Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarom worden recente snowden nieuwsartikelen niet geplaatst

Pagina: 1
Acties:

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beste Redactie,

Jullie hebben altijd snowden artikelen geplaatst over diverse dingen maar waarom plaatsen jullie deze niet van donderdagavond ?

'Microsoft bood NSA toegang tot versleutelde communicatie'
http://www.nu.nl/tech/352...eutelde-communicatie.html

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie reactie, als dit niet het goede subforum is dan kan het verplaatst worden naar het juiste forum :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bovenaan de homepage van Tweakers: http://tweakers.net/etc?Action=Newssubmit

Als men alle nieuwstips in het forum zou mikken, wordt het wel erg onoverzichtelijk :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-11 09:31
Daarbij is het totaal niet nieuwswaardig aangezien het ook al in eerdere nieuwsberichten is geweest. Je kan best wel posten dat Microsoft nauw moest samenwerken met de NSA om MS zo lekker zwart te maken, maar waarom dan ook geen artikel over Google en Apple? Zij moesten dat ook doen.

• Rockvee2
  • Niet online
Loller1 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:14:
Daarbij is het totaal niet nieuwswaardig aangezien het ook al in eerdere nieuwsberichten is geweest. Je kan best wel posten dat Microsoft nauw moest samenwerken met de NSA om MS zo lekker zwart te maken, maar waarom dan ook geen artikel over Google en Apple? Zij moesten dat ook doen.
Maar dit waren nieuwe feiten die pas donderdag avond bekend waren gemaakt via the guardian, er was al informatie bekend erover maar nu is er nog meer informatie..

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rockvee2 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:58:
[...]

Maar dit waren nieuwe feiten die pas donderdag avond bekend waren gemaakt via the guardian, er was al informatie bekend erover maar nu is er nog meer informatie..
Dan post je die toch in een reply op de eerdere newspost? Lijkt me niet echt een compleet nieuwe newspost waardig eigenlijk.

Virussen? Scan ze hier!

• Rockvee2
  • Niet online
Maar dan leest niemand ze meer .. het heeft vast iets te maken dat Microsoft sponsor is van deze site..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rockvee2 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:57:
Maar dan leest niemand ze meer .. het heeft vast iets te maken dat Microsoft sponsor is van deze site..
Uhh, nee.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:00

Fiber

Beaches are for storming.

Nee, als in niemand leest het meer...? Of nee, als in Microsoft is geen sponsor/adverteerder op Tweakers...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Microsoft: Adverteerder wel, sponsor niet. Inspraak in redactionele zaken: 0 (nul).

[ Voor 7% gewijzigd door Dirk op 13-07-2013 23:51 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Rockvee2
  • Niet online
Maar mijn vraag is dus, waarom wordt het niet gepost terwijl het andere wel wordt gepost ? Komt dit omdat het niet nieuwswaardig genoeg is ? Is dit omdat tweakers.net snowden moe is ? :)

Jullie redactie draaien er wel erg omheen :+

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat is er nu nog nieuwswaardig aan? Het staat al op Nu.nl, er zijn diverse NSA topics, alleen maar omdat het MS is?

Hypewoord 2013, NSA/PRISM :/
ja, ik lees het inmiddels niet meer, mij boeit het totaal niet meer

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 14-07-2013 00:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Rockvee2 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:28:
Maar mijn vraag is dus, waarom wordt het niet gepost terwijl het andere wel wordt gepost ? Komt dit omdat het niet nieuwswaardig genoeg is ? Is dit omdat tweakers.net snowden moe is ? :)

Jullie redactie draaien er wel erg omheen :+
De eerste post was interessant voor tweakers omdat het over grote technologie bedrijven ging.

Al het nieuws over Snowden dat nu in alle media verschijnt is puur politiek drama. Heeft niets met de scope van Tweakers te maken.

Dit blijft een technologie site. Geen nu.nl of fok!

