje statisch geladen te zijn (en pech hebben) en die chips worden gefrituurd omdat jij er met de hand vol op zit...
Niet echt handig... maar succes...
aaargh bedankt voor de waarschuwing! hoe kan ik zorgen dat ik het ding niet mol wanneer ik het meeneem naar een winkel?

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
In een antistatische zak doen waar hardware normaal ook in geleverd wordt.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pietervsa schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:57:
[...]

aaargh bedankt voor de waarschuwing! hoe kan ik zorgen dat ik het ding niet mol wanneer ik het meeneem naar een winkel?
Meenemen in een esd zak. Bij gebrek aan een esd zak, een gewone papieren zak nog het beste alternatief. (papier trekt vocht aan, geleid een beetje etc)

Maar wat uit den boze is statische elektrischiteit, dus geen plastic zakje, bubblewrap etc.

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 14-07-2013 14:05 ]

Iperf

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:57
Ik weet niet waar je woont maar je mag ook langs komen met je hdd, ik zet hem hier in een hdd dock en dan komt je data er wel af (als er niets geks gebeurd is met je hdd) :)

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
pietervsa schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:57:
[...]

Ik zou je HDD lekker thuislaten en op je gemak zo'n behuizinkie ervoor bestellen, tenzij je echt een heel specifieke zoekt ben je met ophalen niks goedkoper uit.

Iedereen kan de schijf er gewoon inschuiven daar heb je geen expert voor nodig.

En gewoon aan de zijkanten vastpakken is geen probleem, en niet op vloerbedekking leggen ofzo. :)

Elk van deze filter is goed dus kies maar uit, alleen zo'n docking station is bedoeld voor tijdelijk, kan wel maar dan steekt ie er naakt bovenuit en dat is niet zo veilig dus.

[ Voor 26% gewijzigd door jesper86 op 14-07-2013 22:01 ]

Pagina: 1