Toon posts:

Downloadsnelheid erg sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakeraars ,

Momenteel heb ik toch begrepen dat zo 8mb/s zowat minimaal als beginnerspakket word aangezegt met downloaden , ik weet niet of wij deze hadden of de 40mb/s als downloadsnelheid van Kpn .

mits we beginnerspakket hebben is nog veel te sloom ik mag van geluk spreken als we de 1mb/s aan downloadsnelheid halen maar wat is hier de oorzaak van dat zo traag gaat ?

Apparatuur :
linksys cisco wrt160n v2
2x homeplug sitecom 200Mbps
Linksys WRT54GL
speedtouch thomson 516i v6

Waar zou dit probleem aan kunnen liggen ?
kan via kabel of draadloos is beide zelfde aan snelheid . :(

Hopenlijk weet iemand hier misschien wat raad mee .

Verwijderd

Providers adverteren nooit met minimale snelheden. Providers adverteren met Mb/s. Wat je deelt door 8 (byte) voor Windows-downloadvensters. Afhankelijk van afstand van infrastructuur (lengte tussen modem - centrale).

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
De afstand naar de centrale is zo 1300 meter vanuit hier , prima bereik volgens de grafiek dus .

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-12 14:13
Hoeveel mbit krijg je als je een paar keer test op http://www.speedtest.net ?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Waar traint je modem op in? Wat voor DSL techniek gebruik je? (VDSL? VDSL2?) Bit of Byte?

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:36
met een 8mbps paket haal je 1mb/s met 40mbps haal je 5 mb/s.

Verwijderd

Voor 1300 meter is 8Mb/s een acceptabele snelheid voor ADSL. Tenzij je VDSL2 beschikbaar hebt, kun je redelijkerwijs niet meer 'verwachten' (krijgen). 40Mbit was m.i. destijds enigszins misleidend van providers.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de speedtest eens 3x laten lopen en dit zijn de resultaten :

download 4.26 - 7.37 - 7,30

upload 0,82 - 0,82 - 0,84

ping 35 - 34 - 34

Want rond de 0,5 a 1 mb/s gaan die spellen van tegenwoordig heel traag om te downloaden waar je niet blij van word om daar heel de dag je pc voor te laten aanstaan .

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

justahuman schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:35:
met een 8mbps paket haal je 1mb/s met 40mbps haal je 5 mb/s.
????????

Iperf

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Speedmaster

Make my day...

Gezien het feit dat je het hebt over een speedtouch 516i ga ik ervanuit dat je een ISDN verbinding actief hebt. Deze zal inderdaad max 8Mb halen

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:35:
[...]

Voor 1300 meter is 8Mb/s een hele redelijke snelheid voor ADSL. Tenzij je VDSL2 beschikbaar hebt natuurlijk, zul je simpelweg niet meer kunnen krijgen. Dat van 40Mbit is in mijn ogen alleen maar misleiding van providers.
Ik heb hier 73mbit via VDSL2, niet slecht... maar ik ben het er mee eens, als ik kabel of glas zou kunnen krijgen, had ik dat genomen... de marketing is heel erg kleine lettertjes en door de marketingtermen heen zie je soms niet eens welke techniek je hebt.

• MrCostanzo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:38:
Ik heb de speedtest eens 3x laten lopen en dit zijn de resultaten :

download 4.26 - 7.37 - 7,30

upload 0,82 - 0,82 - 0,84

ping 35 - 34 - 34

Want rond de 0,5 a 1 mb/s gaan die spellen van tegenwoordig heel traag om te downloaden waar je niet blij van word om daar heel de dag je pc voor te laten aanstaan .
De 2e en 3e keer haal je net boven de 7megabit, dat is omgerekend iets minder dan 1MB (MegaByte),
oftewel, je krijgt waar je voor betaalt, een abbonement tot 8 megabit

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kees kloost

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
De speedtest rekent via MBps is dat bit ? of Mb , dsl aansluiting heeft de speedtouch , maar dat krijg je dus niet zomaar sneller , abbonoment net gekeken en hebben een 40Mb/s dus niet beginners pakket maar de middenmoot .

