Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ziggo over UTP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb net een nieuw huis waar in elke kamer een mooie UTP kabel zit. Er is maar één COAX kabel en dat is in de meterkast. Nu had ik hier in eerste instantie XS4All, het signaal komt binnen in de meterkast en gaat dan met switches door het hele huis heen. Ik kan dus in elke kamer een decoder op een LAN kabel aansluiten en TV kijken en een smart TV op LAN aansluiten en mooi alle films streamen via mijn NAS over gigabit.

Alleen..., XS4All is maar 17mbit. We zitten blijkbaar te ver van de wijkcentrale. Dat is voor mij echt veel te traag. Geschreven naar XS4All, geen optie om dit sneller te maken.

Plannen voor glasvezel zijn er helaas ook nog niet. Blijft eigenlijk alleen ZIGGO over. Alleen, ik heb geen zin om door het hele huis nu COAX kabels te laten trekken.

Heeft iemand enig idee of er ook een mogelijkheid is om ziggo TV door het LAN te laten lopen? Dus dat ik in de meterkast de COAX op "iets" aansluit wat dan internet en TV signaal weer op CAT5e plaatst en met "een" kastje bij de TV's weer op HDMI is te plaatsen? Ik heb overal managed switches dus kan in principe vlan's maken voor internet en tv signaal (moest nu met XS4All ook).

Zou wel een uitkomst zijn als dat mogelijk zou zijn. Ik heb ook de helpdesk van Ziggo al een mailtje gestuurd maar die reageren niet. De helpdesk ook al gebeld, maar die begrijpen de vraag weer niet (kan verklaren waarom het zo lang duurt dat de mail antwoord krijgt).

Alvast weer bedankt voor het meedenken!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Denk dat je Ziggo's webcareteam het beste via Twitter of op http://ziggo-gebruikers.nl kan benaderen, daar zitten competente mensen achter die ook nog eens vrij snel reageren ;)

Maar Ziggo doet iig niet aan IPTV voor zover ik weet, alleen aan analoog en DVB-C over coax. Geen idee of dat over een ander medium verzonden kan worden binnenhuis.

edit: productreview: Silicondust HDHomeRun (EU/AU/NZ) review door bladebla
"Deze DVB-C en DVB-T ontvanger biedt met twee separate tuners de mogelijkheid om tv uitzendingen te streamen over je lokale netwerk. Het eindpunt kan VLC Player of Windows Media Player zijn, maar ook een uitgebreider eindstation middels MediaPortal of Windows Media Center."

Misschien kan je daar iets mee?

[ Voor 62% gewijzigd door Raven op 13-07-2013 15:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

COAX signaal vereist ↑ bandbreedte t.o.v. UTP kabel dus andersom kan simpelweg door ethernet over COAX.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2016 20:04 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 15:07
Er zijn verloopjes om TV over UTP te gebruiken. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt dat het redelijk werkt mits je een klein verlies in beeldkwaliteit voor lief neemt.

If it ain't broken, tweak it!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Je zegt een nieuw huis te hebben met UTP. Het lijkt me dat er dan ook nog loze leidingen liggen met een trekdraad. Kun je niet coax trekken? Het frezen en monteren van een WCD wordt dan alleen wel een beetje tricky.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Totale DS bandbreedte van coaxsignaal is ongeveer 4Gbps, dus no way ga je dat over UTP krijgen tenzij je alles in 10GbE gaat doen (wat aanzienlijk meer kost dan coax trekken) :z

Vraag is wat je exact wilt. Wil iedereen daadwerkelijk TV kijken? Is er kans dat men zelfde zenders tegelijk gaat kijken?

Ziggo heeft iig geen kant-en-klare oplossing hiervoor, ze blijven kabelaar gefocussed op mensen met ouderwetse analoge TV's. Wat je kunt doen is een servertje met capture kaarten kanalen eraf trekken en met VLC streamen, al dan niet met multicast - maar dat kost je geld en werk. Ik zou eerder gewoon een dikke IP pijp nemen en videomateriaal downloaden cq van web streamen. Linear broadcast TV is zo 20e eeuw...

