Toon posts:

DVD-rom speler/brander werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag kamp ik met problemen met m'n dvd-rom brander.
Vanmiddag wilde ik Call of Duty 4 installeren met de dvd, maar mijn dvd-rom speler was niet aangesloten.
Ik dus het zijpaneel eraf gehaald, en terwijl de pc aan stond de sata power connector en de sata data connector aangesloten aan de dvd-rom speler.
Hij ging dus aan en werd herkend in Mijn Computer, maar als ik er een dvd in deed en het maakt niet uit welke, las hij de schijf niet.
Je kunt de dvd-rom speler wel horen beginnen met draaien, maar dan stoptie ermee en lijkt het alsof hij in een soort van loop blijft hangen waarin hij alsnog probeert te beginnen met draaien, en dan na een paar keer houdt'ie ermee op.

Inmiddels heb ik ook al een nieuwe dvd-rom speler (van een ander type) aangesloten terwijl de pc uit stond, en die vertoont dezelfde symptomen.
Beide dvd-rom spelers worden herkend in zowel de BIOS als in Mijn Computer.

Zou het kunnen dat het aansluiten van de dvd-rom speler terwijl de pc aan stond nou net dat gene was wat ik niet had moeten doen waardoor er iets mis is in de pc? Of is het iets anders?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:13
Niet echt slim om onder spanning drives te vervangen, maar kan gebeuren en dat hoeft niet persé mis te gaan.

Heb je al een andere cd/dvd geprobeerd in de tweede drive?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
Ja en zonder succes.

[ Voor 180% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2013 22:28 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Opstarten vanaf een ubuntu livecd, dan weet je of het hardware is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. DVD-roms en drives zijn opslagtechnologie, vragen daarover dus graag in juiste subforum.

Move OH -> OT

Oslik blyat! Oslik!