Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
NEXUS 4 BESTELD BIJ BELSIMPEL.NL MET EEN TELE2 ABBONEMENT. 150 BELMINUTEN OF SMS + 1000 MB. €24,- PER MAAND, CONTRACTDUUR 2 JAAR, TOESTEL GRATIS.

Hallo allemaal!

Ik ben van plan een nieuwe smartphone te kopen met een price range van €250 - €350 Ik heb de volgende smartphones gevonden:

ProductPrijs
Acer Liquid E2 Zwart€ 216,-
HTC One S Zwart€ 299,-
LG Nexus 4 16GB Zwart€ 351,95
Sony Xperia T Zwart€ 298,95

Als ik naar de specs kijk lijkt de LG Nexus 4 de beste uit de vier. Zal ik deze kopen of moet ik op de Moto X wachten?

Eisen:
  • Besturingssysteem: Android (minimaal 4.0)
  • Schermdiagonaal: minimaal 4.3"
  • Schermresolutie:minimaal HD Ready
  • Cameraresolutie (achter): minimaal 8,0 MP
  • Cameraresolutie (voor): minimaal 1,0 MP
  • Resolutie video-opname: minimaal Full HD
  • Processor: minimaal Dual Core
  • Werkgeheugen: minimaal 1 GB
  • Opslaggeheugen: minimaal 16 GB
Andere suggesties zijn ook welkom. Alvast bedankt.

Suggesties

pickboy

ProductPrijs
Oppo Find 5 16GB Wit€ 399,-

thomasvant

reviews: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro

D4NG3R

ProductPrijs
Zopo C2 16GB Platinum$ 269,-

Het topic voor onbekende Chinese smartphones

Sigis

ProductPrijs
Sony Xperia SP Zwart€ 333,99
LG Optimus 4X HD Zwart€ 251,96

[ Voor 87% gewijzigd door Zarif op 19-07-2013 18:44 ]

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:32
Ik heb laatst de Find 5 van Oppo gekocht, misschien ook een aardige optie voor jou

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
AND → MAA

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-10 08:59
Laatst op deze site gezet, staat nog steeds op de frontpage in grote letters: reviews: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Ik heb ook telefoons gevonden als de HTC One X en de Samsung Galaxy S III, maar deze zijn alleen duurder en niet beter (dan de LG Nexus 4).
pickboy schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:52:
Ik heb laatst de Find 5 van Oppo gekocht, misschien ook een aardige optie voor jou
Ziet er inderdaad mooi uit en de specs zijn ook niet verkeerd. Ik kan 'm alleen nergens vinden op Pricewatch. Waar heb jij 'm gekocht en hoeveel?
Sorry! Over het hoofd gezien.
thomasvant schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:54:
Laatst op deze site gezet, staat nog steeds op de frontpage in grote letters: reviews: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro
Bedankt voor je reactie. Ik had dat artikel al een beetje doorgelezen. Daar heb ik de vier smarthphones ook uit gehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door Zarif op 12-07-2013 22:13 ]

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:32
Ik heb hem via Oppostyle, zit ie nog wel ietsiepietsi boven je budget zie ik. Word verstuurd vanuit Engeland dus geen gedoe met extra douane kosten ed.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:18

D4NG3R

kiwi

:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Die is wel heel verdacht goedkoop vind je niet?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:18

D4NG3R

kiwi

:)

Zarif schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:15:
[...]

Die is wel heel verdacht goedkoop vind je niet?
Je zou zeggen van wel, maar nee dat issie dus niet ;) .

Edit: Als je hem vanuit hun Europese warenhuis laat versturen met DHL kost hij je omgerekend €240,95 geloof ik, anders loop je het risico dat je importbelasting moet betalen.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 12-07-2013 23:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:18:
[...]

Je zou zeggen van wel, maar nee dat issie dus niet ;) .

Edit: Als je hem vanuit hun Europese warenhuis laat versturen met DHL kost hij je omgerekend €240,95 geloof ik, anders loop je het risico dat je importbelasting moet betalen.
Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat het later hardwareproblemen kan krijgen of dat het niet goed in gemonteerd. Ken je mensen die het al hebben gekocht?

EDIT:

Hier een aparte topic voor deze smartphone en hier een review.