Oslik blyat! Oslik!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 17:05
Volgens mij is de enige (makkelijke) oplossing zoiets: http://www.hdtvsupply.com/rf-f.html#axzz2Z1jV154w

Maar dat is a) niet goedkoop en b) je verliest signaal.
Ik zelf zou dit niet proberen, maar gaan klooien met een raspberry pi ofzo, kijken of je ziggo webtv op je TV kan krijgen, ipv de echte zenders. Dan kan je gewoon je utp laten zitten, en heb je direct een mediaspeler / browser.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
Dat gaat dan wel over een CAT5/6-kabel, maar is niet compatible met Ethernet. Je kunt er dus niet zomaar een switch tussen zetten. TS zou dan overal een extra netwerkkabel moeten leggen en als hij dat van plan is kan hij net zo goed coax-kabels bijleggen. ;)

Een oplossing als deze kan natuurlijk wel:
Raven schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:11:
edit: productreview: Silicondust HDHomeRun (EU/AU/NZ) review door bladebla
"Deze DVB-C en DVB-T ontvanger biedt met twee separate tuners de mogelijkheid om tv uitzendingen te streamen over je lokale netwerk. Het eindpunt kan VLC Player of Windows Media Player zijn, maar ook een uitgebreider eindstation middels MediaPortal of Windows Media Center."
Er zijn ook meer van dat soort apparaten. Deze bijvoorbeeld. Bij deze kun je ook gewoon een smartcard erin steken, hoef je niet meer moeilijk te doen met andere oplossingen zoals bij de HDHomeRun. De stream die door dit soort kastjes uitgespuugd wordt kun je misschien zelfs wel direct op je Smart TV's kijken, of anders met een mediaplayertje of Raspberry Pi.

Enige nadeel: Je kunt maar 1 zender tegelijk kijken in je hele huis. Of ze moeten dit soort dingen toevallig ook met dual tuner maken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of je moet er een stapel van kopen... maar dan is coax trekken als je per se nog ouderwets TV wilt kijken goedkoper ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Ik zou het echt zonde vinden om weer COAX te trekken. Volgens mij is dat best wel aan het uitsterven, zodra ze hier ooit met glasvezel komen doe ik er in elk geval niets meer mee. UTC cat5e ligt door het hele huis, zou in principe 1GBit moeten halen, maar dat trekt inderdaad niet die 4Gbps.

Hoe XS4All de TV nu doet is eigenlijk wel heel erg mooi, gewoon via UTP en de Samsung TV "snapt" die decoder. Ik kan hem dus gewoon met dezelfde afstand bediener gebruiken en het lijkt allemaal mooi geïntegreerd.

Het is mooi dat er alternatieven zijn, maar ze zijn inderdaad erg duur of hebben nadelen (kwaliteitverlies / 1 zender door het hele huis). Wel erg jammer.

Het ziet er naar uit dat ik nog even aan XS4All vast zit met zijn trage verbinding van max 17mbps totdat ze hopelijk eindelijk eens glasvezel uit gaan rollen hier. Of dan inderdaad toch maar weer Coax laten leggen of met digitenne aan de slag.

Jammer dat ze dit vanuit Ziggo niet gewoon eens netjes aanpakken.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:53:
Bedankt voor alle reacties! Ik zou het echt zonde vinden om weer COAX te trekken. Volgens mij is dat best wel aan het uitsterven, zodra ze hier ooit met glasvezel komen doe ik er in elk geval niets meer mee. UTC cat5e ligt door het hele huis, zou in principe 1GBit moeten halen, maar dat trekt inderdaad niet die 4Gbps.

Hoe XS4All de TV nu doet is eigenlijk wel heel erg mooi, gewoon via UTP en de Samsung TV "snapt" die decoder. Ik kan hem dus gewoon met dezelfde afstand bediener gebruiken en het lijkt allemaal mooi geïntegreerd.

