Systeem specs:
Intel Core i5 4670K Boxed
Gigabyte GA-Z87N-WIFI
Gigabyte GeForce GTX 770 2GB
Seagate Barracuda HDD.15, 4TB
Fractal Design Node 304 Zwart
Cooler Master Hyper 212 EVO
Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU
Silverstone Strider Essential 700W (ST70F-ES)
Samsung 840 series Pro 256GB
Probleem:
Nieuwbouw pc start niet, na indrukken power knop, krijgen alle fans een kleine slag, maar draaien niet rond.
Na een reset te doen, krijgen alle fans opnieuw een kleine slag en draaien opnieuw weer niet rond.
Na de voeding uit te schakelen, terug aan te schakelen en de power knop induwen, krijgen alle fans opnieuw een kleine slag en draaien niet rond.
Al geprobeerde oplossingen:
- 24 Pin PSU kabel + 4 pin CPU kabel (gele) nazien of ze goed zijn bevestigd
- Latjes ram controlleren of ze goed in de slots zitten, ram latjes verwisselen van plaats, 1 latje ram eruit halen, latje ram verwisselen van bank, latje ram vervangen door het latje dat we verwijderd hadden, dit latje ook nog eens wisselen van bank.
- CPU koeler gedemonteerd, CPU eruit gehaald en visueel gecontrolleerd, moederbord pinnen visueel gecontrolleerd, moederbord een opgestart zonder CPU, CPU terug in moederbord geplaatst.
- Voeding van andere werkende pc genomen, krak het zelfde probleem nog steeds.
- CMOS clearen tussen elke stap
De voeding is haswell compatible.
Deze staat in de "SilverStone PSU for Haswell support list" document.
http://www.silverstonetek...SU/2013_H_CPU_support.pdf
Besluit:
Aangezien de fans enkel maar een kleine schok krijgen en niet beginne rond te draaien, begin ik te denken dat het moederbord met een "dead on arrival" is geleverd...?
Een andere socket 1150 CPU of een ander socket 1150 moederbord heb ik niet ter beschikking (is nog te nieuw, dit was mijn eerste Intel Haswell systeem).
Graag jullie tips / mening / hulp.
Wat denken jullie dat er kapot is? Het moederbord of de CPU?
Thanks!
Intel Core i5 4670K Boxed
Gigabyte GA-Z87N-WIFI
Gigabyte GeForce GTX 770 2GB
Seagate Barracuda HDD.15, 4TB
Fractal Design Node 304 Zwart
Cooler Master Hyper 212 EVO
Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU
Samsung 840 series Pro 256GB
Probleem:
Nieuwbouw pc start niet, na indrukken power knop, krijgen alle fans een kleine slag, maar draaien niet rond.
Na een reset te doen, krijgen alle fans opnieuw een kleine slag en draaien opnieuw weer niet rond.
Na de voeding uit te schakelen, terug aan te schakelen en de power knop induwen, krijgen alle fans opnieuw een kleine slag en draaien niet rond.
Al geprobeerde oplossingen:
- 24 Pin PSU kabel + 4 pin CPU kabel (gele) nazien of ze goed zijn bevestigd
- Latjes ram controlleren of ze goed in de slots zitten, ram latjes verwisselen van plaats, 1 latje ram eruit halen, latje ram verwisselen van bank, latje ram vervangen door het latje dat we verwijderd hadden, dit latje ook nog eens wisselen van bank.
- CPU koeler gedemonteerd, CPU eruit gehaald en visueel gecontrolleerd, moederbord pinnen visueel gecontrolleerd, moederbord een opgestart zonder CPU, CPU terug in moederbord geplaatst.
- Voeding van andere werkende pc genomen, krak het zelfde probleem nog steeds.
- CMOS clearen tussen elke stap
De voeding is haswell compatible.
Deze staat in de "SilverStone PSU for Haswell support list" document.
http://www.silverstonetek...SU/2013_H_CPU_support.pdf
Besluit:
Aangezien de fans enkel maar een kleine schok krijgen en niet beginne rond te draaien, begin ik te denken dat het moederbord met een "dead on arrival" is geleverd...?
Een andere socket 1150 CPU of een ander socket 1150 moederbord heb ik niet ter beschikking (is nog te nieuw, dit was mijn eerste Intel Haswell systeem).
Graag jullie tips / mening / hulp.
Wat denken jullie dat er kapot is? Het moederbord of de CPU?
Thanks!
[ Voor 6% gewijzigd door querex op 13-07-2013 13:03 ]