Draadloos streamen met XBMC van HTPC naar een losstaande tv

Pagina: 1
Acties:

• BestevaerNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-01 12:41
Beste Tweakers,

Ik heb een HTPC met daarop XBMC.
Nu wil ik films kunnen streamen naar de tv in de slaapkamer.

Hoe kan ik dit oplossen?
Door een Rapberry PI (waar xbmc op staat en met wifi verbinding) aan mijn tv te hangen met een hdmi kabel?
Of iets van een airplay usb?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Advies is zeer welkom!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 22:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het is wel een vereiste om de eigen bevindingen te posten, zodat je beter advies krijgt. Nu weten we totaal niet wat je aan vooronderzoek hebt gedaan, wat je hebt kunnen concluderen daaruit en waar je op vastloopt.

Graag even aanvullen. Ik laat je topic voor nu even open, zodat je een en ander kunt aanpassen, succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wireless HDMI icm een WiFi afstandsbediening (telefoon)?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BestevaerNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-01 12:41
Michael Knight schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:37:
Het is wel een vereiste om de eigen bevindingen te posten, zodat je beter advies krijgt. Nu weten we totaal niet wat je aan vooronderzoek hebt gedaan, wat je hebt kunnen concluderen daaruit en waar je op vastloopt.

Graag even aanvullen. Ik laat je topic voor nu even open, zodat je een en ander kunt aanpassen, succes! :)
Op dit moment heb ik nog geen bevindingen omdat ik niet weet wat de oplossingen zijn. Ik wil graag draadloos films, muziek etc streamen van mijn HTPC naar een tv in een andere ruimte.

Nu kan je veel met Raspberry PI en XBMC, maar kan het ook draadloos.
Ik zie op veel films op youtube e.d. dat de Raspberry via een lan kabel is aangesloten op het netwerk en ook op een tv. Ik zie vooralsnog nergens dat dit ook draadloos kan, dan wel getoond wordt.

Tevens ben ik benieuwd of er airplay usb dongels zijn die je simpelweg in je tv kan pluggen en vervolgens streamen..

Dus als iemand hier ervaring mee heeft, of mogelijkheden dan wel onmogelijkheden dan hoor ik dit graag.