Het is mooi dat er alternatieven zijn, maar ze zijn inderdaad erg duur of hebben nadelen (kwaliteitverlies / 1 zender door het hele huis). Wel erg jammer.

Het ziet er naar uit dat ik nog even aan XS4All vast zit met zijn trage verbinding van max 17mbps totdat ze hopelijk eindelijk eens glasvezel uit gaan rollen hier. Of dan inderdaad toch maar weer Coax laten leggen of met digitenne aan de slag.

Jammer dat ze dit vanuit Ziggo niet gewoon eens netjes aanpakken.
Als je perse een hogere snelheid wilt zou je eventueel nog alleen internet bij Ziggo kunnen afnemen. (Voor zover dat kan bij Ziggo) Dus XS4ALL en Ziggo. Zit je alleen wel met dubbele kosten.

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 13:55
Op hoeveel locaties in je huis wil je TV kunnen kijken?

Er is een ziggo tv app waarmee je TV kan kijken op een Android tablet. Dat werkt best goed.

Wellicht is dan 1 kabel trekken naar een 2de plek en TV kijken op de tablet een oplossing.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dj-sannieboy schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:59:
[...]

Als je perse een hogere snelheid wilt zou je eventueel nog alleen internet bij Ziggo kunnen afnemen. (Voor zover dat kan bij Ziggo) Dus XS4ALL en Ziggo. Zit je alleen wel met dubbele kosten.
Maar dan betaal je wel voor tv, dat is verplicht ookal wil je alleen internet. Dus kosten-internet + €17,nogwat per maand.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:53:
Bedankt voor alle reacties! Ik zou het echt zonde vinden om weer COAX te trekken. Volgens mij is dat best wel aan het uitsterven, zodra ze hier ooit met glasvezel komen doe ik er in elk geval niets meer mee.
Tja. Ik ben blij dat ik het overal heb liggen. Volgens mij is de kwaliteit van DVB-C nog steeds een stuk beter dan die van de meeste IPTV-streams. Als ik hier ooit glasvezel krijg dan hou ik ziggo er lekker naast voor de digitale TV. Scheelt me ook van die onhandige losse decoder kastjes kopen, mijn TV's hebben een ingebouwde tuner en zo'n oplossing heb ik voor IPTV nog nooit gezien... :)

De enige andere manier van TV kijken die ik op het moment serieus zou overwegen is via de satteliet. Daar heb je ook overal coax kabels voor nodig. Ik ben wel blij dat ik toen ik hier 2 jaar geleden kwam wonen overal netjes nieuwe coax-kabel heb gelegd. Voor mij is het namelijk nog niet uitgestorven.

Maarja. Vele mensen, vele wensen. ;)

Verwijderd

Er zijn ook Glasvezel Providers voor Standaard DVB of NON C Versleutelde Streams. Waaronder KPN Telfort.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:46

psy

Ze bieden het aan ja, maar ook in vergelijkbare kwaliteit?

En de hoeveelheid zenders zal ik het maar niet over hebben.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Pffff... lastig zeg. XS4All en Ziggo samen is bij Ziggo inderdaad ook standaard betalen voor TV. En XS4All doet weer standaard internet en kan je eventueel TV bij nemen :-) Gaat een dure grap worden maandelijks.

Ik wil op 3 plekken TV kunnen kijken, maar het zullen ook allemaal "echte" tv's zijn en geen tablets. Het moet ook een beetje simpel te bedienen zijn.

De TV stream van Xs4All voldoet eigenlijk prima. En dat vreet volgens mij maar 12mbps voor HD. Echt balen dat het dorp hier een paar weken geleden de 30% norm van Reggefiber niet heeft gehaald en daardoor nu waarschijnlijk achteraan aan kan sluiten. Met zo'n brakke Xs4All verbinding heb ik toch echt glas nodig of een kabel provider die direct na de kabel op UTP kan overschakelen... of toch weer overal coax aan laten leggen, maar dat zou ik wel echt zonde vinden.