• MrCostanzo
Speedtest rekent in megabit, dat is 8 keer zoveel als een MegaByte. Als je echt een 40 megabit abbonement hebt gaat er ergens iets mis

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Waar traint die modem op in! Bekijk dat eens. En is het het enige apparaat wat aan staat? Dus ook geen TV boxen als je IPTV hebt!

Als je niet weet waar je modem op in traint, bel je provider dan eens. Mogelijk kun je niet meer krijgen op dat aderpaar, dan kunnen ze je overzetten op een goedkoper abonnement. Wil je toch meer? Dan zul je alternatieven moeten bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ergens een foutje gemaakt , wat ik nu pas zie .

Dit is wat we hebben dus dan klopt toch die snelheid als ik goed begrijp :
Down: tot 20 Mbit/s
Up: tot 2 Mbit/s

toch iedereen bedankt :)

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-12 12:51
Dan zou je 20 Mbps / 8 = 2.5 MB/s moeten halen.

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 13-07-2013 14:51 ]

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Er staat TOT 20 Mbit/s. En aangezien hij 1300m van de centrale afzit, lijkt me 7Mbit een normale waarde. TS kan nog kijken of hij een abbo van 8 Mbit kan afsluiten en daarmee iets goedkoper uit is.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 06:36
VantageR schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:55:
Er staat TOT 20 Mbit/s. En aangezien hij 1300m van de centrale afzit, lijkt me 7Mbit een normale waarde. TS kan nog kijken of hij een abbo van 8 Mbit kan afsluiten en daarmee iets goedkoper uit is.
Sorry hoor maar klopt dat wel?

Met de normale gang van zaken hoor je met 1300m toch geen 7Mbps max te krijgen? Zelfs met ISDN hoor je niet zo'n lage snelheid te behalen. Ik zit verder er vandaan en mijn rate is 12022kbit, laat staan dat je op 1300 meter 7Mbit haalt? Mijn oom zit met ISDN en zo'n 1900 m ervandaan, hij haalt nog ruim 8/1...

Zie onderstaande grafiek:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LH0ARWFDJG5N9Qt7CyUqx7M6/full.jpg

Óf je hebt een slechte lijn, óf je zit geen 1300 m ervandaan (check eens op bbned.nl postcodecheck), Óf je modem is te oud, óf je zit op ADSL1 in plaats van ADSL2+?

Kun je anders de lijngegevens uit je modem kopiëren en hier plakken? Eventueel modem uitlezen met DMT (jaja, een oude Speedtouch hé!) en een printscreen maken van de lijngegevens...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Verwijderd

Het makkelijkste om uit te zoeken wat je maximale download snelheid is, is het delen door 8.

Voorbeeld:
40/8= 5mb/s
8/8= 1mb/s

Je moet er natuurlijk ook mee rekening houden dat als er meer mensen tegelijkertijd op het netwerk zitten, de internet wel word verdeelt naar iedereen op het draadloos. Bijvoorbeeld als je 4 apparaten tegelijkertijd op een 8mbps connectie hebt, haal je nooit van je leven die 1mb/s download snelheid. Je zal dit dan nog eens door 4 mogen delen, wat eindigt op 250kb/s download snelheid. Dus hoe meer apparaten op het netwerk, hoe trager je connectie zal zijn.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:08:
Het makkelijkste om uit te zoeken wat je maximale download snelheid is, is het delen door 8.

Voorbeeld:
40/8= 5mb/s
8/8= 1mb/s

Je moet er natuurlijk ook mee rekening houden dat als er meer mensen tegelijkertijd op het netwerk zitten, de internet wel word verdeelt naar iedereen op het draadloos. Bijvoorbeeld als je 4 apparaten tegelijkertijd op een 8mbps connectie hebt, haal je nooit van je leven die 1mb/s download snelheid. Je zal dit dan nog eens door 4 mogen delen, wat eindigt op 250kb/s download snelheid. Dus hoe meer apparaten op het netwerk, hoe trager je connectie zal zijn.
even mierenneuken hoor even goede case gebruiken.

