Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo Y500 vs Asus N56VB

Pagina: 1
Acties:

• Gashuno
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-11 11:25
-

[ Voor 99% gewijzigd door Gashuno op 10-02-2018 14:57 . Reden: Privacy ]

Verwijderd

Ik heb zelf de Y500 en ik ben er heel erg blij mee.

De extra SSD die je erin kan doen is ook heel mooi meegenomen. Een snellere CPU compenseert niet of nauwelijks voor een mindere GPU. Dit komt mede omdat spellen sowieso niet meer dan vier cores gebruiken en de kloksnelheid vaak hetzelfde is.

Ik zie wel dat de GPU volgens de benchmark de GT740 er ongeveer -10% onder zit. De lichtjes onder de toetsenbord is ook heel fijn.

Wat voor de Asus spreekt is dat hij waarschijnlijk iets betere bouwkwaliteit heeft. Als je heel veel moet typen kan de laptop van de Lenovo een beetje in je polsen (hangt af van iedereen) gaan snijden.

Daarnaast heeft de Asus 5ghz ondersteuning. Het hangt van je persoonlijke smaak af in ieder geval.

• Gashuno
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:39:

De extra SSD die je erin kan doen is ook heel mooi meegenomen. Een snellere CPU compenseert niet of nauwelijks voor een mindere GPU. Dit komt mede omdat spellen sowieso niet meer dan vier cores gebruiken en de kloksnelheid vaak hetzelfde is.

Ik zie wel dat de GPU volgens de benchmark de GT740 er ongeveer -10% onder zit. De lichtjes onder de toetsenbord is ook heel fijn.

Wat voor de Asus spreekt is dat hij waarschijnlijk iets betere bouwkwaliteit heeft. Als je heel veel moet typen kan de laptop van de Lenovo een beetje in je polsen (hangt af van iedereen) gaan snijden.

Daarnaast heeft de Asus 5ghz ondersteuning. Het hangt van je persoonlijke smaak af in ieder geval.
thuis zit ik vooral aan de kabel en op school is 5ghz wifi onnodig denk ik,
het feit dat de lenovo uitbreiding biedt voor een eventuele SSD of extra Video kaart vind ik erg mooi en de ietsjes sterke videokaart ook. en bovendien vind ik dat zwarte met rood een erg mooie combinatie ;)

Hartelijk dank voor de reactie

• Gashuno
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:39:

nog ff een vraagje, weet u misschien waar de laptop te verkrijgen is?
op acesdirect.nl en andere sites is het niet op voorraad, nou weet ik niet dat als je de laptop besteld er wordt gewacht tot het weer op voorraad is of dat de winkel hemzelf gaat bestellen om zo snel mogelijk op te sturen

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De huidige y500 is een prima keuze als multimedia machine. Zeker voor zijn huidige geldprijzen. Advies: Wacht vooral NIET op de nieuwe opvolger van de y500, de y510... De nieuwe is namelijk op bijna elke front vele malen slechter dan de huidige. Met name de accuduur, koeling, bouwkwaliteit en het gebrek aan CPU turbo is drama....

http://www.notebookcheck....10p-Notebook.97071.0.html

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Gashuno
Vinand schreef op maandag 15 juli 2013 @ 18:07:
De huidige y500 is een prima keuze als multimedia machine. Zeker voor zijn huidige geldprijzen. Advies: Wacht vooral NIET op de nieuwe opvolger van de y500, de y510... De nieuwe is namelijk op bijna elke front vele malen slechter dan de huidige. Met name de accuduur, koeling, bouwkwaliteit en het gebrek aan CPU turbo is drama....

http://www.notebookcheck....10p-Notebook.97071.0.html
hartelijk dank voor de reactie, mijn keuze staat vast en het wordt de Lenovo Y500, het moeilijke is nu de laptop kunnen kopen, zoals mijn reactie daar boven zijn ze niet in voorraad in de webwinkels die ik heb bezocht :/
ik weet niet of je nou moet gaan wachten tot ze weer in voorraad zijn (dat misschien te lang gaan duren) of dat de laptop wordt besteld door de website als je het bij hun koopt, wat naderende informatie hierover zou erg fijn zijn ;)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Android developer & dürüm-liefhebber

