Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Asus Vivobook S400CA slecht wifi gefixt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA002H had last van slechte wifi-ontvangst: wifi viel vaak weg, op sommige plekken in mijn appartement (binnen 5 meter van de router) bijna geen ontvangst, en op bijna alle plekken een lage throughput.

Het eerste wat ik gedaan heb is de interne wifi-adapter vervangen door een pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6235, zoals op meerdere plekken werd aangeraden (deze heeft bijvoorbeeld ook een 5 GHz radio). Maar vreemd genoeg werd de ontvangst hiermee alleen maar nog slechter.

En nu komt het: na wat klooien bleken de problemen opgelost toen ik de twee antenne-draadjes om had gewisseld! Eerst zaten ze zo aangesloten zoals op een sticker op de oorspronkelijke adapter aangegeven stond: zwart op MAIN en wit op AUX, maar dit heb ik dus omgedraaid. Misschien is het gewoon toeval en kwam het doordat de draadjes eerst langs een storend component liepen en nu niet meer... maar ik wilde het toch even delen voor het geval er iemand met hetzelfde probleem zit.

Verklaringen zijn natuurlijk ook van harte welkom...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

JT

VETAK y0

Mooi, dank voor het delen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:33:
Mijn pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA002H had last van slechte wifi-ontvangst: wifi viel vaak weg, op sommige plekken in mijn appartement (binnen 5 meter van de router) bijna geen ontvangst, en op bijna alle plekken een lage throughput.

Het eerste wat ik gedaan heb is de interne wifi-adapter vervangen door een pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6235, zoals op meerdere plekken werd aangeraden (deze heeft bijvoorbeeld ook een 5 GHz radio). Maar vreemd genoeg werd de ontvangst hiermee alleen maar nog slechter.

En nu komt het: na wat klooien bleken de problemen opgelost toen ik de twee antenne-draadjes om had gewisseld! Eerst zaten ze zo aangesloten zoals op een sticker op de oorspronkelijke adapter aangegeven stond: zwart op MAIN en wit op AUX, maar dit heb ik dus omgedraaid. Misschien is het gewoon toeval en kwam het doordat de draadjes eerst langs een storend component liepen en nu niet meer... maar ik wilde het toch even delen voor het geval er iemand met hetzelfde probleem zit.

Verklaringen zijn natuurlijk ook van harte welkom...
x=e
Bedankt voor het delen

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Top! Al een paar weken zo'n Vivobook in huis maar ook steeds last van slechte wifi. Alles bijgewerkt, diverse drivers geprobeerd maar ten einde raad. Vanavond maar weer eens voor gaan zitten en kwam dezelfde oplossing tegen voor een Sony laptop. Toen ik deze oplossing las toch de laptop maar even open gedraaid en draadjes omgewisseld, werkt nu perfect!