Lexar 16GB 400x SD corrupt?

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb twee weken geleden een nieuwe 16 GB SDHC 400x Lexar Professional kaart gekocht (MM R'dam)
Mijn MBA kon er niet mee omgaan. De iMac slecht, importeren in lightroom ging nog maar net.

Ik heb de kaart enkele malen gepoogd te formatteren in de camera (D600) en dat gaat en kan ook gewoon foto's schieten, maar de MBA reageert nu helemaal niet meer op de kaart en de iMac doet hetzelfde als voorheen.

Je zou denken dat een kaartje van 35 euro het gewoon zal doen :?

heb ik gewoon een maandagmorgenmodel? of zijn het gewoon flutdingen?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een prijs zegt natuurlijk niks over of het product werkt of niet...
Klinkt als 'n kapot kaartje, ga ermee terug, laat het ze daar ter plekke testen (en regel 'n nieuwe)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:49
of je hebt een brakke cardreader. Dat kan je natuurlijk simpel uitsluiten door bijvoorbeeld andere kaartjes en/of cardreaders te testen.

Mocht het toch een brak kaartje zijn, verbaasd mij dat wel. Ik zie Lexar en Sandisk als dé betrouwbare merken voor je flash kaarten. Maar goed er kan altijd iets mis zijn.

Mijn ervaring met corruptie was met een Imagetank. Foto's waren wel te lezen en aan te passen, maar op sommige delen van de foto waren de kleuren zeer hip zeg maar. Enkel gele, magenta of cyan achtige blokken waar je nog wel details door zag. Hoe dan ook, zorg dat het gefixed wordt, want je wilt je foto's niet laten verpesten door zoiets stoms.

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Klink ongeveer zoals mijn Sandisk SDHC 8Gb extreme kaartje, foto's op de computer gezet, kaartje willen formatteren in de camera: foutmelding. Terug in de computer: niet mogelijk om te formatteren...
Geprobeerd in DOS: foutmelding dat spoor 1 niet te benaderen is... einde kaartje dus.
Beetje jammer van Sandisk, dit is het allereerste kaartje van ze dat ik heb (CF en SD) dat faalt, gelukkig had ik de foto's al.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Alle kaartjes reageren feilloos. Dit is de eerste Lexar die ik heb, en doet dus dit.

Na het formatteren gedraagt ie zich in Lightroom trouwens niet vreemd. Maar MacOS weet niet wat ie ermee moet.
de macbook doet er nu ca 40 sec over om uberhaupt een card te herkennen en openen van een RAW bestand duurt ca 2 min. (dat is normaal onder de 2 sec.)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.