Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had twee dagen een HD 7850 in gebruik in combinatie met een i5 4430, 8GB Ram, 160GB Sata, 600W PSU maar ik wilde toch iets meer performance dus heb ik hem omgeruild voor een HD 7950.

Nu is het probleem dat ik met de HD 7850 betere prestaties kreeg dan met de HD 7950 en ik heb geen flauw idee hoe dat komt. beide kaarten liepen op de niewste drivers. Met Sim City bijv. kreeg ik met de HD 7850 zo'n 55 fps op Ultra, en nu krijg ik met de HD 7950 zo'n 40 fps.
Ook CPU intensive spellen als Minecraft lopen slechter, ik kreeg eerst zo'n 300 à 400 fps, en nu zo'n 150 tot 200 fps.

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je drivercleaner gedraaid tussendoor, het is namelijk beter om ff eerst drivers te verwijderen bij het instaleren van een nieuwe kaart?
Kan zijn dat je voeding niet genoeg kan leveren (hoewel me dat erg raar lijkt), als je meerdere 12 volt lijnen hebt pak dan anders een andere.

De spellen hebben in de tussentijd geen settings verandert omdat ze een snellere kaart detecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de drivers heb ik compleet verwijdert toen ik de nieuwe kaart erin deed.

Met DX11 spellen als Far Cry 3 haal ik wel goede framerates op ultra presets, dus ik snap er steeds minder van. De voeding lijkt me geen problemen te veroorzaken, omdat deze in mijn testbench zonder problemen een i7 en GTX 780 in max load kon hebben.

De settings van de spellen heb ik ook nagechecked en zijn onveranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
Ook CPU intensive spellen als Minecraft lopen slechter, ik kreeg eerst zo'n 300 à 400 fps, en nu zo'n 150 tot 200 fps.
zeg je.

als iets CPU intensive is dan ligt het niet aan de vidkaart. dus zal het misschien aan je cpu liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CPU heb ik toen ik hem gekocht had al gelijk een stress test laten doen, en hij hield het prima vol zonder mankementen, dus de CPU zou geen probleem moeten zijn :/