Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI GT70 vs MSI GX70

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben na maanden informeren en zoeken tot de conclusie gekomen dat ik een van de 2 bovengenoemde laptops wil kopen voor mijn studie. Voornamelijk het uiterlijk en het toetsenbord vind ik erg vet.

Nu zit er een groot prijsverschil tussen beide notebooks, 300 euro of meer. Ik heb een budget van 1600,-, maar als ik minder kan uitgeven doe ik dat natuurlijk graag.

Ik moet de laptop gebruiken voor gaming, het liefst met hoge settings, maar belangrijker is eigenlijk dat hij Solidworks moet kunnen draaien. Ik las ergens dat de Radeon kaarten het daarin wat beter doen, wat mij naar de GX70 doet leunen, maar ik lees ook dat de AMD A10 processor echt niet goed is vergeleken met de i7 3630.

Ik weet nu niet welke ik moet kiezen, welke raden jullie aan?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

Tweakers.net heeft zelf ooit een review van een laptop gedaan met een A10 en een stevige grafische kaart erin. (Misschien wel deze, ben de naam even kwijt.) En daaruit bleek dat die A10 de grafische kaart gewoon niet bijhield. Dat is natuurlijk ongelooflijk zonde van je grafische kaart.

EDIT: gevonden: reviews: MSI GX60: gamelaptop met een twist

Als ik dit zo zie lijkt het mij een no-brainer om voor de snellere i7 te kiezen, want het verschil is behoorlijk groot.

[ Voor 11% gewijzigd door Liveshort op 13-07-2013 10:54 ]

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo'n i7 zit in een heel ander segment dan een A10, daar betaal je ook wel voor, maar als je de prestaties nodig hebt is het zeker de moeite waard. En zo'n GT70 is op zich een hele mooie notebook.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan wordt het sowieso een GT70. Nog even een vraagje, zit er in de 0nd nou een 675M of een 675MX?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Waarom niet de nieuwere versie van de GE70/GT70 met haswell en gtx 7xxm?

• b0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11 20:45
Als je 1700 euro durft te betalen, dan kun je de 0NE (GTX 680M!) halen. Echter, met de GTX 675M (in de MSI GT70 0ND) kun je de meeste games wel op max settings spelen.
Inderdaad, waarom kijk je niet naar de nieuwe MSI laptops met Haswell processors en GTX 7xxM videokaarten? Voor 1600 euro heb je de MSI 2OC en deze is redelijk goed.

[ Voor 45% gewijzigd door b0ss op 13-07-2013 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had er een gezien met 770M, maar deze scheen qua prestaties op AutoCAD gebied wat minder goed te zijn dan de 675MX. Zit er trouwens nou wel of niet een 675MX in een GT70? Ik zie ze soms wel en soms niet, bijvoorbeeld bij de 0ND 899NL

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

De 770m presteert beter dan de 675mx. Het voordeel is ook nog een langere batterijduur.

• b0ss
MSI GT70 0ND-1002NL en GT70 0ND-1073NL hebben beide de GTX 675M kaart en de 0ND-899NL heeft de GTX 675MX.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, als ik de 770m zou nemen heb ik dus 1gb minder VRAM en geen SSD. De 675MX versie heeft wel een SSD. M'n vader zit te hameren op het feit dat ik een MSI GE70 moet nemen met een 765m en RAID 0 SSD's voor 300 euro minder, wat denken jullie hiervan?

• b0ss
De GE70 is goed genoeg voor je studie, alleen denk ik dat de laptop wel zwaar is. Ik had vorig jaar ook een goedkopere laptop gehaald en het resterende geld voor mijn studie gebruikt. Kras in ieder geval de GX70 weg :p

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:54:
Ok, als ik de 770m zou nemen heb ik dus 1gb minder VRAM en geen SSD. De 675MX versie heeft wel een SSD. M'n vader zit te hameren op het feit dat ik een MSI GE70 moet nemen met een 765m en RAID 0 SSD's voor 300 euro minder, wat denken jullie hiervan?
RAID0 maakt SSD's veelal trager :+ . De accestime gaat meer als 2x zo veel omhoog, wat maakt een SSD nou zo snel? De lage accestime.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nouja dan moet ik dus tussen die 3 kiezen, de ge70 met die ssd's (raid 0 of niet, een ssd moet erin :P ), de gt70 2OC met 770m (zonder ssd) en de gt70 0ND met 675mx (met ssd)
Pagina: 1