Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Ik heb een GTX570 deze is net eergisteren soort van overleden, permanente blauwe artifacts en om de haverklap wit beeld, koeler sprint op fullload als of die wil opstijgen resolutie wil niet hoger dan 240x160-4bit (erg leuk op een 27’’ scherm met reso van 2560x1440) kaart is altijd stock geweest netjes stofvrij gehouden en niet overgeklokt geweest ook niet onder de warmte bezweken.

Deze kaart is 01-06-2011 gekocht nu net iets meer dan een maand over de garantie van de 24 maanden.

Nu lijkt mij het toch redelijk dat ik de verkoper of fabrikant aanspreek op een defect productie die niet de verwachte levensduur heeft gehaald. Ik heb 2 jaar gebruik kunnen maken van de videokaart dus volledige geld terug of 100% reparatie kosten (reparatie lijkt me niet echt relevant) nee maar wel een deel daar van.

Ik ben van mening dat een videokaart meer een levensduur heeft van 3tot4 jaar. Het was geen 45 euro kaart destijds 300+.

Ik heb ook geen rechten gestudeerd dus was benieuwd of meer mensen met dit bijltje hebben gehakt?

BTW kaart is volledig getest op andere systemen en drivers en firmware en koeler ect ect.

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 13-07-2013 17:41 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:50

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit is meer iets voor het shopping forum, omdat het over de levensduur en garantie van een product gaat.

> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Welk merk is je videokaart ? het kan goed zijn dat de fabrikant een langere warranty geeft dan de winkel en dan kun je alsnog RMA aanvragen.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
pm1 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:37:
Welk merk is je videokaart ? het kan goed zijn dat de fabrikant een langere warranty geeft dan de winkel en dan kun je alsnog RMA aanvragen.
MSI niet dat je echt duidelijk bij hun wordt http://nl.msi.com/service/warranty/
http://www.msi.com/service/warranty/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Absoluut RMA aanvragen! Coulance is hier mogelijk wel aan de orde. Op de stevige Asus kaarten zit iig altijd 3 jaar. Ik neem aan dat je in de BIOS ook niks meer ziet dan is hij er zeker geweest als je de kabel en het scherm hebt uitgesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou contact opnemen met de winkel waar je de kaart gekocht hebt. Als die niets willen of kunnen zou ik contact opnemen met de fabrikant. Je moet maar net mazzel hebben dat iemand iets wil doen. Er zijn winkels die zeggen dat je pech hebt omdat de 2 jaar voorbij is, er zijn ook winkels die iets kunnen doen qua coulance of een bon opzoeken die wel binnen de 2 jaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 22:53
De fabrikant aanspreken kan niet, want je hebt geen overeenkomst gesloten met hun. Dat heb je met je leverancier, dus je winkel of webshop.

En hier geldt gewoon het recht op een degelijke product. Een termijn wordt niet genoemd in de wet, dus die twee jaar maakt niks uit.
Ik ben het veder met je eens dat de levensduur langer is dan twee jaar. Dit valt niet onder slijtage en als het goed is heb je het product normaal gebruikt.
Verder vind ik het niet redelijk dat je zou moeten meebetalen aan de kosten voor de reparatie, aangezien je het product niet lang genoeg hebt kunnen gebruiken zonder problemen.
Ik vind dat je een stevige positie hebt, en dit afpoeieren op coulance vind ik zwak, want hier heb je gewoon recht op.

Verder moet je echt www.consuwijzer.nl lezen, daar staat erg veel betrouwbare en goede informatie over consumentenrecht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

( Toevallig recent ge-upgrade naar windows 8 ? want een vriend van mij heeft een MSI laptop en hij heeft massa's problemen met de MSI drivers voor win 8 )

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

42dpi schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:34:
Ik heb 2 jaar gebruik kunnen maken van de videokaart dus volledige geld terug of 100% reparatie kosten (reparatie lijkt me niet echt relevant) nee maar wel een deel daar van.
Helemaal niemand op deze planeet kan iets zinnigs zeggen over de verwachte levensduur van die videokaart tenzij je ermee naar de rechter gaat.