Betrouwbare smartphone dus. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Zarif op 12-07-2013 23:42 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zarif schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 22:02:
Ik heb ook telefoons gevonden als de HTC One X en de Samsung Galaxy S III,
maar deze zijn alleen duurder en niet beter (dan de LG Nexus 4).
En waarom? One X heeft al meer geheugen, Samsung bijvoorbeeld al MicroSD-support...
Daarom vind ik ze bijvoorbeeld al beide beter, maar van jou zie ik nergens een eisenlijstje..?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
CLB schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:46:
[...]
maar van jou zie ik nergens een eisenlijstje..?
Ik heb mijn eisen erbij gezet.
CLB schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:46:
En waarom? One X heeft al meer geheugen
Nee hoor One X heeft ook maar 16 GB opslaggeheugen: HTC One X 16GB Grijs
De LG Nexus 4 heeft zelfs 2 GB RAM en de One X maar 1 GB.

EDIT:

Een ander voordeel van de Nexus 4 is dat je als eerste de laatste Android updates binnenkrijgt. Bij fabrikanten als HTC en Samsung duurt het altijd wat langer.

[ Voor 13% gewijzigd door Zarif op 13-07-2013 00:08 ]

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Er zijn specificaties verschenen van de Motorola Moto X, waarvan de komst eerder werd gemeld door Motorola. Het apparaat zou een MSM8960-soc oftewel Snapdragon S4 van Qualcomm krijgen; een dualcore-soc op 1,7GHz. De Moto X zou met Android 4.2.2 op de markt moeten komen.
Bron: Tweakers.net

De 1,5 GHz Quad Core van de Nexus 4 is echter beter dan de 1,7 GHz Dual Core van de Moto X. Toch? Ik neem aan dat de prijs van de Moto X onder mijn price range zal liggen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zarif schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:07:
Nee hoor One X heeft ook maar 16 GB opslaggeheugen: HTC One X 16GB Grijs
pricewatch: HTC One X 32GB Wit

De andere hardwarespecificaties ken ik ook wel ;) Maar als jij niet noemt in eerste instantie waarom je een Nexus 4 'beter vind' dan andere toestellen is het voor mij en anderen alleen maar gissen naar wat jij beter vindt.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Zarif schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 22:02:
Ik heb ook telefoons gevonden als de HTC One X en de Samsung Galaxy S III, maar deze zijn alleen duurder en niet beter (dan de LG Nexus 4).
Wat ik hiermee bedoelde was dat de HTC One X niet beter is dan de LG Nexus 4. Ik vind dus niet dat de LG Nexus 4 beter is dan de HTC One X. Ik vind ze ongeveer even goed.

Maar als je naar de specs kijkt is de Nexus 4 eigenlijk toch beter dan de One X. 2 GB RAM tegenover 1 GB RAM en een wat betere accu (2100 mAh vs 1800 mAh). Daarnaast is de Nexus 4 nog goedkoper ook.

Ik snap ook niet waarom je de 32GB versie van de One X bijhaalt, want die is ver boven mijn budget.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:13
Nexus 4, absoluut. Ik heb er een die ik dagelijks gebruik en ik heb geen moment spijt van. De interface is heerlijk clean, de S4 Pro met 2GB RAM maken het toestel enorm snel (en door de clean Android hartstikke vloeiend). Het scherm is heerlijk en de camera's zijn oke. Het enige is dat het niet de stevigste smartphone is, maar de ijzersterke combinatie van high-end hardware voor een mid-end prijs met de allernieuwste software maken het gewoon een geweldige telefoon :D

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Tech Nieuws NL schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:49:
Nexus 4, absoluut. Ik heb er een die ik dagelijks gebruik en ik heb geen moment spijt van. De interface is heerlijk clean, de S4 Pro met 2GB RAM maken het toestel enorm snel (en door de clean Android hartstikke vloeiend). Het scherm is heerlijk en de camera's zijn oke. Het enige is dat het niet de stevigste smartphone is, maar de ijzersterke combinatie van high-end hardware voor een mid-end prijs met de allernieuwste software maken het gewoon een geweldige telefoon :D
Het is inderdaad een mooi ding. De enige nadelen die ik kon vinden was dat het geen LTE heeft en dat de achterkant van glas is en dus snel kapot kan gaan. De voorkant heeft dan weer Gorilla Glass en is dus veel steviger dan het plastic van de Zopo C2.