TheS4ndm4n#1919

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je 't uberhaupt wel in de nieuwssubmit gegooid? Zo niet, dan is de kans dat het opgemerkt wordt een stuk kleiner

• Rockvee2
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:54:
Heb je 't uberhaupt wel in de nieuwssubmit gegooid? Zo niet, dan is de kans dat het opgemerkt wordt een stuk kleiner
Ik heb het natuurlijk in de nieuws submit gegooid (donderdagavond) maar als er vrijdagavond nog niks erover staat.

Maar snowden is blijkbaar niet meer interessant genoeg voor tweakers, maar bedankt voor de reacties :)
RocketKoen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:49:
[...]

De eerste post was interessant voor tweakers omdat het over grote technologie bedrijven ging.

Al het nieuws over Snowden dat nu in alle media verschijnt is puur politiek drama. Heeft niets met de scope van Tweakers te maken.

Dit blijft een technologie site. Geen nu.nl of fok!
Skype/Microsoft/Outlook is geen technologie ?

[ Voor 33% gewijzigd door Rockvee2 op 14-07-2013 12:27 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Rockvee2 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:17:

Skype/Microsoft/Outlook is geen technologie ?
In het eerste bericht stond al dat Microsoft en Google ect meewerken aan PRISM.
Skype en Outlook = Microsoft.

De berichten van de afgelopen weken gaan over waar snowden is en waar hij misschien heen kan.
Dat heeft niks meer te maken met microsoft en consorten.

TheS4ndm4n#1919

• Rockvee2
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:14:
[...]

De berichten van de afgelopen weken gaan over waar snowden is en waar hij misschien heen kan.
Maar nu is het duidelijk wat Microsoft meegeeft aan het PRISM programma...

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Rockvee2 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:56:
[...]

Maar nu is het duidelijk wat Microsoft meegeeft aan het PRISM programma...
:O

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
RocketKoen schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:14:
[...]

Dat was inderdaad de reden dat we het niet plaatsten :)

Verder: Microsoft is inderdaad een grote adverteerder, maar dat zal ons als redactie verder worst wezen. We zijn journalisten, en het enige waarmee we rekening hoeven te houden, is ons publiek. Bovendien snappen de lagen boven de redactie (de mensen die verantwoordelijk zijn voor het geld, simpel gezegd) heel goed dat een redactie die wordt vertrouwd, zichzelf uiteindelijk terugverdient. Wat dat betreft heeft onze uitgever (De Persgroep) een goed imago.

Bovendien vinden we nieuwe ontwikkelingen nog steeds relevant in de Snowden-zaak - dat geldt zowel voor nieuwe inhoudelijke onthullingen over de spionage van de NSA, als over ontwikkelingen rond Snowden zelf, al zijn we met dat laatste wat meer terughoudend - het gaat wat ons betreft namelijk primair om de onthullingen, niet om Snowden. Dat wil niet zeggen dat we hem compleet negeren, enkel dat we niet elke kleine ontwikkeling zullen melden.

Ik ben helemaal geen stagiair

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 14:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mwah, ik 'zocht' ook al een tijdje naar dit nieuws op Tweakers.net, maar de nieuwssubmit gaf aan dat de link al bekend was. Ik denk namelijk dat dit juist het nieuws is dat hier thuishoort. Al die 'hij zit hier, hij zit daar' is niet relevant voor een tech site. Dat nu onthuld is dat Microsoft toch directe toegang geeft aan de NSA is wel relevant. Ook al is in een eerder bericht al eens gerefereerd aan Skype of Outlook (wat inderdaad ook MS is). Het gaat hier dus om Windows producten en om de Cloudservers.

Dan kan worden gezegd (zie eerdere berichten in dit topic) dat Google en Apple en anderen die toegang ook vast moeten geven, maar daarover is tot heden niets onthuld. Het gaat in deze onthulling over Microsoft en het valt dan op dat Tweakers een van de weinige tech sites is die dat bericht negeert.

