Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-01 20:44
Hoi tweakers,

Sinds ik mijn laptop heb (Toshiba Satellite L855-124) voel ik een 'trilling' als ik het alluminium deel aanraak. Eerst was dat zachtjes, maar de laatste weken niet meer. Het zijn allemaal kleine elektrische schokjes en het probleem komt alleen voor als de laptop aan het lichtnet aangesloten is. Ik was erachter gekomen doordat iemand me aanraakte terwijl ik met de laptop aan het werken was, waardoor een schok te voelen was voor beide personen. Op de achterkant van het scherm zit ook een aluminium plaat waar hetzelfde probleem voorkomt, maar erger (hardere schokjes).

Het maakt het werken met de laptop niet echt prettig, dus ik vroeg me af of iemand van jullie tips heeft om het op te lossen of in ieder geval zou weten waar dit vandaan kan komen.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 10:20
Laptop aangesloten op ongeaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTD
Mijn voeding heeft geen aarde en het is op meerdere locaties (school,thuis,vakantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is bij Apple MacBooks net zo, althans het komt veel voor. Maar dat het echt voelbare schokken zijn dat heb ik nog niet eerder gehoord, wel dat je een trilling voelt als je met je vingertoppen over het aluminium gaat.

Dit moet op zicht geen problemen opleveren, heeft iets te maken met een "zwevende spanning".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTD
Nouja, ik heb nou toevallig een macbook naast me en daar voel je het inderdaad een heel klein beetje.

Als ik iemands anders been raak onder de tafel voelen we echt een steekje. Bij de macbook pro is dat echter niet zo. Het is ook niet een fijn idee dat via je lichaam steeds stroom geaard wordt.

Ik heb nog opgemerkt dat ik vervelende "zwevende spanning" voel als de laptop accu op 100% is.
Verder voel ik soms wat piekjes als ik aan de pin die in de laptop zit draai of beweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
SAWYER schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 04:11:
Laptop aangesloten op ongeaard stopcontact?
Een laptop met een geaarde stekker? Bestaan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:39
Reepje schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:45:
[...]

Apple sowieso als je het lange snoer gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Reepje schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:45:
[...]

zeker

ot
soms wil het helpen on de stekker om te draaien

Iperf

Pagina: 1