Verder heb je recht op herstel of vervanging en ,wanneer beide niet mogelijk zijn, ontbinding. Ivm de tijd die je het product hebt kunnen gebruiken is er wel sprake van een gebruiksvergoeding. De hoogtes zijn voor zover mij bekend niet vastgelegd en derhalve onderhandelbaar ;)

Kun je trouwens verduidelijken of het product binnen de 24 maanden defect is gegaan of net erbuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
En vaak krijg je nog een dagwaarde terug van je kaart, dus als je hem 2 jaar heb gebruikt en hij koste 300euro en je hebt 3jaar garantie dan heb je nu nog ong 60 70 euro wat hij waard kan zijn.
"als ze een credit geven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

Toevallig last van het nVidia driverprobleem gehad?

[ Voor 33% gewijzigd door Pathogen op 15-07-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Holland1994 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 03:56:
De fabrikant aanspreken kan niet, want je hebt geen overeenkomst gesloten met hun. Dat heb je met je leverancier, dus je winkel of webshop.
Onzin.

Je kan bij OCZ en WD bijvoorbeeld gewoon terecht als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 14:40

D4NG3R

kiwi

:)

PilatuS schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:58:
[...]

Onzin.

Je kan bij OCZ en WD bijvoorbeeld gewoon terecht als consument.
Het is niet helemaal onzin, ik kan zo geen hardwarefabrikanten opnoemen welke je zullen weigeren. Maar je hebt inderdaad geen overeenkomst met de fabrikant, in theorie hoeft deze je dus geen garantie te verlenen.

Richting de TS: Lees dit eens door, en trek daar je conclusie en stappenplan uit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:00:
[...]

Het is niet helemaal onzin, ik kan zo geen hardwarefabrikanten opnoemen welke je zullen weigeren. Maar je hebt inderdaad geen overeenkomst met de fabrikant, in theorie hoeft deze je dus geen garantie te verlenen.

Richting de TS: Lees dit eens door, en trek daar je conclusie en stappenplan uit.
Hij zegt dat het niet mogelijk is de fabrikant aan te spreken, dat klopt dus niet. Het is inderdaad wel zo dat dit niet je normale aanspreekpunt is. Het wil alleen soms zo zijn dat de winkel niets wil of kan doen, dan is het handig om het via de fabrikant te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:51:
[...]

Kun je trouwens verduidelijken of het product binnen de 24 maanden defect is gegaan of net erbuiten?
01-06-2011 gekocht dus net iets meer dan een maand over de garantie.
Thrackan schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:56:
Toevallig last van het nVidia driverprobleem gehad?
Zovaak, Nivdia drivers die crashes en hersteld is maar dat is altijd al zo geweest ook met andere nvidia kaarten.

[ Voor 32% gewijzigd door 42dpi op 15-07-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
42dpi schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:22:
[...]

01-06-2011 gekocht dus net iets meer dan een maand over de garantie.
dan hoeft de fabrikant niet echt wat te doen, en zou de winkel je uit coulance kunnen helpen, maar met een marge van 4% bewijfel ik of een webshop in de rij gaat staan om je te helpen.
En gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen.
Helaas bij dat soort producten zakt de prijs enorm in.

Had zelf een GTX285AMP edition van Zotac gekocht voor 379,00 euro toendertijd, 2 jaar erna verkocht voor net 50euro.
Waarom ?, ze brachten simpelweg niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Mektheb schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:29:
[...]

dan hoeft de fabrikant niet echt wat te doen, en zou de winkel je uit coulance kunnen helpen, maar met een marge van 4% bewijfel ik of een webshop in de rij gaat staan om je te helpen.
En gelijk hebben en krijgen zijn 2 verschillende dingen.
Helaas bij dat soort producten zakt de prijs enorm in.