• Xander
Waarom is coax leggen precies 'zonde'?

Heb je wel eens gekeken hoe lastig dat zou zijn? Voor hetzelfde geld heb je een paar tactisch geplaatste loze leidingen en mik je daar in een half uur tijd wat coax kabels in...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

12Mbps is een lage bitrate voor HD, het verschil met kabel (cq satelliet) die 16Mbps leveren zou op een fatsoenlijke TV pijnlijk zichtbaar moeten zijn.

Maar goed, jij bent er blijkbaar blij mee. Wat is concreet probleem met 17Mbps ADSL? Ik ken geen real-time diensten die meer bandbreedte dan dat vereisen, en downloaden is toch iets wat je gewoon avond van tevoren gaat queuen. Of het nu om 3u 's ochtends binnenkomt of 6u boeit toch weinig?

Oslik blyat! Oslik!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoeveel moeite is het om op een paar plaatsen die UTP te vervangen door een coax kabel? Lijkt me een kwestie van aan elkaar knopen en doortrekken. Je zult denk ik hooguit een stuk of 3 plaatsen hebben waar je dan UTP inlevert. Mocht je daar alsnog internet willen dan kun je ook voor iets als een Powerline gaan, werk zeker in nieuwbouwhuizen ook prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:X

Doe dat nou niet...

Powerline werkt in het beste geval traag (belofte 500Mbps, realiteit nooit boven de 60Mbps), heeft stevig last van 'interferentie' van andere apparaten op het stroonmet en zal in veel gevallen gewoon niet werken. Juist in nieuwbouwhuizen zijn de groepen in de regel gescheiden en zal powerline zeker niet werken tussen groepen in, alleen binnen een enkele groep. Voor powerline zijn nieuwe huizen juist slechter, niet beter.

Maar hoe dan ook is dit alsof je een snelweg vervangt door een spoorlijn en dan de auto's over een modderpad stuurt. Word je niet vrolijk van als bestuurder.

Oslik blyat! Oslik!

• psy

psy

Wat mag een nieuwe oplossing eigenlijk kosten?

Ik zou (zoals anderen min of meer ook aangeven) voor een oplossing kiezen waarbij je de zenders icm Ziggo streamt naar UTP. Bijvoorbeeld met een Homerun of een DVBLink Server. Prachtige oplossing maar ze vereisen wel een een extra investering aan de server en client kant.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier ook alle coax kabels vervangen door UTP en moet er niet aan denken om weer coax te moeten trekken. Gelukkig hier wel glasvezel beschikbaar dus hoef daar ook niet over te denken. Powerline adapters zou ik niet aan beginnen, ook in nieuwbouw woningen werkt dit vaak niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou op een paar plaatsen in plaats van de UTP kabel weer een COAX kunnen laten leggen. Alleen wil ik eigenlijk op alle kamers wel gigabit behouden. Die verbindingen via het stroomnet vind ik maar niks. Ik heb zelf wel erg het idee dat we in de toekomst allemaal op UTP / glasvezel komen te zitten. Wat dat betreft vind ik terug gaan naar Coax best zonde, helemaal als ik UTP moet inleveren.

Ik heb nu pas net een flatscreen TV, in ons oude huis ging de buis-tv maar niet stuk en daardoor was het een beetje tegen mijn principes om hem te vervangen. Nu met de Samsung F7000 ziet alles er daardoor al super uit. Die 12mbps Xs4All stream is voor mij voorlopig dan ook meer dan voldoende. De echte films stream ik nu via de NAS over gigabit, ik zie inderdaad dat die er nog mooier uit zien. Had alleen gehoopt dat ik met de Samsung Smart TV mijn Tvix Mediacenter niet meer nodig zou hebben maar wat een drama is dat zeg..., dumb tv was een betere benaming geweest. Maargoed dat off-topic :)

Ik heb de snelheid eigenlijk nodig voor mijn werk. Zit hier op gemiddeld 4 RDP sessies overdag en moet vaak grote bestanden van FTP downloaden of behoorlijk grote projecten van een team foundation server ophalen. Als de kinderren dan ook nog TV kijken en 12mbps van mijn 17mbps weg snoepen is dat een beetje irritant.

