OSX 10.7.5 Verse installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:08
Ik heb een uitdaging, waar ik zelf nog niet uit ben gekomen.

Morgen komen mensen kijken naar mijn iMac late 2011 21,5. Hierop draait nog Lion.

Nu heb ik gisteren een versie installatie gedaan door middel van cmd+r. Het blijkt echter dat hij heel netjes alle instellingen van o.a. mail maar ook mijn microsoft office draait er nog op. Dus instellingen en software zijn niet overschreven.

Ik wil graag een helemaal schone "als nieuw zijnde" mac afleveren en laten zien. Dus zonder mijn instellingen, of programma's

Heb het idee dat ik of een stap ben vergeten of gewoon helemaal het verkeerde heb uitgevoerd.

Wie weet waar ik het antwoord kan vinden, want mijn google zoektocht leidde dus naar de oplossing van een verse installatie, maar deze geeft niet het gewenste resultaat.

Alvast bedankt

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 11:52
Waarschijnlijk heb je tijdens de recovery de schijf niet geformatteerd. Als je dit niet doet zal de installatie alleen het besturingsysteem opnieuw installeren en de gebruikers en alle andere data blijft staan.
(Deze optie gebruik je als OS X corrupt is o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1. Boot naar de recovery (met cmd+R ingedrukt)
2. In de recovery, start Disk Utility
3. Selecteer in Disk Utility je harddisk (Macintosh HD), en kies voor Erase
4. Als je schijf gewist is, sluit je Disk Utility weer, en voer je de recovery uit zoals je al eens gedaan hebt

Er wordt nu een kale installatie van OSX uitgevoerd.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:08
Thanks zojuist mijn parrot carkitt aan de praat gekregen dit wordt mijn volgende klusje voor vanavond.

Ben blijkbaar iets te snel door de recovery gevlogen en zie waar ik fout ben gegaan.

En het is gelukt, simpelweg de stap van wissen harde schijf vergeten 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Tribledragon op 12-07-2013 22:43 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m