Toon posts:

Wie kan mij helpen?? Kheb een probleempje!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dave_l/abnormaal.bmp
Dit kan toch niet he?
Mijn games gaan dan ook 25FPS langzamer, heeft dat hier iets mee te maken?

Ow ja, het is een nieuw mobo+Celeron 466, sinds ik die nieuwe zooi heb gaat ie lekker snel, maar de games gaan super traag, en zoals je ziet ook het geheugen. Is dat normaal??? wat kan ik er tegen doen??
Kheb een Abit VA6.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Gefeliciteerd, je hebt het slechtste moederbord van Abit allertijden gekocht :'( ... en dit is wel heel laag. Ik moest laatst een computer van m'n oom installeren, die had de gevreesde 693 Via Nortbrigde (oftewel de Pro133 zonder de A). Zonder tweaken haalde het bord scores gelijk aan de K6-III, maar na tweaken heb ik het op kunnen schroeven tot 240/260 (ongeveer). Kijk op http://www.viahardware.com voor een uitleg over het progje wat je daarvoor moet gebruiken, Wpcredit en Wpcrset van H-Oda. Met een beetje tweaken kun jij vast ook boven de 200/200 uitkomen. Als je ook ff je memorytimings uit het bios geeft wil ik je er event. wel bij helpen, wat dit is ZWAAR triest (76/81), ZWAAAAR triest ... ik hoor nog wel.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
not sure about the memory, try swapping them about in defferent slots or benchmark with on in at a time.
Kan dit ook het probleem zijn???

• Bomberman
Ik zou zeggen probeer het uit ... maar veel hoger dan de K6-III score krijg je het niet zonder tweaken (AbitVA6 heeft toch ook de Appolo Pro 133 chipset?).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
HELP ME BOMBERMAN!!!!!!!! Dit is klote, ook als ik hem in het laatste slot doe, geen verschil!! Hoe je dat moet tweaken vat ik niet echt. Ik had je nog een ICQ'tje gestuurd, dus kijk ff!
Please help me!!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

KUn je dat bord niet omruilen?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ik haal toch echt hoger met Bomberman z'n oude VIA bord .

169 CPU
174 FPU

En na wat tweaks :

216 CPU
240 FPU

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja, ik heb ook zo'n via apollo pro,ms-6199VA,
daarbij een PIII450. Mijn mem. bandwidth is ook idioot laag, iets van 120 MB/s.
Ik heb van alles geprobeert, alle bios instellingen gehad, helpt wel iets, maar is niet veel.... Ik ga volgende week een BX-Master halen, echt een flop die Via apollo pro (zonder A dus)

specs

Verwijderd

Topicstarter
WCPUID zegt bij mijn L2 cache latenty dat ie op 5 staat. Is dat het probleem dat mijn games errug traag gaan, en dat mijn mem een beetje traag loopt???

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

offtopic:
Als je plaatjes plaatst doe dat dan in jpeg,gif of png

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

offtopic:
Hoe maak je btw zo'n screenshot?

• FFF
  • Laatst online: 22:26

FFF

hallo, heeft iemand neen link ofzo waar ik dat progje wat hier bovenstaat kan downloaden?
dit lijkt me een goed en veelgebruikt programmatje :D
mvg FFF

Verwijderd

WCPUID staat op de site van h-oda en is te downloaden op http://cgi2.tky.3web.ne.jp/~nrklv/cgi-bin/softdl.cgi?wcpu27eb4c.exe

Maar hoe maak je nou zo'n screenschot?

• FFF
  • Laatst online: 22:26

FFF

is dat WCPUID dan?
ik dacht dat dat een ander progje was???

Verwijderd

Ja klopt, is een ander programma. Maar hierboven stond een reactie met WCPUID. Ik d8 dat je die bedoelde. Het programma dat koelertje gebruikt is Sisoft Sandra. En is hierzo neer te halen:
http://www.simtel.net/pub/simtelnet/win95/util/san600.zip

Hiermee is veel te benchmarken. memory, cpu, drives, multimedia en nog wat meer.

• Bomberman
Hey PeeJee, dat kan nog hoger (met 100MHz geheugen tenminste)... je moet in de bios bij de memory timings SPD 'aanzetten' (hopelijk stond het daar niet al op ;)) ... dan zou je met 100MHz mem iets van 260/290 moeten halen ...

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de snelheid meer dan verdubbeld met wat tweaken.
Mijn setting in WPCREDIT:
50 -> 11011011
51 -> 01000000
Dit geeft de beste performance op mijn PC.
Krijg nu 169/179 i.p.v 76/81!

Weet iemand hoe je met WPCRSET ervoor kan zorgen dat die setting iedere keer als je opstart gekozen word?? Dat vat ik nog niet echt, verder gaat ie lekker!

Verwijderd

Bomberman , can you say 280/338 ?? Had ik inderdaad niet aanstaan en ik heb PC133 dus dat wil ook wel helpen .
Pagina: 1