Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rar dictionary maken

Pagina: 1
Acties:

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-11 10:29
Hoi allemaal,

Helaas zit ik met een nogal dom probleempje. Voor de organisatie op school (we organiseren schoolfeesten, verschillende actie's enz.) gebruiken we een gedeelde Dropbox. Nu dacht ik een tijdje geleden: 'Als de servers van Dropbox problemen krijgen, zijn wij al onze bestanden kwijt'. Dus ik de map naar mijn pc kopiëren, en om ruimte op mijn pc te besparen, heb ik het bestand ingepakt(rar), maar wel met een wachtwoord. Wachtwoord ergens op een papiertje geschreven, maar dat ben ik helaas kwijt, niet wetend dat ik dit ooit eens nodig zou hebben, iemand heeft een map uit de Dropbox verwijderd... Wel weet ik nog wat voor soort wachtwoord ik had gemaakt, namelijk zoiets:

Neem het woord 'tweakers.net', daar maakte ik dus ongeveer 'Tw3@KeRs.N3t' van. Nu kan de eerste letter een t of een T zijn, de tweede een w of een W, de derde een 3, E of een e zijn enz.

Omdat ik mijn wachtwoord ook op zo'n manier heb bedacht, en hij uit 14 tekens bestaat, is een brute-force natuurlijk onmogelijk. Wel is het mogelijk om een dictionary attack te doen, met alle verschillende mogelijke wachtwoorden. Nu kan ik in verschillende rar-crack proggies wel de tekens invoeren, maar dan begint het programma met TTTTTTTTTTTT. Dat duurt natuurlijk ook eeuwen. Heeft iemand een programma waar ik per locatie van de letter de mogelijkheden kan aangeven? Ik heb trouwens uitgerekend dat er voor mijn ww 3456 mogelijkheden zijn, maar dan moet ik wel zo'n dictonary kunnen maken;)

Alvast bedankt!

P.S. Mods: ik probeer alleen mijn eigen wachtwoord te achterhalen, op deze manier kan niemand een random wachtwoord achterhalen, omdat je daar niet zoveel details van hebt.

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:46

ongekend41

Division Brabant

Je zou John The Ripper kunnen proberen. Naast wachtwoorden kraken kan je er ook woordenlijsten mee genereren. Je moet een woordelijnlijst maken met 1 woord, het wachtwoord in "normale" vorm (tweakers.net in jouw voorbeeld). Hier laat je vervolgens John op los met de --rules flag (even in de documentatie kijken welke regels je nodig hebt) en slaat de output op in een nieuwe woordenlijst. Het is voor mij even geleden en de specifieke comando' s weet ik niet meer maar ik weet dat dit in ieder geval werkt. Wellicht zijn er ook makkelijkere manieren.

nope

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:19

Wish

ingwell

De eigenaar van de dropbox folder kan ook een undelete doen van de bestanden.... dat spul heeft namelijk versie beheer...
https://www.dropbox.com/help/296/en

No drama

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:46

ongekend41

Division Brabant

Da's waarschijnlijk een stuk makkelijker inderdaad. Een mailtje naar de rest van de organisatie met de vraag wie/waarom de map heeft weggehaald kan ook nog helpen, of wellicht heeft iemand anders de map lokaal opgeslagen.

nope