• Gashuno
zit helaas wat boven het budget :/
toch bedankt voor de aanbeveling

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Gashuno schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:45:
[...]

hartelijk dank voor de reactie, mijn keuze staat vast en het wordt de Lenovo Y500, het moeilijke is nu de laptop kunnen kopen, zoals mijn reactie daar boven zijn ze niet in voorraad in de webwinkels die ik heb bezocht :/
ik weet niet of je nou moet gaan wachten tot ze weer in voorraad zijn (dat misschien te lang gaan duren) of dat de laptop wordt besteld door de website als je het bij hun koopt, wat naderende informatie hierover zou erg fijn zijn ;)
Waarschijnlijk word deze jammer genoeg niet meer bijgevuld aangezien binnenkort de y510 uitkomt... Die letterlijk op elk front een groot dramabak is... Het is echt een trend aan het worden bij Lenovo... Eerst een topmodel uitbrengen die letterlijk op bijna elk punt helemaal top is (y580), daarna een opvolger met een leuke gimmick maar minder op elk vlak (y500), daarna een uitbrengen die echt dramatisch presteerd ten opzichte van de voorganger (y510)...

Maar on topic:
Je kan het beste als alternatief een kijkje bij Dell nemen. De Insprion 15R SE is de alternatief tegenover de Lenovo. De bouwkwaliteit en accuduur is iets minder, maar daarvoor heb je wel een vriendelijkere prijs vs. lenovo y500. LET OP: Deze prijs kun je alleen krijgen mits je gebruik maakt van de Dell kortingsbonnen en url constructies. Hiervoor adviseer ik je om een kijkje te nemen bij de "dell kortingsbonnen" topic.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Gashuno
Vinand schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:43:
[...]

Waarschijnlijk word deze jammer genoeg niet meer bijgevuld aangezien binnenkort de y510 uitkomt... Die letterlijk op elk front een groot dramabak is... Het is echt een trend aan het worden bij Lenovo... Eerst een topmodel uitbrengen die letterlijk op bijna elk punt helemaal top is (y580), daarna een opvolger met een leuke gimmick maar minder op elk vlak (y500), daarna een uitbrengen die echt dramatisch presteerd ten opzichte van de voorganger (y510)...

Maar on topic:
Je kan het beste als alternatief een kijkje bij Dell nemen. De Insprion 15R SE is de alternatief tegenover de Lenovo. De bouwkwaliteit en accuduur is iets minder, maar daarvoor heb je wel een vriendelijkere prijs vs. lenovo y500. LET OP: Deze prijs kun je alleen krijgen mits je gebruik maakt van de Dell kortingsbonnen en url constructies. Hiervoor adviseer ik je om een kijkje te nemen bij de "dell kortingsbonnen" topic.
wat is dat jammer zeg dat ze niet meer geleverd wordt, had me erg op de laptop verheugd.
de enige y500 die nog in voorraad was online was eentje met een i7 en 1tb hdd, maar die kost al weer 150 euro meer.

ik zal eens verder moeten kijken

Verwijderd

hier kan je hem blijkbaar nog kopen: http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55009298A1

ben ook van plan dit te doen. Maar deze hierboven bevat toch een DVD lezer he?

• Gashuno
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:18:
hier kan je hem blijkbaar nog kopen: http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55009298A1

ben ook van plan dit te doen. Maar deze hierboven bevat toch een DVD lezer he?
ik was vol van vreugde totdat ik de keyboard lay-out las, AZERTY
wat vervelend dat Belgie weer een ander lay-out moet gebruiken :(

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
http://www.paradigit.nl/P...0GB/59349096/default.aspx

Nog wel in een aantal winkels af te halen blijkbaar.
Pagina: 1