[ Voor 22% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-07-2013 09:38 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Rockvee2
  • Niet online
Joost schreef op maandag 15 juli 2013 @ 00:28:
[...]

Dat was inderdaad de reden dat we het niet plaatsten :)

Verder: Microsoft is inderdaad een grote adverteerder, maar dat zal ons als redactie verder worst wezen. We zijn journalisten, en het enige waarmee we rekening hoeven te houden, is ons publiek. Bovendien snappen de lagen boven de redactie (de mensen die verantwoordelijk zijn voor het geld, simpel gezegd) heel goed dat een redactie die wordt vertrouwd, zichzelf uiteindelijk terugverdient. Wat dat betreft heeft onze uitgever (De Persgroep) een goed imago.

Bovendien vinden we nieuwe ontwikkelingen nog steeds relevant in de Snowden-zaak - dat geldt zowel voor nieuwe inhoudelijke onthullingen over de spionage van de NSA, als over ontwikkelingen rond Snowden zelf, al zijn we met dat laatste wat meer terughoudend - het gaat wat ons betreft namelijk primair om de onthullingen, niet om Snowden. Dat wil niet zeggen dat we hem compleet negeren, enkel dat we niet elke kleine ontwikkeling zullen melden.
Erg bedankt voor de duidelijke reactie . :)

Aan de reactie gezien gaat dit om een geldkwestie want als jullie het zouden plaatsen zou De Persgroep een slechter imago krijgen = minder geld van Microsoft = Minder goede redactie van tweakers.net .
AllSeeyinEye schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:36:
Mwah, ik 'zocht' ook al een tijdje naar dit nieuws op Tweakers.net, maar de nieuwssubmit gaf aan dat de link al bekend was. Ik denk namelijk dat dit juist het nieuws is dat hier thuishoort. Al die 'hij zit hier, hij zit daar' is niet relevant voor een tech site. Dat nu onthuld is dat Microsoft toch directe toegang geeft aan de NSA is wel relevant. Ook al is in een eerder bericht al eens gerefereerd aan Skype of Outlook (wat inderdaad ook MS is). Het gaat hier dus om Windows producten en om de Cloudservers.

Dan kan worden gezegd (zie eerdere berichten in dit topic) dat Google en Apple en anderen die toegang ook vast moeten geven, maar daarover is tot heden niets onthuld. Het gaat in deze onthulling over Microsoft en het valt dan op dat Tweakers een van de weinige tech sites is die dat bericht negeert.
Hier kan ik het wel mee eens zijn, maar ik begrijp de reactie van Joost ook wel . Het viel inderdaad op dat tweakers.net het niet plaatste en dus daardoor mijn topic. Van mij mag het topic dicht :)

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Rockvee2 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 18:02:
[...]

Erg bedankt voor de duidelijke reactie . :)

Aan de reactie gezien gaat dit om een geldkwestie want als jullie het zouden plaatsen zou De Persgroep een slechter imago krijgen = minder geld van Microsoft = Minder goede redactie van tweakers.net .
Ehm, nee 8)7 Hij zegt dat ze een slechter imago zouden krijgen als ze keus om berichten wel of niet te plaatsen zouden laten afhangen van Microsoft's goedkeurig. Niet dat het wel-plaatsen Microsoft boos zou maken...

offtopic:
... gezeur hier altijd over 'partijdigheid' van de redactie |:(

• Rockvee2
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 15 juli 2013 @ 18:09:
[...]

