Weet iemand wat een PC-In aansluiting is?

Pagina: 1
Acties:

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-01 15:29
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie voor mijn slaapkamer en daarom mocht hij niet zo groot zijn. De 26 inch medion vond ik interessant. Op internet zag ik dat het geluid niet zo goed is van deze TV,
Daarom wil ik mijn pc speakerset erop aansluiten. Deze heeft een 3,5mm analoge groene aansluiting. Nou zag ik dat de medion een PC-IN aansluiting heeft. Kan iemand mij vertellen of ik mijn speakers hierop kan aansluiten? Ik vraag het hier op het forum omdat in geen betrouwbare informatie op internet kan vinden.
Hieronder de handleiding van de tv. Op pagina 77 staat de informatie:

http://handleidingkwijt.c...ife-p14083-led-televisie/

Kan iemand mij vertellen wat voor aansluiting dit is en of het gaat passen?

Ik hoop dat ik snel een passend antwoord kan krijgen.

Groet,

Alex Kruidenberg (kruidje20)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is de aansluing voor geluid uit je computer bij aansluitingen zoals DVI en VGA die zelf geen geluid ondersteunen (itt bijvoorbeeld HDMI en DP).

Zo te zien is 't een minijack op de tv, dus je moet iets hebben wat van de uitvoer van je pc naar minijack kan. Typisch gezien dus een kabel met minijacks aan twee kanten.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 12-07-2013 14:31 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:47
de PC-in is meestal een VGA aansluiting zodat je beeld naar de TV kan sturen

Volgens die handleiding is het een ronde.. zo te zien een Jack ingang om geluid van je PC naar je TV te krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door TECHcrime op 12-07-2013 14:32 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Dat is de aansluiting om geluid van een PC op de TV weer te geven.

De boxen kan je op de hoofdtelefoonuitgang aansluiten

[ Voor 30% gewijzigd door FlyEragon op 12-07-2013 14:30 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
PC in is voor INvoer van geluid naar je tv, wanneer je deze samen met VGA of DVI gebruikt.

Je speakers kan je het beste op een line-OUT of headphones out aansluiten.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

op pagina 2 staat nummertje 14. 2 cinch aansluitingen voor stereo geluids output :)

Hier staat tekst

• Kruidje20
Dank jullie wel voor alle reacties.

op pagina 2 staat nummertje 14. 2 cinch aansluitingen voor stereo geluids output :)

Dit zijn helaas tulpstekkers en geen 3,5mm aansluiting.

Dus er is eigenlijk geen manier om die speakers aan te sluiten. Er zit ook nog component op, maar dan heb ik geen geluid via de speakers op DVB-C.

EDIT: speakers aansluiten op de hoofdtelefoon ingang aansluiting geeft toch geen geluid?

[ Voor 93% gewijzigd door Kruidje20 op 12-07-2013 14:40 ]

• TECHcrime
  • Laatst online: 13:47
oftewel.. een normal Jack ingang die je ook in je pc stopt.. als je dus een Jack male <-> Jack male tussen je pc en tv doet, dan speel je geluid van van de pc en hoor je het via de TV.. (Wel PC signaal inschakelen (VGA) )

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Afhankelijk van je PC-speakerset zul je dan een 2x tulp --> 3,5mm jack kabel moeten kopen, of 2x tulp --> 2x tulp. (let wel even op het male/female verhaal). Elke dixons, MM, saturn, computershop verkoopt dit soort kabels :)
betaal er nooit meer dan 5-10 euro voor. Alles meer is veeeeeel te veel. Dus geen monstercable nemen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 12-07-2013 14:41 ]

Hier staat tekst

• Kruidje20
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:40:
Afhankelijk van je PC-speakerset zul je dan een 2x tulp --> 3,5mm jack kabel moeten kopen, of 2x tulp --> 2x tulp. (let wel even op het male/female verhaal). Elke dixons, MM, saturn, computershop verkoopt dit soort kabels :)
betaal er nooit meer dan 5-10 euro voor. Alles meer is veeeeeel te veel. Dus geen monstercable nemen ;)
Dus zo´n soort adapter:

http://www.bax-shop.nl/ja...abel/product-details.html

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

nee, deze: http://www.bax-shop.nl/ja...eter/product-details.html

met jouw variant moet je alsnog een 3,5mm --> 3,5mm male-male kabel extra kopen.. natuurlijk niet nodig.

Hier staat tekst

• Kruidje20
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:47:
nee, deze: http://www.bax-shop.nl/ja...eter/product-details.html

met jouw variant moet je alsnog een 3,5mm --> 3,5mm male-male kabel extra kopen.. natuurlijk niet nodig.
Maar het toch de bedoeling dat ik ik van een groene 3,5mm analoog ga naar 2x tulp links en rechts, of begrijp ik het verhaal nog steeds niet?

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

je stelt dat het geluid van de TV zelf niet voldoet. Dus heb je een analoge output nodig. Die heeft de TV middels de 2 tulp-aansluitingen. Met de kabel die ik hierboven noem, sluit je de tulp-stekkers aan op de TV, en de 3,5mm jack in de groene ingang van je PC-speakerset. Klaar :)

Hier staat tekst

• Kruidje20
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:51:
je stelt dat het geluid van de TV zelf niet voldoet. Dus heb je een analoge output nodig. Die heeft de TV middels de 2 tulp-aansluitingen. Met de kabel die ik hierboven noem, sluit je de tulp-stekkers aan op de TV, en de 3,5mm jack in de groene ingang van je PC-speakerset. Klaar :)
De 2 tulp stekkers begrijp ik nu, alleen de 3,5mm stekker van die van joow is een mannetje en dus hetzelfde als die van de 3,5mm speakers (groen) Dat gaat dus niet passen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kruidje20 op 12-07-2013 14:58 ]

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ahhh, dat kunnen we niet echt ruiken hier he? Glazen bol is ook al weekend aan het vieren. Dan lijkt me dat je zelf de juiste kabel wel gevonden hebt.
les: wees voortaan meer volledig (en helder) in de gegevens die je hier aan levert. Scheelt weer verwarring.

Hier staat tekst

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Kruidje20 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:57:
[...]

De 2 tulp stekkers begrijp ik nu, alleen de 3,5mm stekker van die van joow is een mannetje en dus hetzelfde als die van de 3,5mm speakers (groen) Dat gaat dus niet passen.
Pas tdat niet op de koptelefoonaansluiting ? Dat werkt namelijk ook.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[rocketscience]

Aansluiten op pagina 3 connector #13, succes

[/rocketscience]

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 12-07-2013 15:22 ]

Iperf

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

http://www.allekabels.nl/...5235/jack-tulp-kabel.html

En anders je speakerset in de koptelefoon uitgang van de tv

[ Voor 31% gewijzigd door Mikayu op 12-07-2013 16:31 ]

• green944
  • Laatst online: 15-11-2025
Wat voor PC speakset wil je aansluiten?
Actieve set met eigen versterker? Dan de line out van de TV gebruiken en een passend kabeltje zoeken of maken.
Passieve set van 2 speakers? Met 2 mono 3.5 mm connectors? dan een snoertje vooor in de koptelefoonuitgand die het stereo signaal split naar 2 female 3.5 mm aansluitingen.

Beste is gewoon eerst luisteren hoe de tv bevalt en dan je oordeel vellen en niet klakkeloos een review van een ander volgen.
Pagina: 1