Ik heb gehoord dat de Nexus 4 in Duitsland goedkoper is dan in Nederland. Weet er iemand een Duitse webshop die de Nexus 4 ook in Nederland bezorgd?

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik mis de LG Optimus 4X HD. Daar heb ik goede ervaringen mee en hij is een stuk goedkoper dan de Nexus 4. Daarnaast mis ik ook de Xperia SP, dat is een van de interessantste opties als je waarde hecht aan 4G ondersteuning

De Nexus 4 is een goed toestel. De glazen achterkant, geen LTE ondersteuning, de matige camera en het beperkte geheugen zijn wat mij betreft wel serieuze nadelen. Stock Android kan je een voordeel vinden, dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Ik heb geen hoge verwachtingen van de Moto X, maar wellicht wordt hij qua prijs-kwaliteit wel heel aantrekkelijk.

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Sigis schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:11:
Ik mis de LG Optimus 4X HD. Daar heb ik goede ervaringen mee en hij is een stuk goedkoper dan de Nexus 4. Daarnaast mis ik ook de Xperia SP, dat is een van de interessantste opties als je waarde hecht aan 4G ondersteuning

De Nexus 4 is een goed toestel. De glazen achterkant, geen LTE ondersteuning, de matige camera en het beperkte geheugen zijn wat mij betreft wel serieuze nadelen. Stock Android kan je een voordeel vinden, dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de LG Optimus 4X HD en de Sony Xperia SP toegevoegd aan het lijstje met suggesties.

De specs van de Optimus 4X HD zijn erg goed alleen heeft het vergeleken met de Nexus 4 1GB minder werkgeheugen. Maar aan de andere kant is hij ook een stuk goedkoper. Qua uiterlijk kies is toch liever de Nexus 4 gaan.

De Xperia SP viel me wel tegen. Voor ongeveer €335 krijg je een Dual Core 1,7 GHz processor, 300 kP frontcam, 1 GB RAM en 8 GB opslaggeheugen. De Nexus 4 is misschien iets duurder, maar is dan ook in bijna alle fronten beter. Ik vind 'm persoonlijk ook niet mooi uitzien.
Sigis schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:11:
Ik heb geen hoge verwachtingen van de Moto X, maar wellicht wordt hij qua prijs-kwaliteit wel heel aantrekkelijk.
Ik denk ook dat de Moto X een budget smartphone wordt met lagere specs dan de smartphones hierboven vermeld. Qua prijs-kwaliteitverhouding zal hij inderdaad erg aantrekkelijk worden, maar ook omdat je het kan 'customizen'. Ben benieuwd.

[ Voor 18% gewijzigd door Zarif op 13-07-2013 20:23 ]

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Ik heb net bij abonnementen gekeken bij belsimpel.nl en die zijn spotgoedkoop. T-Mobile 90 minuten + 1000 MB (14 Mb/s) + onbeperkt SMS voor €15,- (2 jaar). Toestel is gratis. Dan betaal ik €360,- over twee jaar en krijg ik 90 minuten, 1000 MB en oneindig aantal SMSjes gratis bij. Of zie ik dat nou verkeerd?

http://www.belsimpel.nl/lg/lg-nexus-4-black/abonnement

[ Voor 3% gewijzigd door Zarif op 14-07-2013 13:07 ]

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:38
Zarif schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:05:
Ik heb net bij abonnementen gekeken bij belsimpel.nl en die zijn spotgoedkoop. T-Mobile 90 minuten + 1000 MB (14 Mb/s) + onbeperkt SMS voor €15,- (2 jaar). Toestel is gratis. Dan betaal ik €360,- over twee jaar en krijg ik 90 minuten, 1000 MB en oneindig aantal SMSjes gratis bij. Of zie ik dat nou verkeerd?

http://www.belsimpel.nl/lg/lg-nexus-4-black/abonnement
Jouw berekening is gebaseerd op internet alleen, er moet nog 24x19 pmd erbij.

PSN: TheKrish

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Krishhh schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:24:
[...]

Jouw berekening is gebaseerd op internet alleen, er moet nog 24x19 pmd erbij.
Haha, ik voel me zo dom nu. Dat ik dat niet had gezien. Bedankt!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Ik heb zojuist de Nexus 4 besteld bij Belsimpel.nl. Ik wil graag iedereen bedanken met meehelpen. Details heb ik in de eerste post gezet.
Pagina: 1