40Mb/s (megaBIT/s) /8 =~ 5MB/s (megeBYTE/s)
Je hoeft niet echt te rekenen want de provider rekent in bits en speedtest ook

Je netwerk word niet trager omdat je 4 apparaten hebt.
er is een x aantal bits te verdelen over alle apparaten. als apparaat 2,3 en 4 uit hun neus peuteren en niet data heen en weer duwen heb je de volledige bandbreedte bechikbare bandbreedte voor apparaat 1

[ Voor 87% gewijzigd door Fish op 14-07-2013 00:32 ]

Iperf

Verwijderd

fish schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:27:
[...]

even mierenneuken hoor even goede case gebruiken.

40Mb/s (megaBIT/s) /8 =~ 5MB/s (megeBYTE/s)
Je hoeft niet echt te rekenen want de provider rekent in bits en speedtest ook

Je netwerk word niet trager omdat je 4 apparaten hebt.
er is een x aantal bits te verdelen over alle apparaten. als apparaat 2,3 en 4 uit hun neus peuteren en niet data heen en weer duwen heb je de volledige bandbreedte bechikbare bandbreedte voor apparaat 1
Hoe is dat gedeelte anders van wat ik zei? Je deed alsnog 40 delen door 8, haha.
Het tweede gedeelte ben ik het natuurlijk wel mee eens, maar ik had het eigenlijk over als er 4 mensen tegelijkertijd mee bezig zijn. Je kan natuurlijk altijd de brandbreedte per mac adress aanpassen wat ik zelf ook heb gedaan. In dit huis vinden ze het nogal leuk om met nieuwsgroepen te downloaden, dus heb ik mezelf alle brandbreedte gegeven en hun maar een beetje.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik gebruikte je voorbeeld en heb de eenheden verbeterd ik heb het er nog tussen haakjes voluit bij gezet
jij schrijft bit waar je byte bedoelt

ik mag hopen dat het je eigen huis is en geen gezamelijk huis, anders zou ik wel een beetje boos op je worden

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 14-07-2013 12:29 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 8Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 4Mb/1Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 8Mb/8Mb

Afstand naar centrale is via bbned.nl 2549 meter .

Ik weet zelf niet hoe je die lijnen uit zo router haalt , kan wel alles nagaan van ding maar staat dan niks met grafiek .

Verwijderd

Het maakt verschil of je bij BBned / GreenISP (Tiscali Wholesale/BabyXL) of KPN Wholesale zit qua snelheid.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2016 14:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:29:
De afstand naar de centrale is zo 1300 meter vanuit hier , prima bereik volgens de grafiek dus .
Ik zit er bijna 3000 meter vanaf en ik haal 120Mbit down. Aangesloten op Ziggo Alles-In-1 Extra.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:40:
[...]

Ik zit er bijna 3000 meter vanaf en ik haal 120Mbit down. Aangesloten op Ziggo Alles-In-1 Extra.
Kabel is niet helemaal te vergelijken met adsl ;)

Iperf

Verwijderd

fish schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:44:
[...]

Kabel is niet helemaal te vergelijken met adsl ;)
Bestaat dat nog :|

Verwijderd

Schijnt de voorkeur te genieten van mensen die wel de snelheden willen halen waar ze voor betalen :9

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, gelukkig wel. Ik hoef geen triple play, geen TV of vaste telefonie. Enkel een ADSL lijntje voor mijn internet is voldoende voor mij. En snel hoeft het ook niet te gaan. Ik heb gemerkt dat de snelheid van mijn verbinding evenredig is met het stroomverbruik (bijna dan). Ik had een 30Mbit verbinding en daarbij stond mijn NAS écht 24/7 op volle snelheid te up- en downloaden. Nu doe ik dat niet meer, de noodzaak (en de mogelijkheid) is er simpelweg niet meer, en dus is het zuiniger.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 20:05:
[...]

Schijnt de voorkeur te genieten van mensen die wel de snelheden willen halen waar ze voor betalen :9
Ik betaal voor 120 en ik haal altijd hoger dan 115 Mbps.
Heb ik dan gewoon geluk of doe ik het binnenshuis goed*?

* Ik gebruik de Asus RT-N66u, Cat7 tussen de modem en de router, Cat6 van de router naar een switch (TP-Link router omgetoverd tot wireless switch) en dan weer Cat7 naar mijn computer.

