Nee dit is iemand anders

volgens mij is ze 19. Dat andere verhaal was niet doorgegaan vind ik ook niet zo erg trouwens.
Technisch en qua compositie zijn de foto's gewoon goed, niets op aan te merken. Zo te zien heb je een gouden reflector gebruikt? Of komt dat door de laagstaande zon? Ik zou wel oppassen dat die kleur niet je foto gaat domineren, vind zelf een neutrale reflector mooier, maar da's mijn stijl.
Thnx. Het was inderdaad laagstaande zon, hadden ongeveer de 2 uurtjes voor zonsondergang benut (van half 9 tot half 11 ongeveer), heb ook nog een setje met strobes geschoten toen het te donker werd zit hier niet bij.
Qua poseren wel een paar puntjes van opbouwende kritiek:
- Over dat fotograferen van één kant: sterker nog, ik denk dat je er beter aan had gedaan om haar van de andere kant te fotograferen. Zo te zien is haar linkeroog iets groter dan haar rechter, en dat heb je met je camerapositie alleen maar versterkt.

gelijk, maar vooral voor afwisseling zou ik meer andere kant ook moeten pakken vond ik zelf ook al inderdaad.
- Had tevens liever een strapless BH gezien. Dat staat sowieso mooier bij zo'n jurkje, maar nu komt 'ie er wel erg prominent bovenuit in foto 4. Het bandje zit ook over de tattoo heen, waardoor die niet leesbaar wordt.
Helemaal eens, kleur van het topje was trouwens ook wel wat lastig, heb een hoop foto's die ik ook niet gebruik omdat het wat te afleidend is. Was fel roze zie foto 4 bijv. Moet wel zeggen dat het allemaal ook niet zo gepland was van te voren hoor, was meer zo in de loop v/d middag bedacht van gaan we vanavond foto's maken en verder eigenlijk zonder echt plan of idee van te voren

- Die hand op d'r hoofd is misschien leuk voor één foto (wordt echter al wel snel geforceerd, gezichtsuitdrukking moet er wel bij passen namelijk), maar zou die pose niet voor meerdere foto's gebruiken. Past ook niet echt bij d'r nog wat jeugdige koppie. Een bolle toet komt altijd goed tot z'n recht met behulp van schattig poseren, bij een strakke kaaklijn kan je wat meer met lijnenspel van armen etc. gaan spelen.
- Haar laten zitten op het strand is een goed idee, maar doe dat dan wel op een natuurlijke manier (kont op de grond), foto 5 oogt een beetje geforceerd. Je zou bijvoorbeeld een silhouet kunnen maken waarbij ze richting het water kijkt.
- Qua gezichtsuitdrukking vind ik het ook een beetje geforceerd overkomen. Ik weet natuurlijk niet wat de intentie van de shoot was, maar nu is het quasi-sensueel. Het meisje lijkt niet echt zichzelf (is ook moeilijk bij een beginnend model dat je ook nog eens niet kent). Laat haar eens lachen!
Ja lachen zat er niet zo veel in / wilde ze zelf liever niet

Het lijkt misschien alsof ik je afkraak. Is niet de bedoeling, hopelijk kan je je vinden in de dingen die ik heb gezegd en kan je ze de volgende keer omzetten in een nog gavere fotoshoot! Want laten we wel wezen: dit model mag ontzettend blij zijn met de foto's die je hebt genomen.
Nee hoor lijkt helemaal geen afgekraak ! Dit is nou het perfecte voorbeeld van goede kritiek waar je wat aan hebt

, gewoon de punten benoemen die je mooi vind en die je minder vind / anders gedaan had

Bedankt!
@Wokker ook bedankt, kan me in je opmerking vinden !
Dit was trouwens mijn 2e shoot met een model die ik verder nog niet kende, volgende keer neem ik weer wat puntjes mee om te verbeteren, mede uit jullie kritiek en dingen waar ik zelf ook achter kom na de shoot dus ga de goeie kant op al zeg ik het zelf

, komende tijd ga ik nog het e.e.a. doen dus zullen wel meer testcases voorbij komen nog denk ik zo
Het ging in iedergeval een stuk soepeler dan de 1e shoot die ik deed, en de volgende zal steeds makkelijker worden. Het is ook wel een enorme boost voor je zelfvertrouwen wat je volgende shoot ook weer meeneemt
Had mijzelf ook het doel gesteld in 2013 flink aan te pakken qua fotografie en dingen buiten de familiekring te gaan doen, en mede door deze shoots ook een paar betaalde opdrachten binnenkort
[
Voor 9% gewijzigd door
hypz op 13-07-2013 15:37
]