Ehm, nee 8)7 Hij zegt dat ze een slechter imago zouden krijgen als ze keus om berichten wel of niet te plaatsen zouden laten afhangen van Microsoft's goedkeurig. Niet dat het wel-plaatsen Microsoft boos zou maken...

offtopic:
... gezeur hier altijd over 'partijdigheid' van de redactie |:(
Dan begreep ik dat verkeerd , mijn excuses hier dus voor :)

En over je offtopic, soms kan een mening van een redactielid partijdigheid oproepen, dit is normaal :)

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Rockvee2 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:06:
[...]

soms kan een mening van een redactielid partijdigheid oproepen, dit is normaal :)
offtopic:
Fixed that for you. Persoonlijk vind ik dat namelijk niet normaal, voor een site waar ik graag kom en die ik vertrouw op gebied van tech-nieuws. Had ik dat vertrouwen niet, dan kwam ik er ook niet meer want genoeg andere vissen in de oceaan. Maar goed, dat gaat erg offtopic en hoeft wmb niet verder besproken te worden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 15-07-2013 19:52 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Elk mens zal een persoonlijke mening hebben die invloed heeft op de uitvoering van zijn werk; bij een redacteur dus op de onderwerpen waar hij over schrijft en wat er dan uiteindelijk opgeschreven wordt.

Die mening kan bovendien direct of indirect beinvloed worden door allerlei externe factoren. Denk dan in ieder geval aan dingen als de uitlatingen van de lezers en de mening van collegaredacteuren (binnen en buiten het eigen team). Maar ook meer subtiele zaken zoals het imago dat een bedrijf of product heeft - en het feit of je zelf zo'n product gebruikt - kan invloed op je mening hebben. Sterker nog, je humeur, de temperatuur, de kleur van de muren waar je inzit en wat je net gegeten hebt kan invloed hebben op je gedrag en mening :P
Dat zal dan uiteraard niet altijd positief zijn, maar negatieve invloed moet net zozeer worden voorkomen als positieve. En het effect zal ook zeker niet altijd aanwezig zijn of zelfs maar groot genoeg om de uiteindelijke tekst te beinvloeden.

Uiteraard proberen (ook onze) redacteuren/journalisten dat effect zoveel mogelijk te beperken. En ook mede om die reden wordt onderling overlegd en wordt er nog door een eindredacteur naar de geschreven artikelen gekeken.

Of het feit dat MS adverteert helemaal geen invloed heeft op de artikelen is voor jullie lastig te controleren en zelfs voor ons (en ieder andere organisatie!) intern heel moeilijk volledig te garanderen... Maar het heeft sowieso geen directe invloed: er wordt niet bewust gekozen om geen negatief nieuws over Microsoft te plaatsen enkel omdat ze bij ons adverteren. Als de marketinginspanning van MS al invloed heeft, dan zal hooguit op nuances zijn. Dus hoe bepaald formuleringen uiteindelijk in een artikel staan.

Op alle plekken waar je hier Microsoft leest kan je uiteraard ook andere merken lezen. Ditzelfde geldt tenslotte ook voor AMD, Apple, Asus, Intel, Nokia, Samsung en alle andere bedrijven waar we over schrijven ongeacht of ze bij ons adverteren.

Wellicht een leuk detail over Microsoft specifiek: als je gaat zoeken in ons nieuws zie je dat we nooit de moeite hebben genomen om een oude - ietwat kinderachtige - benaming 'mikroschoft' te verwijderen :P En ook 'M$' zal nog aardig vaak voorkomen (maar daar is het helaas wat lastiger op zoeken).
Als we zo begaan waren met onze financiele relatie met microsoft, dan zou dat toch wel een van de zaken zijn die we hadden moeten verwijderen, lijkt me ;)
Overigens is onze redactie aanzienlijk professioneler geworden sinds 1998 (sterker nog, in 1998 was er helemaal geen redactie), waardoor dergelijke scheldnamen niet meer gebruikt worden. Een zoveel mogelijk onpartijdige redactie werkt tenslotte - zoals gezegd - twee kanten op :)

• Rockvee2
  • Niet online
@ACM, leuke en duidelijke reactie. Goed dat jullie zo open.eerlijk zijn :)
Pagina: 1