Had zelf een GTX285AMP edition van Zotac gekocht voor 379,00 euro toendertijd, 2 jaar erna verkocht voor net 50euro.
Waarom ?, ze brachten simpelweg niet meer op.
Nou waarde van de GTX570 is geen 50,- nog het is nog een kaart die heel goed mee doet in de lijst van highend kaarten http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html mijn schatting is meer in de richting van 150,-

maar idd even afwachten wat de verkoper doet, deze draait trouwens niet zelf op voor de kosten 100% deze verhalen ze gewoon bij de fabriek, het zou wat zijn als elke verkoper op eigen kosten defecte producten moet vergoeden.

[ Voor 12% gewijzigd door 42dpi op 15-07-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
42dpi schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:32:
[...]

Nou waarde van de GTX570 is geen 50,- nog het is nog een kaart die heel goed mee doet in de lijst van highend kaarten http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html mijn schatting is meer in de richting van 150,-
Dat begrijp ik ook wel, maar ik zeg alleen maar dat je de dagwaarde niet moet ondersschatten, en je bent al over de garantie heen.

Vaak geven ze iemand een credit omdat hij bv niet gerepareerd kan worden en dan rekenen ze uit hoelang je hem hebt en gebruikt en hoelang je garantie is, wat dan inhoud dat je XX gecrediteerd krijgt.
Aangezien je dus buiten de garantie zit, zou dit uitkomen op 0.

edit : en inderdaad tussen de 100 / 150 euro is de kaart werkend 2e hands waard.
edit 2 : 2 jaar is namelijk erg veel in elecktronica land, en het is dus heel goed mogelijk de onderdelen er allang niet meer zijn. ( wat niet jouw probleem is )

[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 15-07-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Mektheb schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:34:
[...]

Dat begrijp ik ook wel, maar ik zeg alleen maar dat je de dagwaarde niet moet ondersschatten, en je bent al over de garantie heen.

Vaak geven ze iemand een credit omdat hij bv niet gerepareerd kan worden en dan rekenen ze uit hoelang je hem hebt en gebruikt en hoelang je garantie is, wat dan inhoud dat je XX gecrediteerd krijgt.
Aangezien je dus buiten de garantie zit, zou dit uitkomen op 0.

edit : en inderdaad tussen de 100 / 150 euro is de kaart werkend 2e hands waard.
edit 2 : 2 jaar is namelijk erg veel, en dus heel goed mogelijk de onderdelen er allang niet meer zijn.
Ik ga geen credit accepteren dat hoef ik ook niet en nul op request krijgen ga ik al helemaal niet mee akkoord.
Nederlandse wet zegt zo als D4NG3R ook al aangaf een product moet een degelijke levensduur hebben ook al zegt de verkoper of fabrikant X aantal jaren. Voor een Videokaart vindt ik 2 jaar en 1 maand wel te weinig.

Reparatie zal niet gaan daar zijn de PCB's te klein voor en kosten te hoog om te vinden wat er nou mis mee is.

[ Voor 15% gewijzigd door 42dpi op 15-07-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
42dpi schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:37:
[...]

Ik ga geen credit accepteren dat hoef ik ook niet en nul op request krijgen ga ik al helemaal niet mee akkoord.
Nederlandse wet zegt zo als D4NG3R ook al aangaf een product moet een degelijke levensduur hebben ook al zegt de verkoper of fabrikant X aantal jaren. Voor een Videokaart vindt ik 2 jaar en 1 maand wel te weinig.
Ben ik helemaal met je eens, alleen zegt de fabrikant dit wel tegen de winkel.
En jijzelf heb met de winkel te maken, en die moeten het oplossen en dat gaat waarschijnlijk uit hun eigenzak worden. ( of touw trekken tot je gelijk krijgt etc )

Niet dat dat iets te maken heeft met het probleem voor jouw, maar zo werkt het vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Mektheb schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:39:
[...]

Ben ik helemaal met je eens, alleen zegt de fabrikant dit wel tegen de winkel.
En jijzelf heb met de winkel te maken, en die moeten het oplossen en dat gaat waarschijnlijk uit hun eigenzak worden.
Verkoper heeft ook gewoon een garantie overeenkomst met de fabrikant. Fabrikant is ook gewoon verplicht de verkoper degelijk handelswaar te leveren, nou goed ik heb dan niks te maken hoe de verkoper het regelt met de fabrikant maar verkoper zal dit niet compleet uit eigen zak betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
42dpi schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:41:
[...]

