Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] SERVER:SMTP -> ERROR: RCPT not accepted from server

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Ik heb al jaren een website bij jullie draaien op een shared hosting.
Vanaf mijn pc in apple mail kan ik mail versturen via de smtp server van de provider.

Dit gebruik ik al jaren.

Nu wil ik vanaf mijn website een email bericht sturen. Ik heb dit gedaan met de php mail() functie, maar dit werkt niet naar wens aangezien er dan steeds in het mailbericht iets staat van: Mail verstuurd van {servername} namens {afzender}" en de kans er groot is dat de mail daardoor in de spam folder beland.

Ik wil dus via de SMTP server versturen middels phpMailer.

Dit gaat goed op mijn locale ontwikkelmachine. Het versturen verloopt geheel naar wens, echter wanneer ik de code heb geupload naar het shared domein, en ik de code uitvoer, krijg ik constant de volgende error:

SMTP -> ERROR: RCPT not accepted from server: SMTP Error: The following recipients failed: {email adres} Mailer Error: SMTP Error: The following recipients failed: {email adres}

Ik heb ik phpinfo gekeken en zie daar wel staan dat SMTP aan staat..

Helaas krijg ik in het weekend de hoster niet te pakken .. (logisch in het weekend), maar ik wil toch graag even verder, vandaar dat ik het hier even post..

Weten jullie of dit met een bepaalde SMTP serverinstelling te maken heeft, of zou er een ander verschil zitten tussen het succesvol versturen van mijn lokale machine en de server op het shared domein?

alvast bedankt!!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Je provider accepteert geen mails van buiten hun eigen netwerk, zogenoemd relaying.
In veel gevallen kun je wél email versturen als je daarbij je username en password meegeeft, maar het is logischer mail via je eigen weserver (waar gebruikelijk ook een SMTP server op draait) te versturen.

Door het setten van de juiste headers bepaal je zelf welke afzender zichtbaar is.
Zoek daarvoor eens naar de Reply-To en Return-Path headers.

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Dank je wel!

Het is me zojuist gelukt, door het $mail->SetFrom adres te veranderen!

Het werkt perfect, hardstikke bedankt!