PS: ping is ook altijd <15ms

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:16:
Hoe is dat gedeelte anders van wat ik zei?
Jouw eenheden zijn niet goed. Maar niet enkel het bit/byte gedeelte.

m = mili = 0.001
M = mega = 1000

b = bit
B = byte = 8 bit

1mb is dus 1 milibit, dus 0.001 van iets dat 0 of 1 is. Een duidelijk onzinnige eenheid dus.
1Mb is 1 megabit of 1000 bit
1MB is 1 megabyte of 1000 byte of 8000 bit

De 'ps' die je er nog achter zet is om een snelheid aan te geven ipv. het verschil in bit en byte aan te duiden.
8Mbps = 1MBps of 8Mb/s = 1MB/s.

In een topic waar verwarring over bit en byte is, is het nogal belangrijk om het juist aan te geven. Verder is er natuurlijk ook het verschil in factor 1000 en 1024. Heel juist zijn de SI prefixen Mega en mili per 1000. Om met factor 1024 te rekenen zijn er andere prefixen verzonnen.

@TartarosANON; Volgens mij doelde XeNeRgY met die opmerking op een kabel aansluiting. Dat hij dacht dat jouw opmerking 'bestaat dat nog' over kabel aansluitingen ging.

[ Voor 8% gewijzigd door kluyze op 14-07-2013 21:13 ]

Verwijderd

kluyze schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:11:
[...]
Jouw eenheden zijn niet goed. Maar niet enkel het bit/byte gedeelte.

m = mili = 0.001
M = mega = 1000

b = bit
B = byte = 8 bit

1mb is dus 1 milibit, dus 0.001 van iets dat 0 of 1 is. Een duidelijk onzinnige eenheid dus.
1Mb is 1 megabit of 1000 bit
1MB is 1 megabyte of 1000 byte of 8000 bit

De 'ps' die je er nog achter zet is om een snelheid aan te geven ipv. het verschil in bit en byte aan te duiden.
8Mbps = 1MBps of 8Mb/s = 1MB/s.

In een topic waar verwarring over bit en byte is, is het nogal belangrijk om het juist aan te geven. Verder is er natuurlijk ook het verschil in factor 1000 en 1024. Heel juist zijn de SI prefixen Mega en mili per 1000. Om met factor 1024 te rekenen zijn er andere prefixen verzonnen.

@TartarosANON; Volgens mij doelde XeNeRgY met die opmerking op een kabel aansluiting. Dat hij dacht dat jouw opmerking 'bestaat dat nog' over kabel aansluitingen ging.
Die had ik begrepen..

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

TartarosANON: Laten we nu niet verwarrend gaan spelen, jij zit niet op ADSL, en dit topic gaat over ADSL. Jij zit op de kabel. De kabel is een heel stuk betrouwbaarder dan DSL voor snelheden, maar uiteraard: niet overal te krijgen. Daarnaast willen sommige mensen geen kabel (kun je in NL tegenwoordig DSL krijgen zonder Line rental? Zou ik hier ook wel willen zeg!), omdat ze geen TV kijken, en een 3-play systeem dat ze Internet, TV en Telefoon samen hebben is ook niet wenselijk; sommigen willen alleen internet.

En dan zitten ze vast aan DSL, wat een techniek is die wat afstanden betreft een stukkie onbetrouwbaarder is, zoals de grafiek aangaf. De TS zit op DSL, en de TS zit op zo'n afstand van de centrale dat hij nou eenmaal niet meer snelheid kan krijgen.

Jij, TartarosANON, daarintegen, zit niet op DSL. Je zit op de kabel. Docisis3.0 om precieser te zijn. Je zit gewoon vast aan die 120mbit. Dus ga niet vragen stellen, of start je eigen topic. Je verwart de TS alleen.

TS: Je zit op zo'n afstand van de centrale, dat je met DSL nou eenmaal niet meer snelheid kunt krijgen. Overweeg een goedkoper abonnoment, of, kijk uit naar alternatieven voor internet. Zoals de kabel.
Pagina: 1