Verkoper heeft ook gewoon een garantie overeenkomst met de fabrikant. Fabrikant is ook gewoon verplicht de verkoper degelijk handelswaar te leveren, nou goed ik heb dan niks te maken hoe de verkoper het regelt met de fabrikant maar verkoper zal dit niet compleet uit eigen zak betalen.
Kan je bijna verzekeren van wel. ( heb erg lang gewerkt in een computer winkel )
een Winkel koopt het bij een Leverancier en die koopt het bij de fabrikant ( soms nog met een tussen station )
Kortom de winkel stuurt hem op naar de leverancier en die stuurt hem op naar de fabrikant.
Fabrikant zegt geen garantie meer tegen de leverancier leverancier zegt tegen winkel sorry jongens garantie is voorbij.
Winkel zegt tegen jouw de garantie is verlopen.
Jij beoefent je op het recht dat je een degelijk product moet hebben etc, winkel gaat dit proberen te verhalen bij de leverancier.
Leverancier probeert de Winkel ( hun klant immers ) tevreden te houden en gaan een oplossing bedenken, en vaak betekend dat dat de winkel een ander product kan kopen met een korting etc om die jouw aan te bieden.
Maar vaak is het ook gewoon vanuit leverancier kant : garantie met vakantie om het maar even bot te zeggen.

Zakelijke deals tussen winkel en leverancier hebben andere verhoudingen kwa garantie recht.
Jouw garantie als consument is anders ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 15-07-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:09
42dpi schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:41:
[...]

Consumenten recht is een stuk anders dan B2B, zeker op het gebied van garantie. Dus ga er niet zomaar van uit dat een winkel/distri altijd aanspraak kan maken op garantie richting degene waar hij zijn producten gekocht heeft terwijl een consument nog wel garantie kan eisen van de betreffende winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dennism schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:47:
[...]

Consumenten recht is een stuk anders dan B2B, zeker op het gebied van garantie. Dus ga er niet zomaar van uit dat een winkel/distri altijd aanspraak kan maken op garantie richting degene waar hij zijn producten gekocht heeft terwijl een consument nog wel garantie kan eisen van de betreffende winkel.
Sterker nog als je als winkel nu een product besteld van 1000euro bij een leverancier en hij komt binnen en jij als consument heb hem besteld bij de winkel via de webshop ( als standaard artikel )

En ze sturen hem op en jij denkt naah dit is hem niet geworden en stuurt hem terug, dan kan de winkel hem niet weer terug sturen omdat ze hem al gekocht hebben zakelijk.
Andere woorden ze blijven er mee zitten, totdat iemand anders hem koopt etc ( daarom doen winkels zoals MM etc producten die terug gekomen zijn in de schap weer zetten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Als de normale levensduur 4 jaar is, zul je ook nooit het volle bedrag terugkrijgen. Je hebt er immers al 2 jaar van kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Contact gehad met MSI zij geven gewoon 3 jaar garantie. Nadat de winkel niet meer bereikbaar is zowel telefonisch als email en winkel is leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Zie msi is niet zo moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Uiteindelijk niet nee ik ga ook niet verder MSI afbranden, maar ik heb wel veel moeite moeten doen om er achter te komen dat de garantie 3 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 17:59
42dpi schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:16:
[...]

Uiteindelijk niet nee ik ga ook niet verder MSI afbranden, maar ik heb wel veel moeite moeten doen om er achter te komen dat de garantie 3 jaar is.
Hoezo uiteindelijk? Zover ik uit je topic begrijp heb je er helemaal geen moeite voor hoeven doen als je gewoon meteen aan ze gevraagd had?

Je hebt jezelf het moeilijker (en onrealistischer) gemaakt dan noodzakelijk.
Pagina: 1