Ik was al bij Regfiber gaan vragen of ze niet onze straat aan wouden leggen, daar haal ik wel dik die 30%. Komen ze met een buurtinitiatief aanzetten, moet ik even 2500 mensen in de wijk zover krijgen. Dat gaat mij toch een beetje te ver.

Het mag best wel wat kosten, maar het moet ook nog wel makkelijk zijn. Nu pak ik één afstandbediener, kan ik gewoon naar het STB kanaal en kan je met prog up/down of gewoon een nummer intypen door de kanalen bladeren. Ook doet de gids het gewoon etc. Als ik via de samsung "smart' tv eerst de webbrowser moet openen om daar dan naar een kanaal te gaan is dat al weer een stuk minder.

Ik moet mij nog wel wat meer verdiepen in HomeRun en DVBLink Server want misschien is het allemaal veel makkelijker dan ik nu denk.

Edit: Klaar met het verdiepen. DVBLink zet volgens mij het COAX signaal gewoon over naar UTP kabels. Ik heb zo het vermoeden dat mijn managed switches niets met dit signaal kunnen en dat er hiermee dus nooit meer een VLAN gemaakt kan worden om op één kamer zowel het COAX signaal weer te krijgen als ook een internet signaal voor de "smart'-tv functies. Maar, zou nog wel een optie kunnen zijn.

DVBLink vereist daarnaast wel weer een hele HTPC als ik het goed begrijp. Ik denk haast dat digitenne kastjes misschien nog wel de beste oplossing gaan zijn totdat glasvezel beschikbaar komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 21:04 ]

• psy

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:55:

Ik moet mij nog wel wat meer verdiepen in HomeRun en DVBLink Server want misschien is het allemaal veel makkelijker dan ik nu denk.

Edit: Klaar met het verdiepen. DVBLink zet volgens mij het COAX signaal gewoon over naar UTP kabels. Ik heb zo het vermoeden dat mijn managed switches niets met dit signaal kunnen en dat er hiermee dus nooit meer een VLAN gemaakt kan worden om op één kamer zowel het COAX signaal weer te krijgen als ook een internet signaal voor de "smart'-tv functies. Maar, zou nog wel een optie kunnen zijn.

DVBLink vereist daarnaast wel weer een hele HTPC als ik het goed begrijp. Ik denk haast dat digitenne kastjes misschien nog wel de beste oplossing gaan zijn totdat glasvezel beschikbaar komt.
DVBlink installeer je op een machine waar de TV kaart(en) inzitten.
Deze moet aanstaan als je TV wil kijken. Er wordt niets "omgezet" op je LAN ofzo, dit blijft gewoon exact zo werken.
Elders in huis moet je een DVBlink client gebruiken om TV te kunnen gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld een Mediacenter zijn (htpc), of een DLNA client (PS3). Er zijn meer alternatieven.
Het enige wat deze clients doen is een netwerkverbinding opbouwen met DVBserver....deze start de tuner en streamt dit weer door naar de DVBlink client. Echt werkt supermakkelijk. En je hebt geen enkele coax nodig behalve die naar de server.

Tja het kan soms geen kwaad om wat verder te kijken inderdaad.

Ik vind glasvezel nog helemaal geen goed alternatief, en dat vooral omdat het TV gedeelte ruk is.
Zolang je één TV hebt en via een STB je gehele TV pakket via IPTV kan bekijken is het geweldig.
Maar zeg nou eerlijk. Iedereen heeft meer dan één TV en dan moet je toch echt gaan kloten. Je "krijgt" meestal wel gratis DVB-C kanalen op je coax, maar alleen het basispakket? Komop zeg dat is toch niet van deze tijd? Wil je op méérdere plekken IPTV moet je dus aan de slag met alternatieve oplossingen, of extra STB's. Kan je die gaan kopen en hoeveel zou je mogen, drie stuks waarschijnlijk.

Bij Ziggo heb je gewoon je totale TV pakket op je coax staan en je plukt het er maar af zoals jij je wil. Er is een limiet van "slechts" 5 smartcards, maar zelfs daar kan je nog makkelijk omheen. Alle TV's tegenwoordig hebben een DVB-C+ mogelijkheid. Gemakkelijker bestaat niet.
Met die 5 smartcards kan je supermakkelijk 5 TV's of een combinatie aansluiten zoalng je maar een coax hebt liggen.
Als je meer wil kan dat ook en ga je tweaken met een Server/Client oplossing, kan je ook streamen via je netwerk. Heb je coax PLUS je utp/wifi. Heb ik dus ook. Kan kijken in de woonkamer (htpc met 2 tuners plus DVBserver), slaapkamer (htpc/tuner), pc (tuner), alle IOS devices kunnen via DVBclient alle zenders bekijken. Laptop kan dat ook via wifi/Medicaenter.dvblinkclient.
Maar als het nodig is kan ik in elke kamer dan ook nog gewoon een TV neerzetten.
Overal, alle zenders, flexibiliteit gegarandeerd!

Veel mensen denken alleen maar oh heerlijk vette upload/download, trekken alle coax eruit, maar vergeten gemakshalve dat ze qua TV gewoon terug in de tijd gaan. Daar moet echt verbetering in komen.

[ Voor 72% gewijzigd door psy op 16-07-2013 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt psy, voor deze mooie oplossing. Voor ons blijft het alleen "maar" TV. Met het huidige aanbod voor ons al niet meer heel erg interessant en gewoon extreem irritant vanwege de vele geestdodende reclames.

Ik denk dat straks met de online netflix etc diensten we misschien al wel helemaal zonder de TV kunnen al komt het nu wel eens voor dat je nog eens lekker dom wil zappen of het nieuws wil kijken, maar ook dat laatste kan je al sneller online lezen.

Films en series streamen al vanaf de NAS in erg goede kwaliteit al heb ik daar wel een Eminent mediaspeler bij gekocht omdat de smarttv functie van de Samsung toch veel te teleurstellend was wat dat betreft.

Ik denk dan ook echt dat het nog een overbruggingsperiode is waar ik nu in zit en dat het probleem met glas en online diensten / tv on demand voor ons zal zijn verholpen. Ik ben ooit juist van de HTPC's afgestapt omdat ik ze veel herrie vond maken, langzaam vond opstarten en veel stroom vond vreten (is nu misschien allemaal anders).

Kleine compacte apparaten die alles snel en makkelijk konden hadden mijn voorkeur. De hoop dat één Samsung TV alles al kon is wel vervlogen, dat er nog een mediaspeler aan vast moet is mij wel duidelijk, maar om in de meterkast een tuner server te plaatsen met geavanceerde htpc clients bij elke TV gaat mij voor nu nog even te ver.

Ik heb vandaag maar besloten dat het voor ons nog even behelpen blijft totdat er glasvezel komt of dat we de TV al gewoon nooit meer aan zetten vanwege de online on demand alternatieven. Ik hoop maar dat dit snel komt en dat ze in de tussentijd vooral waardeloze TV content blijven maken wat ik niet snel ga missen :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies. Nieuwe technologie met zeer uitgebreide TV-meuk is nogal tegenstrijdig. TV is hoe je het ook wendt of keert een oude technologie maar ook een oud concept. De kinderen van vandaag kijken Youtube, niet een of andere TV zender. Alle nieuwe TVs die je koopt (zelfs de gevallen voor EUR 100 bij de Aldi) zijn al smarttvs die je op internet kunt aansluiten en waar je zonder tussenkomst van computer of trouwens set top box van tv provider vrolijk video kunt kijken. Dat is de toekomst, niet krampachtig broadcast TV over een glaslijn proberen te persen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1